Gå til innhold

Arbeidsgiver og lønnstrekk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trekk i lønn, når man jobber i kommunen er det kommunen som er arbeidsgiver som får vite om lønnstrekkene da? Ikke min nærmeste leder? Hun godkjenner kun timelisten osv og sier hun ikke kan gå inn på lønnslippen til den enkelte lenger om vi finner noe feil? Vi må finne den frem selv så kan hun eventuelt se på den. Regner med hun da ikke får beskjed om lønnstrekk? Er nemlig en venninne som er blitt leder for min arbeidsplass og det følger med stor skam i forbindelse med det.. 

Anonymkode: 52397...067

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De får vel lønnsfil for å se over tall, der vil de vel kunne se at din utbetaling er lavere. Men det eksakte kravet kan hun kanskje ikke se. Uansett har hun taushetsplikt. 
Jeg jobber ikke i stat eller kommune men jeg kan se spesifisert informasjon for mine, jeg godkjenner lønnsfil der brytes postene ned. Jeg studerer den ikke men ser på totalen og om de som skal ha trekk/tillegg har fått det. 

Anonymkode: 7a76b...ad3

Skrevet

Jeg ville nok kunne sett et trekk og en kode for trekket, men så måtte jeg gått videre til lønnsavdelingen for å vite hva trekket evt er for. - Det blir for mye jobb for bare å være nyskjerrig, kjenner jeg 😉 Har 60ansatte,og går aldri inn og sjekker lønnslipp med mindre den ansatte spesifikt har spørsmål om noe. Kjører lønn, og så har den ansatte ansvar for å kontrollere egen lønnslipp. 

Anonymkode: 3fb27...7ce

Skrevet

Arkiv og økonomi er de som ser brevet om lønnstrekk, leder kan jo se at det er noe, men ikke hva

Anonymkode: ce468...412

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...