Anonym bruker Skrevet 3. november 2020 #1 Skrevet 3. november 2020 Ja, mye mulig jeg er hysterisk, men er gjerne hysterisk for å sikre meg at barna mine har det bra. Min 5 åring utforsker tissen, helt normalt, det vet jeg. Mamma, hvorfor er tissen rar(hard), hvorfor er det hull her(urinrøret) etc, enkelte ganger når han dusjer. Ikke hver gang. Så til spørsmålet mitt... i dag så jeg at han satt i dusjen og tok såpe og tok seg inni rumpa, sikkert 15-20 ganger. Tok såpe mellom hver gang, vasket henda etterpå før ny runde med såpe. Sikkert også helt normal utforsking? Eller vil noen med peiling uttale seg? Når jeg sa "er du klar for å vaske håret?" så ville han ikke, han sa han ikke var ferdig med å dusje og ble litt "rar". Jeg har snakket med han tidligere og svarer han helt vanlig på spørsmål ift hvorfor tissen hans blir hard, hvorfor jente og guttetiss er ulike, alle spørsmål han har ang kropp er ok og ingen skam over det. Jeg tror jo ikke han blir misbrukt, men det gjør vel ingen før det først kommer frem? Dere med gutter... helt vanlig oppførsel, eller bør jeg prate med noen? Anonymkode: 96d06...07f
Anonym bruker Skrevet 3. november 2020 #2 Skrevet 3. november 2020 Aldri opplevd. Men hvorfor spurte du ikke barnet? Kanskje det bare kjentes godt ut? Anonymkode: 0789c...a19
Anonym bruker Skrevet 3. november 2020 #3 Skrevet 3. november 2020 Jeg spurte han, snakket med han etterpå. Men han er 5 år (om 4 dager) og ikke en man kan ha en "voksen" og seriøs samtale med. Derfor spør jeg om erfaringer fra andre. Han vet at det er kropp er normalt, ingen skam, den er privat, og at hvis noen gjør noe mot han så kan han fortelle til en voksen. Men det er jo velkjent at overgripere truer barn med å skade/drepe foreldre feks hvis de forteller om overgrepene. Derfor legger jeg ikke bort tankene mine pga min snart 5-åring sier at ingen ting har skjedd mens han fniser og tuller det bort. Men igjen, noen som har god erfaring med barn og vet om dette kan være helt normal atferd? Første gangen jeg opplever, så vet ikke selv. Anonymkode: 96d06...07f
Anonym bruker Skrevet 3. november 2020 #4 Skrevet 3. november 2020 sønnen min har aldri gjort noe slik,men er veldig nysgerrig på tissen, han blir 8, den er jo stiv hver morgen, og da sa jeg bare at de fleste gutter og menn får det på morgen Anonymkode: d499e...ed5
Anonym bruker Skrevet 3. november 2020 #5 Skrevet 3. november 2020 Han synes sikkert det var deilig å klå seg i rompa. Sønnen på 4 år har begynt å ta fingeren i rompa, han sier det er deilig. Anonymkode: 08546...c1e
Anonym bruker Skrevet 3. november 2020 #6 Skrevet 3. november 2020 Sikkert bare at han synes det var godt ja. Men var liksom måten han gjorde det på, vasket hendene mellom hver gang og brukte mye såpe. Fikk en følelse av at han følte seg "skitten", var noe med ansiktet og væremåten hans, jeg kjenner jo sønnen min og han var annerledes. Han klør seg ikke i rumpa eller tar seg i rumpa eller tissen ellers. Utforsker tissen i dusjen eller når han bytter truse på kvelden, ellers ikke noe. Legger fra meg de dumme tankene, men har det litt i bakhodet en stund til for sikkerhets skyld. Og ja, sjekke om han har fått mark for å være sikker. Men ellers sikkert bare funnet ut noe nytt som var godt 🤷♀️ Anonymkode: 96d06...07f
Anonym bruker Skrevet 3. november 2020 #7 Skrevet 3. november 2020 Er vel like normalt å kose med rumpa, som det er å kose med tissen😊 Anonymkode: cd765...a40
Anonym bruker Skrevet 3. november 2020 #8 Skrevet 3. november 2020 Takk for svar Anonymkode: 96d06...07f
Anonym bruker Skrevet 3. november 2020 #9 Skrevet 3. november 2020 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Takk for svar Anonymkode: 96d06...07f Kjøp bøkene : Filiokus og blåmann-klåmann, Kroppen min den eier jeg. gode bøker ellers vil jeg si det høres normalt ut. Min 5 åringen tar seg på tissen hele tiden og syns rumper er morsomt. Anonymkode: e9c2b...9b3
Anonym bruker Skrevet 3. november 2020 #10 Skrevet 3. november 2020 Jeg har ingen forutsetning for å synse noe om det kan relateres til overgrep. Men selve handlingen synes jeg høres veldig rar ut. Anonymkode: 07a8c...263
Anonym bruker Skrevet 3. november 2020 #11 Skrevet 3. november 2020 En form for selvstimulering vil jeg tro. Helt normalt i den alderen. Anonymkode: f4dd5...435
Anonym bruker Skrevet 4. november 2020 #12 Skrevet 4. november 2020 Takk alle sammen ❤ Anonymkode: 96d06...07f
Anonym bruker Skrevet 4. november 2020 #13 Skrevet 4. november 2020 Helt normalt. Fant min 8 åring med lokket til shampoflasken rundt penisen som var hard. Så etter det banker jeg på døren gitt Tror gutter finner som friplass i dusjen og utforsker seg selv. Anonymkode: 6003e...81c
Anonym bruker Skrevet 4. november 2020 #14 Skrevet 4. november 2020 Igjen, takk ❤ Hjelper å høre at jeg ikke er gal, er bare så glad i han, ble redd for at det kunne være en mikroskopisk sjanse for noe annet enn bare utforsking av egen kropp Anonymkode: 96d06...07f
Anonym bruker Skrevet 5. november 2020 #15 Skrevet 5. november 2020 Du gjør rett i å være på vakt. Overgrep skjer, og overdreven vask av underlivet kan være en reaksjon. Anonymkode: 8d046...ad8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå