mamma til adhd gutt<3 Skrevet 3. november 2020 #1 Skrevet 3. november 2020 Vi har fått nye naboer og vi har enda ikke blitt så godt kjent med dem. De har nylig satt opp en utelampe med bevegelsessensor. Hver gang noen går forbi lampen eller det blåser kraftig så slår lampen seg på og vi får flombelyst stue og soverom. Vi skal selvfølgelig ta opp dette med naboen på en ordentlig måte og lurer på om det i den forbindelse er innafor å tilby oss å kjøpe en annen lampe ( og bekoste elektriker) som ikke har samme lysstyrke og sensorfunksjon. Legger til at de selvsagt skal ha lov til å ha en hagelampe 😊
Anonym bruker Skrevet 3. november 2020 #2 Skrevet 3. november 2020 Jeg kan ikke se at det har noe for seg å ta det opp. Du får ta det som det kommer. Anonymkode: 0bfd7...9c1
Sommerkroppen 2029 Skrevet 3. november 2020 #3 Skrevet 3. november 2020 Jeg tror jeg ville ha ventet litt, til jeg hadde blitt litt bedre kjent med dem. Faren for at det kan bli litt kleint er større jo mindre man kjenner folk. Ta tiden litt til hjelp, så kommer det heller naturlig å nevne det. Og da kjenner jo naboene dere godt nok til å vite at dere ikke er vanskelige 🙂
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 3. november 2020 Forfatter #4 Skrevet 3. november 2020 12 minutter siden, Sommerkroppen 2029 skrev: Jeg tror jeg ville ha ventet litt, til jeg hadde blitt litt bedre kjent med dem. Faren for at det kan bli litt kleint er større jo mindre man kjenner folk. Ta tiden litt til hjelp, så kommer det heller naturlig å nevne det. Og da kjenner jo naboene dere godt nok til å vite at dere ikke er vanskelige 🙂 Tenkt på det men har også tenkt at det er lurt å ta det så fort som mulig. Venter vi kan jo inntrykket være at problemet ikke er så stort... Vi vil selvfølgelig ikke skape problemer men vi våkner av dette på natten både store og små. Vi ønsker å bekoste alt. Kjedelig situasjon altså men de virker greie så er nok mest det at jeg kjenner på det...
Anonym bruker Skrevet 3. november 2020 #5 Skrevet 3. november 2020 Prøv å tenke positivt i stedet! Anonymkode: 9efc8...672
Sommerkroppen 2029 Skrevet 3. november 2020 #6 Skrevet 3. november 2020 4 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev: Tenkt på det men har også tenkt at det er lurt å ta det så fort som mulig. Venter vi kan jo inntrykket være at problemet ikke er så stort... Vi vil selvfølgelig ikke skape problemer men vi våkner av dette på natten både store og små. Vi ønsker å bekoste alt. Kjedelig situasjon altså men de virker greie så er nok mest det at jeg kjenner på det... Det er jo ganske ille om dere våkner av det ja.....Det er jo absolutt mulig å nevne akkurat den situasjonen. Er de oppgående så forstår de jo det.
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 3. november 2020 Forfatter #7 Skrevet 3. november 2020 Akkurat nå, Sommerkroppen 2029 skrev: Det er jo ganske ille om dere våkner av det ja.....Det er jo absolutt mulig å nevne akkurat den situasjonen. Er de oppgående så forstår de jo det. Ja.. Det er nok bare å ta praten. Går nok sikkert fint, bare gruer meg litt. Det er som om at det kommer en lyskaster inn i rommet i noen sekunder. Akkurat nok til at man våkner og ligger og venter på neste lysdusj😅
Anonym bruker Skrevet 3. november 2020 #8 Skrevet 3. november 2020 30 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev: Vi har fått nye naboer og vi har enda ikke blitt så godt kjent med dem. De har nylig satt opp en utelampe med bevegelsessensor. Hver gang noen går forbi lampen eller det blåser kraftig så slår lampen seg på og vi får flombelyst stue og soverom. Vi skal selvfølgelig ta opp dette med naboen på en ordentlig måte og lurer på om det i den forbindelse er innafor å tilby oss å kjøpe en annen lampe ( og bekoste elektriker) som ikke har samme lysstyrke og sensorfunksjon. Legger til at de selvsagt skal ha lov til å ha en hagelampe 😊 Sånn er det vel å bo tett? Men kan dere ikke bare si hvordan dere opplever det og høre om det kan være aktuelt å endre lyset, vinkle den bort fra vinduene deres evt? Jeg ville vel først hilst på dem Men... Men ikke si at dere vil betale før det evt er aktuelt. For DET kan virke litt "vi er bedre og har mer penger enn dere, vi betaler vekk alle problemene våre"... Anonymkode: 438e8...0f0
Anonym bruker Skrevet 3. november 2020 #9 Skrevet 3. november 2020 1 minutt siden, mamma til adhd gutt<3 skrev: Ja.. Det er nok bare å ta praten. Går nok sikkert fint, bare gruer meg litt. Det er som om at det kommer en lyskaster inn i rommet i noen sekunder. Akkurat nok til at man våkner og ligger og venter på neste lysdusj😅 Det er jo bare å se positivt på det Anonymkode: 0bfd7...9c1
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 3. november 2020 Forfatter #10 Skrevet 3. november 2020 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Sånn er det vel å bo tett? Men kan dere ikke bare si hvordan dere opplever det og høre om det kan være aktuelt å endre lyset, vinkle den bort fra vinduene deres evt? Jeg ville vel først hilst på dem Men... Men ikke si at dere vil betale før det evt er aktuelt. For DET kan virke litt "vi er bedre og har mer penger enn dere, vi betaler vekk alle problemene våre"... Anonymkode: 438e8...0f0 Lurt! Jeg kan spørre om det er mulig å vinkle den om eller om det finnes en skjerm😊. Så kan jeg heller tilby å betale dersom det ikke er mulig å fikse den de har.
Anonym bruker Skrevet 3. november 2020 #11 Skrevet 3. november 2020 Hadde heller spurt om de har muligheten til å vri den en annen vei enn rett mot deres hus. Anonymkode: bdf3b...591
Anonym bruker Skrevet 3. november 2020 #12 Skrevet 3. november 2020 Dere kan jo spør, men jeg hadde nok gått for lystette gardiner på soverommet heller. Anonymkode: 431f7...330
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 3. november 2020 Forfatter #13 Skrevet 3. november 2020 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Dere kan jo spør, men jeg hadde nok gått for lystette gardiner på soverommet heller. Anonymkode: 431f7...330 Det hadde vært et alternativ men siden det lyser opp soverommene i første etasje og stuen i andre så er det litt for plagsomt. Ikke har vi gardiner på stua heller. Vindene er ikke lagd for gardiner og det ville ødelagt utrykket. Satser på en løsning med naboen😊
Anonym bruker Skrevet 3. november 2020 #14 Skrevet 3. november 2020 Kan du ikke bare avvente situasjonen og se om naboen skjønner det selv? Synes du krisemaksimerer nå, pga ei lampe. Anonymkode: 96166...348
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 3. november 2020 Forfatter #15 Skrevet 3. november 2020 Spurte naboen på andre siden om de også er plaget av lampen og det var de. De hadde allerede sagt fra til de som eier lampa. Da håper vi at det løser seg😊😊
Anonym bruker Skrevet 3. november 2020 #16 Skrevet 3. november 2020 Vi har en slik lampe på veggen. Den er ikke av den dyre sorten, men vi kan justere sensor, vinkel og hvor lenge den lyser. Kan jo være det bare trengs noen små justeringer for at den ikke skal være plagsom. Vi har ingen gjenboere der vår henger, men den skrur seg ikke på før det har blitt nesten helt mørkt, og den lyser ikke lenger enn et minutt av gangen. I tillegg er den lent mer mot bakken i stedet for rett ut i luften. Anonymkode: 0f3ef...cd7
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 3. november 2020 Forfatter #17 Skrevet 3. november 2020 37 minutter siden, Anonym bruker skrev: Vi har en slik lampe på veggen. Den er ikke av den dyre sorten, men vi kan justere sensor, vinkel og hvor lenge den lyser. Kan jo være det bare trengs noen små justeringer for at den ikke skal være plagsom. Vi har ingen gjenboere der vår henger, men den skrur seg ikke på før det har blitt nesten helt mørkt, og den lyser ikke lenger enn et minutt av gangen. I tillegg er den lent mer mot bakken i stedet for rett ut i luften. Anonymkode: 0f3ef...cd7 Satser på at en justering er det som skal til her også 😊
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå