Gå til innhold

Utbrent etter under 1 år

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det i det hele tatt mulig å bli etter under 1 år, men i en krevende jobb? 

Anonymkode: 71bdb...630

Videoannonse
Annonse
Skrevet
11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er det i det hele tatt mulig å bli etter under 1 år, men i en krevende jobb? 

Nei, det vil jeg påstå ikke er mulig uten allerede underliggende sykdom eller sterkt belastende arbeidsmiljø/ ledelse i tillegg. 

Anonymkode: 177ab...796

Skrevet

Utbrent er et litt vagt og uklart begrep. Jeg var sykmeldt i tre uker da jeg hadde vært i jobb rett under et år. Jeg har vært sykmeldt tre ganger senere av samme årsak. Den offisielle diagnosen er stressreaksjon. Da jeg snakket med legen sa han at jo lenger man står i dette stresset, jo mer vil det påvirke kropp og psyke negativt.

Anonymkode: 2561c...3e5

Skrevet

Hvis du er sykepleier er det fullt mulig.. 

Anonymkode: 5974b...659

Skrevet
41 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvis du er sykepleier er det fullt mulig.. 

Det er altså ikke sånn at sykepleiere har det verre enn alle andre.

Anonymkode: 9d366...d04

Skrevet

Ja, det vil jeg mene. Sett mange nyutdannede kolleger ryke ut etter under to år, jobber i førstelinje barnevern. 

Anonymkode: c0372...566

Skrevet

Ja, det vil eg tru!? Kjem jo an på så mangt, men mange jobbar krev utrulig mykje av deg, lærar, barnevern, sykepleier, det å stå med emosjonell belastning kan vere knalltøft og ikkje alle toler det. Andre toler dårleg anna stress, som krever resultat på ein anna måte. Men om du blir utbrent før det er gått eit år kan det vel tyde på at du har feil yrke? 

Skrevet

Noen har jo høy belastning hjemme også, så vil tro det er fullt mulig.

Anonymkode: 6db0e...e3a

Skrevet
16 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er altså ikke sånn at sykepleiere har det verre enn alle andre.

Anonymkode: 9d366...d04

Er du sykepleier? 

Skrevet

Har opplevd det flere ganger i min jobb at kollegaer holder ut mindre enn 1 år. Jobber i barneverntjenesten. 

Anonymkode: f6ff7...b2a

Skrevet

Det vil jeg tro er fullt mulig. En krevende jobb som innebærer mye mer enn man har forventet seg. Samtidig som man har en familie og et hjem å ta seg av. 

Min nærmeste leder er turevis sykemeldt noen uker av gangen. Det heter seg at det er fysiske plager, men det er ikke vanskelig å skjønne at det er stress. Jeg skjønner hun blir utmattet av jobben, kunne aldri hatt den stillingen selv. Men det er kanskje lurere å finne langsiktige løsninger istedet for å sykemelde seg med jevne mellomrom. Problemet og arbeidsmengden blir bare overført til oss som sitter igjen. 

Anonymkode: 99cf6...c20

Skrevet
47 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er du sykepleier? 

Det er ikke meg du spør, men JEG har jobbet tett sammen med sykepleiere. Makan til sutring over at aaalt er sååå sliiitsomt. Hele tia fokus på hvor mye deres yrkesgruppe har å gjøre. Nå har jeg byttet jobb, og her er faktisk flere tidligere sykepleiere som har tatt samme videreutdanning som meg, og gjett hva: Nå har de verdens tyngste jobb, her også!!

Sykepleiere er en gjeng sutrepaver som ikke har det mer slitsomt enn andre yrkesgrupper. Så drittlei av det evinnelige maset om hvor grusomt de har det, og for et offer de gjør for oss andre! Finn dere en annen jobb, for svarte!

Anonymkode: d7c20...c87

Skrevet
21 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er ikke meg du spør, men JEG har jobbet tett sammen med sykepleiere. Makan til sutring over at aaalt er sååå sliiitsomt. Hele tia fokus på hvor mye deres yrkesgruppe har å gjøre. Nå har jeg byttet jobb, og her er faktisk flere tidligere sykepleiere som har tatt samme videreutdanning som meg, og gjett hva: Nå har de verdens tyngste jobb, her også!!

Sykepleiere er en gjeng sutrepaver som ikke har det mer slitsomt enn andre yrkesgrupper. Så drittlei av det evinnelige maset om hvor grusomt de har det, og for et offer de gjør for oss andre! Finn dere en annen jobb, for svarte!

Fy søren for en ondsinnet omtale av sykepleiere. Prøv en vakt. Så kan du uttale deg igjen.

Anonymkode: ab602...f9b

Skrevet
33 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det vil jeg tro er fullt mulig. En krevende jobb som innebærer mye mer enn man har forventet seg. Samtidig som man har en familie og et hjem å ta seg av. 

Min nærmeste leder er turevis sykemeldt noen uker av gangen. Det heter seg at det er fysiske plager, men det er ikke vanskelig å skjønne at det er stress. Jeg skjønner hun blir utmattet av jobben, kunne aldri hatt den stillingen selv. Men det er kanskje lurere å finne langsiktige løsninger istedet for å sykemelde seg med jevne mellomrom. Problemet og arbeidsmengden blir bare overført til oss som sitter igjen. 

Anonymkode: 99cf6...c20

Sånn er det hos oss også, i tillegg til jevnlige sykdomsperioder med egenmelding og nå for tiden er det en del karantene i påvente av svar på coronatester. Jeg tror ikke hun liker jobben sin. Jeg vil absolutt ikke ha den, og vi har levd med det i årevis, men jeg drømmer om en leder som leder og inspirerer. 

Anonymkode: 6890e...c99

Skrevet
56 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Fy søren for en ondsinnet omtale av sykepleiere. Prøv en vakt. Så kan du uttale deg igjen.

Men når det er såååå grusomt....hvorfor i himmelens navn gjør man ikke noe med det? Annen utdanning eller jobb?

Skrevet
30 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men når det er såååå grusomt....hvorfor i himmelens navn gjør man ikke noe med det? Annen utdanning eller jobb?

Fordi man har tatt en utdanning og brenner for fagfeltet? Dette til tross for uholdbare vilkår. Dessuten er samfunnet dønn avhengig av sykepleiere. Så om alle skulle tenkt som deg, så hadde alle syke i Norge hatt et stort problem. 

Skrevet

Takk for svar dere 😊

Jeg har følt meg fullstendig knust og nede for telling. Men nå har vi klart å tilrettelegge bedre framover, så da håper jeg på mindre stress med mindre ansvar. 

Hi

Skrevet
5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Problemet er jo nettopp at det er dét folk gjør.

Jeg håper du klokelig holder kjeft den dagen mangelen på sykepleiere er prekær. For den dagen kommer.

Hilsen en som er ydmyk og takknemlig for den innsatsen landets sykepleiere gjør. Dere har en STOR heiagjeng!

Anonymkode: 966ec...247

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...