Gå til innhold

Dere som jobber turnus og barn !

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som jobber turnus og aldri lar ungene få fri / kortere dag ? Hvorfor gjør dere det ? For å holde på rutiner ? Er dere late ? Ønsker dere ikke se barna for mye ? Bare lurer :) 

Anonymkode: d0293...225

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Barnehageansatt som er lei av at foreldre har egentid? 😛

jeg har ikke jobb, men ungen er i barnehage hver dag (har fri 1 dag annenhver uke). Han er i barnehagen fra 09.00 til 14.30. 

Tar vi fri er det kjeeeedelig ifølge 4 åringen. Han vil leke med kompisene. Jeg tar ikke fri for å dra på kino, lekeland, hoppeland, bowling, mcdonalds når det morsomste han vet er å leke med venner. 

Anonymkode: 0ca12...7c9

Skrevet

Fordi han går på vgs og han får ikke lov av skolen til å droppe undervisning for å være hjemme med mamma...

Anonymkode: 71fc9...4c2

Skrevet

Bare gøy å vite. Gjør det selv og får høre av familien at jeg er lat ! Mulig jeg er det da. Men veldig godt med alenetid da.

Anonymkode: d0293...225

Skrevet

Jeg sender minste i bhg selvom jeg er hjemme, fordi det er den eneste måten jeg holder hodet over vannet. Det går i ett på jobben, det går i ett her hjemme. Aldri et rolig øyeblikk. Bortsett fra turnusfri.

Anonymkode: fd40d...521

Skrevet

Kortere dag får de selvfølgelig, men sjelden de har helt fri om de er helt friske. Da vil de i barnehagen og leke med vennene sine.

Jobber jeg kveld blir de levert før kjernetid, og mannen jobber hver dag fra 7 til 15, så de blir alltid hentet av han kvart over tre, uavhengig av hvordan jeg jobber.

Men vi har selv utenom koronatid veldig lav terskel for å være hjemme om de ikke er 100% i form. Vi er heldige der for mannen kan fint jobbe hjemme eller ta en tur på jobb på kveldstid, så vi trenger ikke bruke av sykt barn dager for å jobbe hver vår del av døgnet og la barnet være hjemme om det er forkjølet, hoster eller av andre grunner er litt sliten.

Anonymkode: f5320...f32

Skrevet

Jeg går tre-delt turnus, og det er en grunn til at man har fri en dag midt i uka, man må hente seg inn igjen, snu døgnrytmen osv. Skal sies da, jeg har stort barn som klarer seg selv alene hjemme mens jeg er på jobb, barnehage er vi ferdig med. 

Anonymkode: eae0a...7c7

Skrevet

Fordi jeg har tre skolebarn?

og fordi i vår familie har vi lagt opp hverdagen slik at vi får unna mest mulig praktisk (handling, husarbeid, forefallende, trening) på dagtid, slik at vi får bedre kvalitet og tilstedeværelse på ettermiddager. God tid til middag, høre barna i lekser uten stress, stå på sidelinja på fotballkamp, osv. med minst mulig klesvasking, handling og støvsuging «i veien». 

Anonymkode: f0fb6...558

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...