Gå til innhold

Hvor mye penger å gi til ungdommen bursdag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tror ikke 19 åringen min ble så fornøyd med å få 500kr til bursdagen :( Han takket for gaven men mente det var lite, siden vi ga eldste datter 1000kr på bursdagen.. var dette lite og hvor mye hadde dere gidd barnet deres?

Anonymkode: f6c9f...b83

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hæ? Gir dere ulik pengesum til voksne barn? Hvorfor? 

Vi gir stort sett 3000 hvis vi gir penger.

Skrevet
2 minutter siden, HeiteH skrev:

Hæ? Gir dere ulik pengesum til voksne barn? Hvorfor? 

Vi gir stort sett 3000 hvis vi gir penger.

nei eldste har litt økonomi problem mens 19 åringen vår tjener en del så då mente vi at det ikke kanskje er vits med så mye men hun ble litt såret og synes det var litt lite.. og mente vi alltid gir eldste mer en henne.

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

nei eldste har litt økonomi problem mens 19 åringen vår tjener en del så då mente vi at det ikke kanskje er vits med så mye men hun ble litt såret og synes det var litt lite.. og mente vi alltid gir eldste mer en henne.

Det skal virkelig ikke gå utover den minste at den eldste har økonomiske problemer. Skjønner godt hun føler dette er urettferdig 

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

oi så at jeg skrev han på tråden min heh mente hun.

Skrevet
17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg tror ikke 19 åringen min ble så fornøyd med å få 500kr til bursdagen :( Han takket for gaven men mente det var lite, siden vi ga eldste datter 1000kr på bursdagen.. var dette lite og hvor mye hadde dere gidd barnet deres?

Skjønner sønnen din. 😫

Anonymkode: 293a1...3f5

Skrevet

Dere skal selvsagt gi ungene likt. Noe annet blir fullstendig feil. Skikkelig dårlig gjort av dere. 

Anonymkode: 1e27a...87e

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hæ??? Skal det straffe seg fordi yngste er flink? Fy søren så urettferdig. Til bursdager gir man likt. 

Dere kan låne 19 åringen, men dere må ikke forskjellsbehandle barna når det gjelder bursdag altså. 

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er helt sjokkert over dere foreldre. 😮

Skrevet
9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så den eldste blir bekønnet for å ha pengeproblemer altså. Skjønner godt 19 åringen, det er urettferdig.

Anonymkode: 6d15e...433

Skrevet
10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dette kan ikke være seriøst, straffe den som jobber ved å gi mindre og belønner den som surrer.

Til bursdag gir dere etter evne, men dere gir likt.

Trenger den ene mer kan dere heller inngå en avtale om ekstra støtte mot en jobb dere trenger hjelp med.

Anonymkode: a6aec...c88

Skrevet

Veldig rar prioritering av dere.

Jeg har fire barn selv, og mener man ikke alltid trenger gi likt, for det jevner seg ut på sikt. Det er barna vokst opp med og skjønner godt, alle fire trenger ikke få mobil til jul det året den ene trenger det, men alle får mobil når de trenger det.

Men gir man penger gir man likt altså.

Her har også eldste fått litt hjelp denne høsten for han som lærling klarer akkurat å holde hodet over vann økonomisk, også fikk han noen uforutsette utgifter. Vi betalte da et par regninger for han. Det er sånn vi etterhvert kan hjelpe alle våre barn, når de trenger det.

Men i burdagskortet om de får penger ligger det lik sum altså.

Anonymkode: b2235...130

Skrevet
27 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Skal det lønne seg å ha økonomiske problemer? Altså, du gir jo likt til ungene ..

Anonymkode: 9c153...00a

Skrevet

Er det du som er 19-åringen? Jeg er uansett enig med resten. Dersom man gir penger til voksne barn, skal det være helt likt på vanlige bursdager. Vi gjør unntak når de blir 18 og har runde dager, men det gjelder jo alle. Altså vi kan gi f.eks. 1500 kr til vanlig, 17 år, 19 år, 21, år, 22 år osv, men 5000 kr når de er 18 år og 20 år. Poenget er at det blir likt på sikt.

Anonymkode: 6b85c...d23

Skrevet

Aldri om jeg gjør forskjell på ungene! ALDRI! Og det heter forresten GITT og ikke GIDD 😮

Anonymkode: 3f6ee...7cd

Skrevet

Du burde selvfølgelig gitt 1000kr til gutten også. Gi han 500 til, så blir han sikkert fornøyd. Og aldri gjør forskjell på dem igjen!

Skrevet

Skjønner veldig godt skuffelsen!

Anonymkode: 7c4ab...2b8

Skrevet

Stakkars gutt. 😭 Mindre verdt enn søsteren sin. Håper ikke dere har behandlet han like dårlig i hele oppveksten. 

Anonymkode: f1e43...283

Skrevet

"Nå har jeg tenkt meg litt om, og du har rett, det var feil av meg å skille på bursdagsgavene deres. Jeg tenkte at jeg kunne bidra litt ekstra ved behov, og at det selvfølgelig skulle gjelde dere begge. Den dagen dere trenger litt ekstra hjelp kan jeg gi det, men du har rett i at det var teit å legge den hjelpen i bursdagsgaven. En dag trenger du hjelp til å betale en regning eller noe og da skal jeg hjelpe deg, akkurat som jeg vil hjelpe søsteren din om hun trenger litt ekstra. Men bursdagsgavene skal være like, så her får du litt ekstra du også"

Anonymkode: b2235...130

Skrevet
10 hours ago, Anonym bruker said:

Hadde ikke gjort forskjell på barna mine

Anonymkode: 06b60...c0c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...