Gå til innhold

Ufrivillig forelskelse

Anbefalte innlegg

Skrevet

En på jobben. Kom rett på han - alene - og kroppen min og hodet mitt reagerte kjempesterkt på han. Er han i nærheten begynner blodet å bruse, og jeg blir helt forfjamsa og stum. Nå kan jeg ikke klare å slutte å tenke på ham. 

Skulle tro jeg var 16... Men jeg er gift. Vil aldri gjøre noe, men vil så gjerne slutte å ha disse følelsene. 

Hadde jeg vært singel hadde det vært topp, men det er jeg jo ikke...

Sikkert noen andre der ute som har det som jeg.

Hvordan kan jeg slutte å ha disse følelsene? Klarer ikke å fungere normalt slik som det er nå. 

Anonymkode: 47763...aba

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Begynn å lete etter alle hans ufordelaktige sider og vaner - du finner helt sikkert flere ;)

Og så ser du for deg han når han slenger fra seg skittentøy overalt, ikke gidder rydde etter seg, ikke vasker doen etter seg når han har gjort storjobb der, at han er egoistisk på andre områder, kanskje gjerrig... hva som helst som får deg til å se ham som en helt normal mann, eller en ikke så bra mann.

Og mentalt så putter du ham i den esken i hjernen som rommer kjekke menn som du kan ha et platonisk forhold til, men utover det ikke ønsker/kan ha noe forhold til. Og hver gang du tenker i ikke-platoniske retninger om ham så forestiller du deg at du slenger igjen lokket på denne esken og låser den ;)

Og hjemme hos mannen din gjør du motsatt, du går fullt og helt inn for å se alle de gode sidene han har, det som gjorde at du falt for ham, alt det fine han har gjort og gjør, alt du setter pris på ved ham. Finn tid til at dere to kan ha kjærestetid, skap mer fysisk nærhet til mannen din (hudkontakt øker tilknytningshormonene i kroppen til både deg og han), ha sex med ham, masser hverandre, stryk på ham.

Det krever selvdisiplin, men ikke tillat deg å drømme om den andre, for det har ingen hensikt. Da forsterker du bare hektet på ham, og du øker sjansen for at du krysser en grense du kan komme til å angre på at du krysset. Gjør som over, stopp deg selv fra å tenke på den andre, finn alle hans negative sider og hvorfor du og han aldri kunne fungert sammen (leter du, finner du slike sider), og så retter du fokuset på mannen din.

Anonymkode: a0b05...686

Skrevet

Kanskje ikke det riktige å gjøre, men det fungerte på meg 😅 Jeg lot følelsene få styre en stund. Det var jo deilig å føle forelskelse, selv om man ikke fikk utløp for den. Så etter en stund valgte jeg å fokusere på mannen hjemme, og med tiden så gikk forelskelsen litt over. Har et snev en periode igjen nå, vel å merke. Men tenker å ta samme taktikk som forrige gang. Forrige gang var sterkere (samme person fremdeles). Og så holde litt avstand er lurt. Lykke til! De fleste gangene er det lurt å etterhvert fokusere på hva man har.

Anonymkode: 2aa9b...8e4

Skrevet

Bern there done that! For meg har det dessverre aldri helt gått over, men vi jobber ikke sammen lengre. Ser han kanskje annenhvert år på gaten. Men han har fortsatt draget på meg, dessverre. Jeg elsker mannen min, og hadde aldri vært utro mot ham. Jeg har måttet akseptere at jeg rett og slett har det sånn. Å prøve å løpe ut av en sigemyr hjelper som kjent lite.

Anonymkode: b76fe...a13

Skrevet
På 7.11.2020 den 0.12, Anonym bruker skrev:

Begynn å lete etter alle hans ufordelaktige sider og vaner - du finner helt sikkert flere ;)

Og så ser du for deg han når han slenger fra seg skittentøy overalt, ikke gidder rydde etter seg, ikke vasker doen etter seg når han har gjort storjobb der, at han er egoistisk på andre områder, kanskje gjerrig... hva som helst som får deg til å se ham som en helt normal mann, eller en ikke så bra mann.

Og mentalt så putter du ham i den esken i hjernen som rommer kjekke menn som du kan ha et platonisk forhold til, men utover det ikke ønsker/kan ha noe forhold til. Og hver gang du tenker i ikke-platoniske retninger om ham så forestiller du deg at du slenger igjen lokket på denne esken og låser den ;)

Og hjemme hos mannen din gjør du motsatt, du går fullt og helt inn for å se alle de gode sidene han har, det som gjorde at du falt for ham, alt det fine han har gjort og gjør, alt du setter pris på ved ham. Finn tid til at dere to kan ha kjærestetid, skap mer fysisk nærhet til mannen din (hudkontakt øker tilknytningshormonene i kroppen til både deg og han), ha sex med ham, masser hverandre, stryk på ham.

Det krever selvdisiplin, men ikke tillat deg å drømme om den andre, for det har ingen hensikt. Da forsterker du bare hektet på ham, og du øker sjansen for at du krysser en grense du kan komme til å angre på at du krysset. Gjør som over, stopp deg selv fra å tenke på den andre, finn alle hans negative sider og hvorfor du og han aldri kunne fungert sammen (leter du, finner du slike sider), og så retter du fokuset på mannen din.

Anonymkode: a0b05...686

Tusen takk for virkelig gode tips. Tårene renner her, for jeg er helt hodestups fortapt i denne andre og mannen min er snill og grei og jeg gjennomsyres av dårlig samvittighet. Har aldri følt dette før - overtok meg helt uventet... Oppsøker stillhet så jeg kan få drømme i fred, men det er som du sier noe som bare gjør det verre. Prøver å lete etter ufordelaktige sider, men han virker bare helt fantastisk... det gjør vondt og jeg er helt fortvilet...

Skrevet

Er ikke all forelskelse ufrivillig?

Anonymkode: ac216...f87

Skrevet
16 timer siden, Anonym bruker skrev:

Er ikke all forelskelse ufrivillig?

Anonymkode: ac216...f87

...forelskelse er jo fint når begge er fri og forelskelsen er gjengjeldt...

Skrevet

Nyt det. Kos deg. Drøm om han. For dette vil gå over. 

Jeg hadde det helt likt slik du beskriver for et år siden. Det var så deilig. Det gikk over, og mannen vet ingenting. Vi er bare mennesker 

Anonymkode: 1e254...fe4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...