Gå til innhold

Hvorfor blir ikke tråden moderert?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Både jeg og flere har rapportert uten at noe skjer i tråden:

 

Regjeringens nye tiltak - invitere folk hjem kun ved "helt spesielle anledninger" - hva vil det bety for folk?

 

Anonymkode: 56c43...267

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dere rydder tråden. Men, lar flere innlegg med avsporing fra to navngitte brukere stå igjen. Kan dere forklare meg hvorfor det er greit at de to avsporer, men ikke at andre gjør det? 

Anonymkode: 56c43...267

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dere rydder tråden. Men, lar flere innlegg med avsporing fra to navngitte brukere stå igjen. Kan dere forklare meg hvorfor det er greit at de to avsporer, men ikke at andre gjør det? 

Anonymkode: 56c43...267

Nå er jeg nysgjerrig.. Hva konkret er avsporing i tråden? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Nå er jeg nysgjerrig.. Hva konkret er avsporing i tråden? 

Blant annet alle innleggene dine og en annen navngitt bruker som nå har blitt slettet i tråden. 

Anonymkode: 56c43...267

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Blant annet alle innleggene dine og en annen navngitt bruker som nå har blitt slettet i tråden. 

Anonymkode: 56c43...267

Jeg holdt meg til tråden 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Jeg holdt meg til tråden 

Da blir ingen av dine kommentarer slettet.

Anonymkode: f1ff2...f1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Jeg holdt meg til tråden 

Hmmm... Merkelig at forumansvarlig da har valgt å slette flere av kommentarene dine da. Men, du får gjerne leve i den troen hvis det gjør dagen din bedre 🤷‍♀️

Anonymkode: 56c43...267

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Hmmm... Merkelig at forumansvarlig da har valgt å slette flere av kommentarene dine da. Men, du får gjerne leve i den troen hvis det gjør dagen din bedre 🤷‍♀️

Anonymkode: 56c43...267

På ingen måte. Jeg er bare oppriktig nysgjerrig på hvor jeg i så fall tråkket feil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

På ingen måte. Jeg er bare oppriktig nysgjerrig på hvor jeg i så fall tråkket feil

Du får se igjennom tråden. Jeg antar du vet selv hva du har skrevet. Da ser du hvilken kommentarer som er borte. Er ikke vanskeligere enn det 🤷‍♀️

Anonymkode: 56c43...267

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Du får se igjennom tråden. Jeg antar du vet selv hva du har skrevet. Da ser du hvilken kommentarer som er borte. Er ikke vanskeligere enn det 🤷‍♀️

Anonymkode: 56c43...267

Nå ble enkelte kommentarer slettet fordi de var svar til noe som ikke var innafor så Gud vet 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Nå ble enkelte kommentarer slettet fordi de var svar til noe som ikke var innafor så Gud vet 

For å svare som eldstemann; «sikkert...»

Anonymkode: 56c43...267

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

På ingen måte. Jeg er bare oppriktig nysgjerrig på hvor jeg i så fall tråkket feil

Du gjør jo ikke noe stort annet enn å drive med avsporinger om dagen, og du har fått utallige med tilbakemeldinger på det fra flere brukere, og du fått mange innlegg slettet. Ta det til deg.

Anonymkode: 2127b...d20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei
Som jeg skrev i ryddemeldingen, hadde jeg problemer med det tekniske, jeg fikk bare mulighet til å slette 4-5 innlegg av gangen, ellers krasjet siden. I tillegg var det noen ganger etter å ha kommet inn igjen, at slettede innlegg likevel ble stående. Jeg prøvde å gå over igjen mellom hver gang, men dersom det står igjen innlegg som burde vært fjernet, setter jeg stor pris på ny rapportering. 

Beklager at det ble såpass "kladdete" rydding, men systemet ville ikke samarbeide i går kveld.

Forumansvarlig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

24 minutter siden, Forumansvarlig skrev:

Hei
Som jeg skrev i ryddemeldingen, hadde jeg problemer med det tekniske, jeg fikk bare mulighet til å slette 4-5 innlegg av gangen, ellers krasjet siden. I tillegg var det noen ganger etter å ha kommet inn igjen, at slettede innlegg likevel ble stående. Jeg prøvde å gå over igjen mellom hver gang, men dersom det står igjen innlegg som burde vært fjernet, setter jeg stor pris på ny rapportering. 

Beklager at det ble såpass "kladdete" rydding, men systemet ville ikke samarbeide i går kveld.

Forumansvarlig

Takk for tilbakemeldingen. Men, kanskje du kan også gi ett svar på hvorfor innlegg/kommentarer som kan tolkes nedsettende/negativ til en av de navngitte brukerne som deltok i den diskusjonen blir redigert/slettet stort sett umiddelbart. Mens andre personangrep og avsporinger får stå på evigheter på tross av at det blir rapportert gang på gang før noe i det hele tatt skjer? 

Om vedkommende også har en moderator rolle så kan jeg forstå det. Men, da bør dette opplyses om og jeg tenker noen bør begynne å sees på hvordan vedkommende svarer og opptrer i mange tråder. 

Anonymkode: 56c43...267

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Takk for tilbakemeldingen. Men, kanskje du kan også gi ett svar på hvorfor innlegg/kommentarer som kan tolkes nedsettende/negativ til en av de navngitte brukerne som deltok i den diskusjonen blir redigert/slettet stort sett umiddelbart. Mens andre personangrep og avsporinger får stå på evigheter på tross av at det blir rapportert gang på gang før noe i det hele tatt skjer? 

Om vedkommende også har en moderator rolle så kan jeg forstå det. Men, da bør dette opplyses om og jeg tenker noen bør begynne å sees på hvordan vedkommende svarer og opptrer i mange tråder. 

Anonymkode: 56c43...267

Ojoj, paranoid much? At folk er uenige med deg og er bedre enn deg til å holde seg innenfor reglene får deg til å øyeblikkelig tro at vedkommende nok er moderator. Selv om du vet like godt som andre at vi ikke har brukermoderatorer. Det er jo ganske langt ute 

Anonymkode: c8d70...e01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Takk for tilbakemeldingen. Men, kanskje du kan også gi ett svar på hvorfor innlegg/kommentarer som kan tolkes nedsettende/negativ til en av de navngitte brukerne som deltok i den diskusjonen blir redigert/slettet stort sett umiddelbart. Mens andre personangrep og avsporinger får stå på evigheter på tross av at det blir rapportert gang på gang før noe i det hele tatt skjer? 

Om vedkommende også har en moderator rolle så kan jeg forstå det. Men, da bør dette opplyses om og jeg tenker noen bør begynne å sees på hvordan vedkommende svarer og opptrer i mange tråder. 

Anonymkode: 56c43...267

Hei

Det er kun to brukere som har tilgang til modereringsverktøyet i forumet, jeg og Admin. Ingen av oss har andre brukere, og det ville vært ulovlig å skrive med en annen bruker i en tråd vi modererer med uansett. Dette sjekkes og loggføres, forøvrig. Så jeg kan garantere deg at de to som kan moderere ikke har andre brukere eller svarer anonymt i tråder med å gjøre regelbrudd.

Jeg har prøvd å moderere i denne etter beste evne, og har ikke ment å gjøre det slik at ting blir stående mens annet blir slettet forløpende. Moderering er egentlig ikke min hovedjobb, jeg er ansatt i Egmont Publishing som forumansvarlig, men jeg hjelper Admin når det er mye "trøkk" i forumet. Derfor kan det gå noe tid i mellom modereringen dersom vi begge er utilgjengelige. 

Vi har 24 timer på oss til å moderere en tråd, men prøver å være raskere enn dette.

Jeg beklager dersom det opplevdes som at det gikk lenger tid før noe ble ryddet enn noe annet, men det har kun med tiden man er inne her å gjøre, i tillegg til de tekniske problemene.

Forumansvarlig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, Forumansvarlig skrev:

Hei

Det er kun to brukere som har tilgang til modereringsverktøyet i forumet, jeg og Admin. Ingen av oss har andre brukere, og det ville vært ulovlig å skrive med en annen bruker i en tråd vi modererer med uansett. Dette sjekkes og loggføres, forøvrig. Så jeg kan garantere deg at de to som kan moderere ikke har andre brukere eller svarer anonymt i tråder med å gjøre regelbrudd.

Jeg har prøvd å moderere i denne etter beste evne, og har ikke ment å gjøre det slik at ting blir stående mens annet blir slettet forløpende. Moderering er egentlig ikke min hovedjobb, jeg er ansatt i Egmont Publishing som forumansvarlig, men jeg hjelper Admin når det er mye "trøkk" i forumet. Derfor kan det gå noe tid i mellom modereringen dersom vi begge er utilgjengelige. 

Vi har 24 timer på oss til å moderere en tråd, men prøver å være raskere enn dette.

Jeg beklager dersom det opplevdes som at det gikk lenger tid før noe ble ryddet enn noe annet, men det har kun med tiden man er inne her å gjøre, i tillegg til de tekniske problemene.

Forumansvarlig

I forhold til nevnte tråd skjønner jeg.

Spørsmålet mitt ang navngitt bruker gjelder derimot generelt. Det har vært tilfeller der brukere her inne har blitt kalt evneveik og  tilbakestående, hvorpå det har blitt rapportert uten at noe skjer. Så kommer det en kommentar til navngitt bruker med spørsmålet feks «har du vanskelig for å forstå» som da blir umiddelbart slettet med begrunnelse i personangrep. De andre kommentarene blir fortsatt stående frem til at det for tredje gang blir rapportert. Ja, jeg vet om 24 timers regelen. Men, når moderering først starter bør vel de eldste rapporteringene prioriteres? 

Anonymkode: 56c43...267

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vanskelig å svare på det ut av sammenheng, men slike ting som du nevner her er ikke greit. Rapporter gjerne flere ganger, men om du føler det ikke hjelper, send pm til en av oss. Vi bryr oss ikke om hvem som har skrevet ting, men hva som står, og å kalle noen "evneveik" eller "tilbakestående" er brukerangrep. "Har du vanskelig for å forstå" er ikke nødvendigvis brukerangrep, det kommer litt an på konteksten og tonen generelt. 

Men vi har besluttet å bli litt strengere, ettersom det har vært etterspurt av flere. Så får vi se hvordan det fungerer og tilpasse underveis. Du har rett i at de eldste rapportene skal prioriteres, så beklager om det ikke har blitt gjort.

Forumansvarlig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Forumansvarlig skrev:

Det er vanskelig å svare på det ut av sammenheng, men slike ting som du nevner her er ikke greit. Rapporter gjerne flere ganger, men om du føler det ikke hjelper, send pm til en av oss. Vi bryr oss ikke om hvem som har skrevet ting, men hva som står, og å kalle noen "evneveik" eller "tilbakestående" er brukerangrep. "Har du vanskelig for å forstå" er ikke nødvendigvis brukerangrep, det kommer litt an på konteksten og tonen generelt. 

Men vi har besluttet å bli litt strengere, ettersom det har vært etterspurt av flere. Så får vi se hvordan det fungerer og tilpasse underveis. Du har rett i at de eldste rapportene skal prioriteres, så beklager om det ikke har blitt gjort.

Forumansvarlig

For noen vil det føles som brukerangrep eller negativ brukerdebatt. Da blir det vanskelig å se at det får stå, mens andre formuleringer blir stående. Meningen er jo den samme. Tror ingen ville likt å få høre at noen sier "har du vanskelig for å forstå" i det virkelige liv. 

Anonymkode: b223c...752

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.11.2020 den 17.38, Anonym bruker skrev:

For noen vil det føles som brukerangrep eller negativ brukerdebatt. Da blir det vanskelig å se at det får stå, mens andre formuleringer blir stående. Meningen er jo den samme. Tror ingen ville likt å få høre at noen sier "har du vanskelig for å forstå" i det virkelige liv. 

Anonymkode: b223c...752

Nettopp derfor må vi se på konteksten, den generelle formuleringen i kommentaren og hvordan diskusjonen fortsetter. I noen tråder vil det være brukerangrep, i andre vil det ikke. Det kan også selvsagt forekomme at vi burde ryddet noe som brukerdebatt og ikke gjør det som en feilvurdering, da kan vi gå inn og rette opp feilen vår senere.

Forumansvarlig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...