Gå til innhold

Finnes det damekor med medlemmer under 70?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, selvfølgelig gjør det det. Men hvordan finne sånt? Eneste koret i min kommune som er å finne via google er 23 damer på 70 år ca. 

Jeg synger mye, men synger poplåter o.l. vil heller synge alicia keys enn lillebrors vise. 

Og hvorfor har alle kor konserter og forestillinger? Ingen som synger for gøy/sosialt? Sukk, er glad i å synge men litt ensom nyinnflytter 🤷‍♀️

Anonymkode: 4da35...f6e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, absolutt ikke 😊 takk for tips, skal sjekke det ut 😁

Skrevet

Jeg er med i er blandakor. Vi er fra 23-73 år sånn ca. Vi synger fordi det er gøy og sosialt, men vi har også konserter. Alene, eller sammen med andre. Vi drar også på turer. Vi har blant annet vært i Berlin, Amsterdam og Krakow. 
Jeg er som deg. Synger helst pop. Og det får jeg også gjøre i koret. Gjerne som solist. Men vi synger veldig variert. Alt fra klassisk til rock. Og ofte har vi med oss band. Eller korps. Det er gøy! Håper du finner et kor for deg! 

Skrevet
11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ja, selvfølgelig gjør det det. Men hvordan finne sånt? Eneste koret i min kommune som er å finne via google er 23 damer på 70 år ca. 

Jeg synger mye, men synger poplåter o.l. vil heller synge alicia keys enn lillebrors vise. 

Og hvorfor har alle kor konserter og forestillinger? Ingen som synger for gøy/sosialt? Sukk, er glad i å synge men litt ensom nyinnflytter 🤷‍♀️

Hei! 
Jeg dirigerer damekor, der er yngste dame 27 og eldste 71. De andre er spredd imellom der. Vi synger klassisk, cabaret, pop, julesanger, viser og jazz. Så det fins! (Å synge spesifikt Alicia Keys er vel litt rart, jeg har aldri sett noe korarrangement på hennes låter. Men kanskje fins det?)

Men det går ikke an å øve i uke etter uke og år etter år uten å ha konserter og forestillinger. Da slutte medlemmene en etter en. De er ambisiøse og vil vise fram hva de gjør. De må også lønne dirigenten (meg) og da trenger de billettinntekter. Å bare synge for gøy er gøy, men i lengden er det ikke dét som er kjernen i korsang. Korister vil utvikle seg, bli flinkere, lære stadig vanskeligere ting.

Anonymkode: afbe8...466

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hei! 
Jeg dirigerer damekor, der er yngste dame 27 og eldste 71. De andre er spredd imellom der. Vi synger klassisk, cabaret, pop, julesanger, viser og jazz. Så det fins! (Å synge spesifikt Alicia Keys er vel litt rart, jeg har aldri sett noe korarrangement på hennes låter. Men kanskje fins det?)

Men det går ikke an å øve i uke etter uke og år etter år uten å ha konserter og forestillinger. Da slutte medlemmene en etter en. De er ambisiøse og vil vise fram hva de gjør. De må også lønne dirigenten (meg) og da trenger de billettinntekter. Å bare synge for gøy er gøy, men i lengden er det ikke dét som er kjernen i korsang. Korister vil utvikle seg, bli flinkere, lære stadig vanskeligere ting.

Tror bare Alicia var et random eksempel for å illustrere hva hun liker. 

HI, blandakor sier jeg også. Her i bygda er det faktisk to. Mye gøy med de. 

Anonymkode: 10486...d0f

Skrevet
12 timer siden, TøffiTrynet☠ skrev:

Jeg er med i er blandakor. Vi er fra 23-73 år sånn ca. Vi synger fordi det er gøy og sosialt, men vi har også konserter. Alene, eller sammen med andre. Vi drar også på turer. Vi har blant annet vært i Berlin, Amsterdam og Krakow. 
Jeg er som deg. Synger helst pop. Og det får jeg også gjøre i koret. Gjerne som solist. Men vi synger veldig variert. Alt fra klassisk til rock. Og ofte har vi med oss band. Eller korps. Det er gøy! Håper du finner et kor for deg! 

Så gøy! Takk for svar, nå fikk jeg enda mer lyst 😁

Skrevet
12 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hei! 

Åja, skjønner 😊 Aldri sunget i kor, så vet ikke hva jeg skal forvente. Men sceneskrekken forsvinner vel når jeg må være med på konsert😊

Alicia Keys var bare et navn jeg slang ut for å poengtere hva jeg liker best å synge, den type låter. Whitney, christina aguilera osv... 

Men mulig det er kjempegøy å synge alt det andre, trenger nok bare å komme i gang :)

Skrevet
8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Tror bare Alicia var et random eksempel for å illustrere hva hun liker. 

HI, blandakor sier jeg også. Her i bygda er det faktisk to. Mye gøy med de. 

Anonymkode: 10486...d0f

Helt riktig 😊

Ok, skal finne et blandakor og hoppe i det. 

Takk for hjelpen alle sammen 😘

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Helt riktig 😊

Ok, skal finne et blandakor og hoppe i det. 

Takk for hjelpen alle sammen 😘

KOS deg! Sang gjør livet verd å leve, jeg har 3 kor nå og har aldri hatt det bedre!

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

KOS deg! Sang gjør livet verd å leve, jeg har 3 kor nå og har aldri hatt det bedre!

Vet du, jeg er helt enig! Sang gir meg så ubekrivelig mye. Og jeg har bare sunget alene hjemme til nå, i bilen, sammen med barna etc. Tipper kor vil bli en fantastisk opplevelse for meg😁

Skrevet

Å jada. I mitt kor er vi mellom 25 til 45 år. Bare kvinner. Kjempegøy å synge. Ingen julekonsert i år, dessverre. 

Men lykke til med å finne kor! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...