Anonym bruker Skrevet 5. november 2020 #1 Skrevet 5. november 2020 ..er koordinator for et prosjekt. Nå har jeg blitt bedt om å organisere ferie for de ansatte i teamet mitt. Er det riktig at jeg skal gjøre dette? Bare sånn prinsipielt? Anonymkode: 28e5c...41c
Anonym bruker Skrevet 5. november 2020 #2 Skrevet 5. november 2020 Det høres helt naturlig ut, jeg gjør det samme og har heller ikke personalansvar. Har gjort det sånn at alle kommer med sine ønsker i et felles møte, jeg setter opp et forslag og sjefen er ankeinstans, dog ikke vært nødvendig enda. Anonymkode: ac337...00b
Anonym bruker Skrevet 5. november 2020 #3 Skrevet 5. november 2020 Hm, okei. Men det betyr at du forvalter ønskene til de ansatte da? Jeg er litt ny i denne rollen, så jeg ble litt overrasket over at det ble lagt til meg. Jeg har feks ikke ansvar for å innvilge eller avslå avspasering. De melder ikke sykefravær til meg, heller. Anonymkode: 28e5c...41c
Anonym bruker Skrevet 5. november 2020 #4 Skrevet 5. november 2020 Jeg koordinerer Anonymkode: ac337...00b
Anonym bruker Skrevet 5. november 2020 #5 Skrevet 5. november 2020 Da skal du vel koordinere slik at ikke alle er ute i ferie samtidig, alternativt om prosjektet tillater det at alle går ut samtidig. De har kanskje lagt det til deg fordi du kjenner prosjektet best? Anonymkode: 7a294...9cd
Anonym bruker Skrevet 5. november 2020 #6 Skrevet 5. november 2020 14 minutter siden, Anonym bruker skrev: Da skal du vel koordinere slik at ikke alle er ute i ferie samtidig, alternativt om prosjektet tillater det at alle går ut samtidig. De har kanskje lagt det til deg fordi du kjenner prosjektet best? Anonymkode: 7a294...9cd Dette. Og i de aller fleste prosjekter jeg har deltatt i har prosjektleder planlagt for ferieavvikling og dertil redusert aktivitet i 4-5 uker om sommeren, samt rundt jul og påske. Anonymkode: 4a45e...92c
Anonym bruker Skrevet 5. november 2020 #7 Skrevet 5. november 2020 Okei, takk for innspill! Tar det til meg. Anonymkode: 28e5c...41c
Anonym bruker Skrevet 5. november 2020 #8 Skrevet 5. november 2020 Som koordinator er man ansvarlig at det er tilstrekkelig kompetanse tilstede til enhver tid. Utover dette har du ikke ansvar. Du skal si, i uke X til X må vi ha tre på jobb osv. Jeg ville først forsøkt å se om de ansatte seg mellom kan bli enige, blir de ikke det må leder på banen. Du skal ikke deale med personalbiten. Jeg har aldri oppleve at ansatte IKKE klarer å prate sammen og bli enige. Der jeg har jobbet har vi alltid klart å spikre ferie uten leder. Vi føler alle ansvar for jobben vår og ønsker at det skal gå smidig. Start med å sett opp bemanningsplan for ferieuker og presenter den for gruppa. Be de prate seg i mellom og se om de klarer å løse det selv. Anonymkode: 13cd0...2e2
Anonym bruker Skrevet 6. november 2020 #9 Skrevet 6. november 2020 17 timer siden, Anonym bruker skrev: Okei, takk for innspill! Tar det til meg. Anonymkode: 28e5c...41c Du kjenner vel dessuten de ansatte best, vet hom de jobbet fellesferien i fjor, vet om de får logistiske utfordringer osv. Anonymkode: 7d60d...dc4
Anonym bruker Skrevet 6. november 2020 #10 Skrevet 6. november 2020 Syns ikke det høres ut som din oppgave overhodet. Prosjektleder har ansvar for å få prosjektet i havn. Anonymkode: 8c26d...7a5
Anonym bruker Skrevet 6. november 2020 #11 Skrevet 6. november 2020 Hva gjør egentlig en koordinator? Hvor mye kan de " bestemme"? Anonymkode: 90da1...7bb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå