Gå til innhold

Dere med 2-3 gutter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Føler dere at dere må være mye streng? Jeg gjør det. Guttene mine kan gå helt bananas. De har energi fra en annen verden, og et lydnivå jeg ikke kan forklare med ord. Jeg må rope "neeei!" og "STOPP" med strengstemmen flere ganger daglig, og jeg hater det.

Jeg har også en datter, og har aldri, aldri, aldri hatt det sånn med henne. Hun er nå i tenårene. Med henne trengte jeg bare å fortelle hvorfor man skulle gjøre sånn eller sånn, og hvorfor man ikke gjorde andre ting. Så var det helt greit. Med guttene blir jeg en sur og streng versjon av meg selv som jeg egentlig skammer meg over :(

Anonymkode: 1b203...556

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Barn er forskjellige, men jeg føler ikke jeg trenger å være streng så ofte...  Har to gutter og to jenter. 

Anonymkode: 51118...969

Skrevet

Jeg har 4. de er veldig ulike og dynamikken er ulik etter hvem som er til stede. Nr 1 (nå 16) var verdens blideste barn, snill og forsiktig og er sånn fortsatt, rolig, tålmodig og fin med brødrene sine. Nr 2 (nå 12) også veldig blid og enkelt barn, men mer fysisk aktiv, men ikke urolig inne (mer enn ok i alle fall) Føler aldri jeg kjeftet på de to da de var små. Nr 3 (nå 7)kom 6 år etter, også et veldig rolig barn, men der tok det litt av etter 4 årsdalderen, han er mer høylytt og utålmodig hjemme, samtidig som han er rolig og rund i kantene på barnehage/skole. Ble nok litt mer kjefting når han bikka 4🙈 når 4 kom uventa, og var ekstremt urolig baby med mye skriking, tenker muligens det er litt av årsaken til at nr 3 ble litt utagerende, en form for sjalusi kanskje. Etter 2 års alder er nr 4 et blidt og harmonisk barn som ligner på nr 1. Men ja, de girer hverandre opp av og til, men hører vel stort sett etter. Men ikke alltid stemningen er på topp, og jeg synes det kan være litt krevende og være alene med dem av og til, klarer ikke alltid holde stemningen like god. Men de er fine da 💙💙💙💙 

Anonymkode: 0c1cb...85c

Skrevet

Har to gutter og en jente. De to yngste gutt og jente trenger mye mer grensesetting en eldste som er gutt. De to yngste lager både mer lyd og finner på flere sprell. Tror ikke dette handler så mye om kjønn.

Skrevet

De får ikke være bajas, da deler vi de. En på stua og ene på rommet. 4 og 6 år.

Anonymkode: 86c79...510

Skrevet

2 rolige gutter her (småbarn og tenåring). Lite nei eller stopp.

Anonymkode: 5ad0f...5ef

Skrevet

Jeg har det sånn med mine to jenter, de er ville og gale og ting kan ta fullstendig av på 1-2-3. De har ekstremt mye energi, er uredde, høylytte og ganske voldsomme. Må ta i skikkelig for å bli hørt og forstått, de tøyer grenser og tar igjen så det står etter.

Anonymkode: 2bf92...72a

Skrevet

Jepp, her må det ropes for å få gehør av og til. 7 og 10 år

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Føler dere at dere må være mye streng? Jeg gjør det. Guttene mine kan gå helt bananas. De har energi fra en annen verden, og et lydnivå jeg ikke kan forklare med ord. Jeg må rope "neeei!" og "STOPP" med strengstemmen flere ganger daglig, og jeg hater det.

Jeg har også en datter, og har aldri, aldri, aldri hatt det sånn med henne. Hun er nå i tenårene. Med henne trengte jeg bare å fortelle hvorfor man skulle gjøre sånn eller sånn, og hvorfor man ikke gjorde andre ting. Så var det helt greit. Med guttene blir jeg en sur og streng versjon av meg selv som jeg egentlig skammer meg over :(

Anonymkode: 1b203...556

Da får du jobbe litt med virkemidlene du bruker, og ikke «bruke opp» den strenge stemmen på bagateller.
Det har ellers ikke noe med kjønn å gjøre. Jeg har 3 gutter, og den første var en hard negl som ingen ting beit på. Der måtte jeg være veldig streng. Nr 2 var litt for snill, nesten, helt til 12-13-årsalderen. Først da kom det litt motstand derfra. Nr 3 er veldig snill, MEN kan være enormt sta.

Anonymkode: d58bf...d56

Skrevet

Har to i småskolen med to års mellomrom, og de er ikke så fysisk intense, men de krangler og kjekler noe så inni hampen. Helt vilt konkurranseinstinkt. Så her er det mest lydnivået på kjeklingen og alle avbrytelsene som er slitsomt.

Anonymkode: b2dda...861

Skrevet

Dette har med personlighet å gjøre, ikke kjønn. Har tre gutter og en jente. Jenten og ene gutten har vært mye styr og leven med, to av guttene er veldig rolige.

Anonymkode: 720bf...c78

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...