Anonym bruker Skrevet 3. november 2020 #1 Skrevet 3. november 2020 Sønnen min hadde besøk av en fra klassen idag. Mora spurte fordi hun skulle stenge SFO, slik at sønnen slapp å være der så lenge. Greit det. Men da mora kom for å hente så ble hun med inn til oss Det endte med at de ble en stund og gjorde lekser sammen. Heilt greit med mattelekse, men leselekse synes jeg det er greit å gjøre alene. Det endte med at denne gutten las leseleksa helt alene (han kan tydeligvis lese skikkelig) og så skulle min og og det ble jo bare kluss så det endte med at jeg sa ordene og så sa sønnen min det same. Det pleier normalt å gå litt bedre, men jeg ble så frustrert og oppgitt over tilskuere og trur sønnen min fikk litt prestasjonsangst. Blir så frustrert og litt sjalu over at ting skal være så vanskelige og klarer ikke la være å sammenligne meg/oss med andre. Vil det jo egentlig ikke, men det er så fort gjort 🤔 Anonymkode: 29490...d65
Anonym bruker Skrevet 3. november 2020 #2 Skrevet 3. november 2020 Jeg skjønner ikke hva du egentlig spør om.. Anonymkode: 83b25...ffd
Anonym bruker Skrevet 3. november 2020 #3 Skrevet 3. november 2020 Ble DU sjalu på en førsteklassing som leser selv? Det å samlese med en førsteklassing er hverken uvanlig eller unormalt. Han har gått på skolen i 3 mnd! Anonymkode: a8a9f...a69
Anonym bruker Skrevet 3. november 2020 #4 Skrevet 3. november 2020 Skjønte ikke..... Anonymkode: b3a83...c3d
Anonym bruker Skrevet 3. november 2020 #5 Skrevet 3. november 2020 Nå har dere prøvd det og dere trenger ikke ta lese leksene sammen med andre flere ganger. Bli enig med barnet at hvis dere har besøk så sier dere at dere pleier å ta lesingen på sengen. Ikke noe å lage en big deal av. Han syntes ikke det var så gøy, da ble det siste gang. Helt greit det. Ikke glem at det er store forskjeller på førsteklassinger. Ingen grunn til sjalusi. Lesingen kommer seg. Så stor forskjell på mine barn også. Et født i november og et i januar. Januarbarnet tok lesing veldig kjapt. Ikke så rart heller med tanke på at det barnet hadde 10 måneder mer på baken enn novemberbarnet. Fortsett å motivere lesingen. Det kommer av seg selv. Anonymkode: f95a5...c68
Anonym bruker Skrevet 3. november 2020 #6 Skrevet 3. november 2020 Du høres underlig hårsår ut. Anonymkode: a910b...e72
Anonym bruker Skrevet 3. november 2020 #7 Skrevet 3. november 2020 På en måte forstår jeg deg litt da vi har hatt litt av det samme problemet selv. Her var ei i klassen med hjem og de ville lese sammen. Greit nok det. Hun leste som en raser mens mi sliter litt. Ikke noe sjalusi men så at det var litt sårt for dattera min. Men vi sier bare at noen klarer å lese fort med en gang mens andre må øve litt mer. Og det har ikke vert noe problem senere ved andre anledninger Anonymkode: 3f11f...71f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå