Gå til innhold

Autisme

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.  Dere som har barn med autisme, får dere pleiepenger fra NAV. hvis ja hvor mye får du og hvordan søker du dette. Takk 

Anonymkode: 320d4...3d5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg får hjelpestønad. Hun har autisme samt to diagnoser til og trenger mye tid, støtte og oppfølging.

Anonymkode: 6b524...314

Skrevet

Hei takk at du svarer. Hvordan søker du og hvor mye får du

Anonymkode: 320d4...3d5

Skrevet

Det går etter satser etter en vurdering av hvor mye ekstra tid og arbeid du har i forhold til om barnet var funksjonsfriskt. Du fyller ut skjema søknad om hjelpestønad. Lege/spesialist må også fylle ut og signere. 

Anonymkode: 6b524...314

Skrevet

Vi får forhøga hjelpestønad, trinn tre.  Har Aspergers + ADHD. https://www.nav.no/no/person/familie/grunn-og-hjelpestonad

Vi fekk hjelp av psykologen å søkje, og ho tok med mykje som eg ikkje hadde tenkt på. Feks at han treng oppfølging på morgonen for å komme seg på skulen, hjelp til lekser, hjelp til dusjing og stell, og at han ikkje er med vener i helgene, slik at vi må ta han med på turar, museumsbesøk mm.  Syntes sjølv det var nesten pinlig, pga er ting som eg synes er naturleg å hjelpe barnet mitt med, men vi sparar det meste av pengane, som han kan bruke til feks folkehøgskole, boligkjøp el når han vert større. (tenkjer jo gjerne at han kan ende opp med uføretrygd) I tillegg har eg fått litt pensjonspoeng, noko som er ok, sidan eg jobbar redusert stilling.  Du må legge ved dokumentasjon på diagnose.

Anonymkode: 24827...b0d

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Vi får forhøga hjelpestønad, trinn tre.  Har Aspergers + ADHD. https://www.nav.no/no/person/familie/grunn-og-hjelpestonad

Vi fekk hjelp av psykologen å søkje, og ho tok med mykje som eg ikkje hadde tenkt på. Feks at han treng oppfølging på morgonen for å komme seg på skulen, hjelp til lekser, hjelp til dusjing og stell, og at han ikkje er med vener i helgene, slik at vi må ta han med på turar, museumsbesøk mm.  Syntes sjølv det var nesten pinlig, pga er ting som eg synes er naturleg å hjelpe barnet mitt med, men vi sparar det meste av pengane, som han kan bruke til feks folkehøgskole, boligkjøp el når han vert større. (tenkjer jo gjerne at han kan ende opp med uføretrygd) I tillegg har eg fått litt pensjonspoeng, noko som er ok, sidan eg jobbar redusert stilling.  Du må legge ved dokumentasjon på diagnose.

De må forresten ha ein konto til barnet som stønaden går inn på, fordi det er barnet som er rekna som mottakar.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...