Anonym bruker Skrevet 6. november 2020 #1 Skrevet 6. november 2020 Begynte i ny jobb på mandag og deler kontor med sjefen. I dag var det besøk fra NAV der for å snakke med han om å ta inn en på tiltak. (Jeg var ikke på kontoret når de var der). Da jeg kom inn etterpå så jeg ett papir på gulvet. Jeg tok det opp og så det var CV til sønnen til ei venninne av meg. Navnet stod i toppen. Jeg la den bare på pulten hans. Men, jeg vet dette er en ung mann med ett veldig hissig temperament, røyker mye hasj, stiller ikke på jobb, slåssing osv. Bør jeg si fra til sjefen om hvordan denne mannen er? Jeg kjenner han ikke godt, men vet han gir f... i det meste. Syntes dette ble vanskelig, han vil jo kjenne meg igjen hvis han kommer og hvis det blir trøbbel med han så kanskje spør sjefen meg om jeg visste om alt trøbbelet med han. Samtidig så bør jo denne mannen få en sjans syntes jeg. Hva ville du gjort? Anonymkode: 2d3e5...0ff
Anonym bruker Skrevet 6. november 2020 #2 Skrevet 6. november 2020 Nei, det bør du ikke. Sjefen din vet jo at han skal inn på tiltak. Da er det normalt med sånne problemer. Det er derfor bedriften får tilskudd til å gi dem jobb. Anonymkode: da60b...be2
Anonym bruker Skrevet 6. november 2020 #3 Skrevet 6. november 2020 33 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nei, det bør du ikke. Sjefen din vet jo at han skal inn på tiltak. Da er det normalt med sånne problemer. Det er derfor bedriften får tilskudd til å gi dem jobb. Anonymkode: da60b...be2 Ja, de som ansetter på tiltak vet nok hva de går til. Anonymkode: 2d3e5...0ff
Anonym bruker Skrevet 6. november 2020 #4 Skrevet 6. november 2020 Dette har vi gjort flere ganger, vi vet hva vi går til. Noen ganger er det noen skikkelige bråkmakere som viser seg å være noen av de beste. De trengte bare noen som hadde troen på dem. Hadde vi da hørt på ryktene om dem, så hadde vi mistet muligheten til gode ansatte. Ja, vi gir fast ansettelse dersom det er aktuelt og personen vil. Andre ganger er det noen vi kanskje skulle hørt på ryktet til, de lever opp til det, men det vet vi jo ikke på forhånd. Den værste vi har hatt inn via NAV, var en søt jente, stille og rolig. Hørte ikke noe vondt om henne. Viste seg at hun slet utrolig psykisk og lagde masse bråk. Stjal, løy, skulket arbei, ble sint for ingenting og det endte desverre (eller heldigvis, alt etter hvordan man ser det, hun fikk hjelp) med innleggelse på psykiatrisk. La gutten får en sjangse, han kan overraske deg. Eller så har du helt rett, men det er det ingen som vet på forhånd. Anonymkode: 300c9...bbd
Anonym bruker Skrevet 6. november 2020 #5 Skrevet 6. november 2020 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Dette har vi gjort flere ganger, vi vet hva vi går til. Noen ganger er det noen skikkelige bråkmakere som viser seg å være noen av de beste. De trengte bare noen som hadde troen på dem. Hadde vi da hørt på ryktene om dem, så hadde vi mistet muligheten til gode ansatte. Ja, vi gir fast ansettelse dersom det er aktuelt og personen vil. Andre ganger er det noen vi kanskje skulle hørt på ryktet til, de lever opp til det, men det vet vi jo ikke på forhånd. Den værste vi har hatt inn via NAV, var en søt jente, stille og rolig. Hørte ikke noe vondt om henne. Viste seg at hun slet utrolig psykisk og lagde masse bråk. Stjal, løy, skulket arbei, ble sint for ingenting og det endte desverre (eller heldigvis, alt etter hvordan man ser det, hun fikk hjelp) med innleggelse på psykiatrisk. La gutten får en sjangse, han kan overraske deg. Eller så har du helt rett, men det er det ingen som vet på forhånd. Anonymkode: 300c9...bbd Takk for fint svar! Ja, jeg tenker også at han fortjener en sjanse. Sjefen er også veldig grei og «rund i kantene» så hvis han blir tatt inn så håper jeg det går bra 😊 Anonymkode: 2d3e5...0ff
Anonym bruker Skrevet 6. november 2020 #6 Skrevet 6. november 2020 Nei det syns jeg ikke du skal. Mange av disse «bråkmakerne» blir en dag voksne, og snur om. For at det skal skje er det helt nødvendig at de får lov til å delta i et vanlig dagligliv. Kanskje akkurat deres arbeidsplass er det som skal til for han? Eller kanskje ikke, det vet man aldri. Vis ham heller omsorg og når han er der, så har han i alle fall en real mulighet til å gripe sjansen til å snu om livet sitt Anonymkode: 93691...639
Anonym bruker Skrevet 6. november 2020 #7 Skrevet 6. november 2020 Jeg synes ikke du bør si fra om noe her, la sjefen gjøre sin egen vurdering om han egner seg for jobben eller ikke. Hvis guttens temperament eller noe annet blir et problem for arbeidet er det opp til sjefen din å ordne opp i det. Husk at også ungdom/personer kan forandre seg og fortjener en sjanse. Selvom han har gjort dumme ting i fortiden er det ikke sikkert at det vil skje nå. Anonymkode: e35e4...cee
Anonym bruker Skrevet 6. november 2020 #8 Skrevet 6. november 2020 Dersom han er på tiltak vet nok sjefen din at han sliter med noe. En annen ting er at dersom det er snakk om at du skal være med i vurderingen bør du erklære deg inhabil siden det er snakk om sønnen til din venninne Anonymkode: 66571...6b9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå