Anonym bruker Skrevet 3. november 2020 #1 Skrevet 3. november 2020 Jeg har et par deler av min bestemors dukkeservise, de står utstilt på en hylle og er så nydelige, snart hundre år gamle. Anonymkode: 77612...f05
Anonym bruker Skrevet 3. november 2020 #2 Skrevet 3. november 2020 Må i så fall være julepynten. Men nei, tror ikke jeg knytter meg til ting i særlig grad. Anonymkode: 0e6ae...d7d
Anonym bruker Skrevet 3. november 2020 #3 Skrevet 3. november 2020 Ja, men den er ikke for allmennheten... Den står i hylla på soverommet, ser den hver dag... Anonymkode: 424a4...8df
Anonym bruker Skrevet 3. november 2020 #4 Skrevet 3. november 2020 Nei. Knytter meg ikke til ting. Anonymkode: 158db...7d4
Anonym bruker Skrevet 3. november 2020 #5 Skrevet 3. november 2020 Har en slags julegris etter min avdøde far, som jeg tar fram hver jul og fyller med twist. Da tenker jeg alltid på pappa, men utover det tror jeg ikke jeg har noe. Anonymkode: 981c6...ed7
Anonym bruker Skrevet 4. november 2020 #6 Skrevet 4. november 2020 Jeg har, av alle ting, et melkeglass som det står Milk på. Det var en av de siste gavene jeg fikk fra en kamerat, rett før han døde. Anonymkode: d0db5...7f6
Anonym bruker Skrevet 4. november 2020 #7 Skrevet 4. november 2020 En ekte kinesisk vase som jeg fikk av min pappa står høyt på listen min. Pluss at datteren min kjøper små skatter til meg hver gang hun er ute og reiser❤️ Anonymkode: 392a3...561
Anonym bruker Skrevet 4. november 2020 #8 Skrevet 4. november 2020 Ja. En porselensfigur pappa kjøpte til meg fordi det var en hund. Kjøpt på svindyr porselensbutikk. Mamma var så oppgitt over beløpet husker jeg. En litt glorete åttitalls gjenstand. Den figuren minner meg om en god barndom, hvor glad pappa var i meg. Han er død nå. Anonymkode: 2b31d...884
Bjæk Skrevet 4. november 2020 #9 Skrevet 4. november 2020 Har flere ting og de er utelukkende gamle gjenstander jeg har arvet etter avdøde besteforeldre og andre slektninger og som minner meg om dem. Et syskrin, en dukke kjøpt i USA for ca. 100 år siden, bilder, vaser og fat, middagsservise, de første babyskoene deres, etc. Har i utgangspunktet et ganske minimalistisk hjem, med unntak av disse gjenstandene som det knytter seg spesielle minner til.
Anonym bruker Skrevet 4. november 2020 #10 Skrevet 4. november 2020 Ja, Willow tree figurene som jeg har fått ved forskjellige anledninger, vet at mange synes det er utrolig stygge men for meg har alle en spesiell betydning 🙂. Anonymkode: e78c6...7fc
Optatium Skrevet 4. november 2020 #11 Skrevet 4. november 2020 Oj, jeg har mange! Jeg er veldig sentimental og har mange ting med affeksjonsverdi for meg. Alt fra en gammel nisse som pappa var glad i, til okler som farmor har laget☺️
Anonym bruker Skrevet 4. november 2020 #12 Skrevet 4. november 2020 Jeg har minner etter ulike slektninger, greit å få litt personlighet inn i et ellers Ikeabefengt hjem 😄 Jeg liker egentlig ikke nipsgjenstander, så det jeg har er i all hovedsak arvet/overtatt + noen gaver. Jeg liker at ting har en historie om de skal stå fremme. Når jeg ser meg rundt ser jeg at jeg må ta en liten opprydding, urolig hvor fort ting samler seg opp 😱 Anonymkode: ce3da...635
Anonym bruker Skrevet 4. november 2020 #13 Skrevet 4. november 2020 Jeg har en moderne, minimalistisk stil med mange fine pyntegjenstander. Det er derimot den rosemalte krakken fra min oldemor som betyr mest for meg! Anonymkode: 5d885...4f4
Anonym bruker Skrevet 4. november 2020 #14 Skrevet 4. november 2020 42 minutter siden, Optatium skrev: Oj, jeg har mange! Jeg er veldig sentimental og har mange ting med affeksjonsverdi for meg. Alt fra en gammel nisse som pappa var glad i, til okler som farmor har laget☺️ Okler? Mener du åkler? Altså et åkle, flere åkler? Min mor vevde store veggåkler, minimum ett til hver av oss "barna". Jeg er glad i mitt, men det passer ikke inn i hjemmet mitt. Vi har også en gammel trekiste fra 1700-tallet. Pen er den egentlig ikke, men et viktig arvestykke. Anonymkode: 48b6c...2eb
Optatium Skrevet 4. november 2020 #15 Skrevet 4. november 2020 38 minutter siden, Anonym bruker skrev: Okler? Mener du åkler? Altså et åkle, flere åkler? Min mor vevde store veggåkler, minimum ett til hver av oss "barna". Jeg er glad i mitt, men det passer ikke inn i hjemmet mitt. Vi har også en gammel trekiste fra 1700-tallet. Pen er den egentlig ikke, men et viktig arvestykke. Anonymkode: 48b6c...2eb Hehe, ja mener åkler 😅 Jeg har nok skapt hjemmet mitt rundt en del av disse gjenstandene. De er en viktig del av meg og etter som de personene har dødd har jeg fått et stadig større behov for å ha noe av dem rundt meg.
prekæs Skrevet 4. november 2020 #16 Skrevet 4. november 2020 Har en del etter beste og oldeforeldre. Verdien er sikkert så som så, men det er ikke derfor jeg har det heller. Min snille oldefars slitte barberspeil og oldemors slitte rotmoser f.eks. Ellers litt vaser, fløtesett og et par lamper. Koselig å ha.
Anonym bruker Skrevet 4. november 2020 #17 Skrevet 4. november 2020 Jeg har noe julepynt jeg er veldig glad i som jeg har arvet. I tillegg har jeg to tegninger som er laget av en slektning. Anonymkode: d2f50...5cd
Anonym bruker Skrevet 4. november 2020 #18 Skrevet 4. november 2020 Knytter meg ikke til ting, så er ikke noe som er så spesielt for meg. Anonymkode: b8d5e...0d0
Gjest Skrevet 4. november 2020 #19 Skrevet 4. november 2020 En av mine besteforeldre var kunstner, og kunstgjenstandene fra dennes produksjon er viktige for meg - i den grad døde ting er viktige.
Petra Prøvedukke Skrevet 4. november 2020 #20 Skrevet 4. november 2020 Jeg har deler av mine besteforeldres juletrepynt. Vakre kuler av det tynneste glass. Og en liten bjelle i simpelt blikk, men minnene er dyrebare. Disse små gjenstandene betyr mye for meg.
sug lut Skrevet 5. november 2020 #21 Skrevet 5. november 2020 4 timer siden, Pashla skrev: En av mine besteforeldre var kunstner, og kunstgjenstandene fra dennes produksjon er viktige for meg - i den grad døde ting er viktige. Døde ting er viktige.
frk Nilsen Skrevet 5. november 2020 #22 Skrevet 5. november 2020 Arvet servise som brukes til jul, kaffekoppen etter farfar (som kun brukes til te, for stor til kaffe etter min mening) En bronsestatue, mye arvet kunst, noen småting jeg har skaffet oppgjennom årene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå