Gå til innhold

Ute etter erfaringer - kynnere og modning

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 37+4 idag og har siden lørdag hatt enormt mye kynnere. Når jeg ligger, kommer de stort sett med 8-10 min mellomrom. Når jeg beveger meg, kommer de noe sjeldnere eller muligens kjenner jeg ikke alle. Har uansett flere i timen hele døgnet gjennom. I perioder er kynnerne kombinert med menssmerter i både mage og rygg eller bare rygg.

Fødselen skal igangsettes om fem dager, og jeg lurer derfor på om noen har hatt det slik i lengre tid uten å gå i fødsel? Lurer også på for dere som har hatt det slik, om det resulterte i modning/åpning og hvor lang tid det tok, eller om det ikke resulterte i noe? Er flergangsfødende.

Anonymkode: 4579e...ee3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde det sånn, jeg gikk med vonde kynnere i flere uker. De siste par ukene før jeg fødte (i uke 39+2) satt jeg med stoppeklokka hver kveld. Det var vanskelig å kjenne forskjell på kynnere og rier, jeg hadde 2 cm åpning før jeg følte meg helt sikker på at jeg var i fødsel. Og da gikk det fort unna etter det :)

Hva sier jordmor?

Anonymkode: ed0ca...023

Skrevet

Jeg gikk også sånn da jeg ventet nr tre.

Var på kontroll i uke 38 og da ville jordmor sjekke meg siden jeg klagde på så mye kynnere som i perioder kom helt regelmessig. Jeg var da helt avflatet og hadde 3 cm åpning, uten å være i fødsel. Hun strippet meg da og sa at fødsel var nok ikke så langt unna.

Dette var tirsdag formiddag, onsdag ettermiddag var jeg ikke i tvil, da var det så regelmessig og så vondt at det var nødt til å være rier. Dro inn på sykehuset og hadde 5-6 cm åpning.

Så hos meg hadde disse maseriene eller kynnerne som jeg hadde gått med i over en uke ganske god effekt, når fødselen først kom igang gikk det ganske fort. Jeg fødte i nitiden onsdag kveld.

Anonymkode: 12f18...114

Skrevet

Jeg holdt på sånn i minst 1 mnd før jeg fødte. 

Anonymkode: 4b9df...3e9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...