Anonym bruker Skrevet 7. november 2020 #1 Skrevet 7. november 2020 Ikke noe big deal viktigste er å ha venner. Hun går i førsteklasse. Hun har tre veldig gode guttevenner og en jente. Disse rullerer vi på med å bli med hjem etter skolen og ha med hjem. Jeg ser de andre jentene stort sett bare er med andre jenter. Jeg har tenkt det kan være litt viktig å etablere gode jentevenner også men hittil er det de hun alt har som er interessant. Er litt redd hun skal skli fra gutta på sikt og plutselig stå utenfor etablerte vennegjenger senere. Hun er sosial, blid og omgjengelig er tilbakemelding fra både barnehage og skole. Burde jeg jobbe mer aktivt med dette og invitere spesifikke jenter fra klassen? Vi er en veldig fin foreldregruppe som kommer godt overens så det er helt naturlig å ta initiativ til en tur i skogen osv. Hittil har jeg bare latt henne styre dette. Hun kan feks ha avtalt med en av gutta at vi skal ringe de på lørdag for å finne på noe og så blir det liksom slik. Anonymkode: 188b9...344
Anonym bruker Skrevet 7. november 2020 #2 Skrevet 7. november 2020 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Ikke noe big deal viktigste er å ha venner. Hun går i førsteklasse. Hun har tre veldig gode guttevenner og en jente. Disse rullerer vi på med å bli med hjem etter skolen og ha med hjem. Jeg ser de andre jentene stort sett bare er med andre jenter. Jeg har tenkt det kan være litt viktig å etablere gode jentevenner også men hittil er det de hun alt har som er interessant. Er litt redd hun skal skli fra gutta på sikt og plutselig stå utenfor etablerte vennegjenger senere. Hun er sosial, blid og omgjengelig er tilbakemelding fra både barnehage og skole. Burde jeg jobbe mer aktivt med dette og invitere spesifikke jenter fra klassen? Vi er en veldig fin foreldregruppe som kommer godt overens så det er helt naturlig å ta initiativ til en tur i skogen osv. Hittil har jeg bare latt henne styre dette. Hun kan feks ha avtalt med en av gutta at vi skal ringe de på lørdag for å finne på noe og så blir det liksom slik. Anonymkode: 188b9...344 I den alderen har det lite å si. Anonymkode: cd4b2...bc8
Anonym bruker Skrevet 7. november 2020 #3 Skrevet 7. november 2020 Her så hadde begge mine barn, like mange venner av begge kjønn på den tiden. Nå som sønnen min er 13 år, så har han en jentevenn, resten guttevenner. Mens datteren min har alltid hatt gode guttevenner og. Hun er nå 19 år. Anonymkode: fa29b...a5d
Anonym bruker Skrevet 7. november 2020 #4 Skrevet 7. november 2020 Syns ikke du skal legge deg op i det. Hadde selv mest guttevenner, har for så vidt det enda. Og pga det har jeg sluppet unna så vanvittig mye drama! Har også alltid vært veldig trygg. Aldri noe press om noe og mange kompiser til å stille opp. Jeg hadde fire gode venninner som liten, tre av de har jeg fortsatt god kontakt med, ei ser jeg regelmessig (pga avstand til de andre to). Har aldri følt meg utenfor eller alene. Men nå er jeg også høysensitiv introvert, så har aldri hatt det store behovet for mange venner og et travelt sosialt liv. Anonymkode: 9bbaf...ff0
Anonym bruker Skrevet 7. november 2020 #5 Skrevet 7. november 2020 Mi har vært sånn siden hun fikk sin første venn i barnehagen ved ca 2 års alder, alltid valgt guttene . Først i år hun har begynt å være med jentene mest, går i 2 klasse nå. Anonymkode: efa61...2ec
Anonym bruker Skrevet 7. november 2020 #6 Skrevet 7. november 2020 Begge mine jenter er sånn. Eldste er nå 20 og har en jentevenn, resten gutter. Mellomste er 12 og har vel sånn 50/50 jenter og gutter. Minste er gutt og har ingen jentevenner Anonymkode: ecb1b...e3f
Anonym bruker Skrevet 7. november 2020 #7 Skrevet 7. november 2020 Nei, la henne ordne dette selv. Dette er en av de tingene barna skal få finne ut av selv🙌🏼 Anonymkode: d1f99...0f8
Anonym bruker Skrevet 7. november 2020 #8 Skrevet 7. november 2020 Mine barn på snart 18 og 16år har alltid hatt ett flertall av guttevenner. De har nå en enda større vennegjeng og mer sammensveiset enn noen gang. Det har vært litt varierende kontakt opp imellom utifra hva de har gjort på fritiden, men dette hadde uansett skjedd om de bar hadde jentevenner. De har hatt kontakt via nett hele tiden, så det har aldri vært helt stopp bare ikke alltid at de har møttes face to face. Jeg har alltid hatt flest guttevenner og har det fortsatt, så jeg har aldri syns det har vært noe unormalt. Som ungene mine også sier, så er det så mye enklere med guttevenn for det er ikke intriger og mye styr. Ingen er langsinte, baksnakker, lager styr og rabalder for ingenting. Når diskusjonen og uenigheter er ferdig snakka så er saken ute av verden med gutter, og jada det kan gjerne avgjøres med litt slossing, bryting eller stein, saks og papir. (Både meg og mine jenter har sloss for å avgjøre ting, ingen av oss har blitt skadet, for det er ikke meningen med slik slossing. Det er faktisk bare gøy, for alle har de samme uskrevende reglene) Anonymkode: fd505...09e
Anonym bruker Skrevet 7. november 2020 #9 Skrevet 7. november 2020 Jeg har en datter som bare har jentevenner. Og en med nesten bare guttevenner. Det er ikke før de er rundt ti år, de velger venner etter kjemi og hvem de egentlig passer sammen. Nå er det bare interesser og tilfeldigheter. Anonymkode: 1b6ba...f5a
Anonym bruker Skrevet 7. november 2020 #10 Skrevet 7. november 2020 Skolen prøvde å presse min sønn til å leke mer med guttene enn jentene. De gikk så langt som å fortelle jentene å holde seg unna ham. Alt dette var mot min og fars vilje, og resultatet ble at han ble igjen venneløs. Vi flyttet når vi innså at verken kommunen eller fylket ville hjelpe oss. Anonymkode: 8a81b...ef5
Anonym bruker Skrevet 7. november 2020 #11 Skrevet 7. november 2020 I utgangspunktet er det likegyldig om de har venner av samme eller motsatt kjønn mener jeg. Men tenk over at mange har for vane å bare invitere alle gutter eller alle jenter i bursdag på barneskolen. Da kan de lett føle seg utenfor. Men det bør ikke være avgjørende for vennskap... Anonymkode: adab7...1cb
Anonym bruker Skrevet 8. november 2020 #12 Skrevet 8. november 2020 Min har lekte bare med jenter i barnehagen, men når han begynte på skolen er det nesten bare gutter har 2-3 jentevanner han er sammens av og til,men 10-12 gutter Anonymkode: 18fc3...54b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå