Gå til innhold

Pynter du deg på julaften?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva har du på deg på julaften? Vi bruker alltid bunadene på julaften, det gir den riktige feststemningen, synes vi.

Anonymkode: 0681e...8ab

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi pynter oss med dress og kjole. Bunad er for varmt og ubehagelig å sitte inne i, for ikke å snakke om lage til og servere maten. 

Anonymkode: 94fed...80c

Skrevet

Kjole og dress her.  Og de klærne blir på hele kvelden😊

Anonymkode: 70b52...ad1

Skrevet

Selvfølgelig pynter vi oss, vi er ikke villmenn.

Anonymkode: 92103...219

Skrevet

Når vi har barna gjør vi alltid det. De årene vi ikke har dem er vi gjerne på hotell/spa. Da bruker vi gjerne dagen i spaet og først i 9 tiden tar på oss noe klassisk pent tøy (typ tøy for en bedre middag på restaurant) og går ut. 

Skrevet

Ja, selvsagt. Men bunaden dropper jeg. Har alltid besøk til lunsj, har fine klær da og, men bytter til kjole på kvelden. 

Skrevet

Vi har alltid pleid å pynte oss, men år tenkte vi å være "villmenn", og ha på pysj hele dagen 😊 blir mindre stress og mer komfortabelt. 

Anonymkode: a0e85...406

Skrevet

Pentøy til middag, bytter til pysj etter gaveåpningen.

Anonymkode: 2b8d8...6cc

Skrevet

Ja, til middag og tidlig kveld. Men alle i familien synes den beste delen av julaften er når roen senker seg og penklærne blir bytta ut med pysj eller joggis 😁 Selvfølgelig bare når vi er hjemme og bare familien. I år blir en sånn jul, bare oss fem og en rolig dag 🥰

Skrevet

Selvfølgelig! Går alltid med en rød kjole. Å sønnen min går med rød skjorte og dress.

Anonymkode: 9a6f0...c04

Skrevet

Byter til ein lun kjole før kyrkje/middag, men ikkje bunad.  Ser svært få med bunad på julaftan her vest, trur det er meir vanleg austanfor.

Skrevet

Vi briker bunad. Det gjorde jeg da jeg var alene også.

Anonymkode: 6a11a...c54

Skrevet

Hopper i koseklær når vi starter med gavene.. Enklere å sprette rundt med barna og leke uten finklær..

Anonymkode: 259fd...ae9

Skrevet

Alltid👏🏻👏🏻

Anonymkode: a7fa0...3db

Skrevet

Ja, det gjør vi. 

Ikke bunaden da, men penklær 

Anonymkode: 65114...572

Skrevet

Kommer helt an på. Er vi alene, gidder vi ikke det. Er vi flere samlet er vi litt penere i tøyet. Inni mellom har vi også hatt på oss julegenser for morro skyld. 

Anonymkode: fc55c...d45

Skrevet

Alltid dress og kjole😊

Anonymkode: 65173...1e8

Skrevet

Pysj frem til besøket kommer (ordner oss så klart litt før de kommer altså), penklær etterpå. Stort sett kjole på på jentene, pen bukse, skjorte og slips på gutta. Etter gaveåpning og gjestene reiser blir det gjerne pysj igjen, hvis vi ikke stuper til sengs da. Herlighet som jeg gleder meg til jul 🙌

Anonymkode: 86b62...6a1

Skrevet

I år blir det nok pysj bukse og julegenser. Men så blir det bare meg og min sønn, så vi har bestemt oss for at vi skal få gjøre akkurat det vi vil den dagen. 

Er vi med familie, så pynter vi oss.

Anonymkode: d7d15...ade

Skrevet

penkjole og dress ja . 

Anonymkode: 6851b...364

Skrevet

Har alltid pynta meg/oss på julaften. Har en fin, rød kjole jeg har brukt hver julaften i minst 10 år. 😉 Har ikke hørt om noen her som bruker bunad på julaften (Nordvestlandet), tror ikke det er vanlig her. 

I år blir det kanskje bare meg og mine to eldste barn (voksne), og de HATER å pynte seg. Så mulig det blir en noe mer casual julaften i år. 😉 

Anonymkode: 1ecde...c84

Skrevet

Kjole og dress på hele gjengen, men i løpet av kvelden forsvinner gjerne dressjakker, slips og pensko. 

Skrevet

Ja, men bunad blir for varmt. Guttungen har på seg dressbukse og har frem til for tre år siden også brukt skjorte og slips, nå har han derimot fått for seg at han må ha stygg julegenser til dressbuksa 🙈

Anonymkode: 9294c...668

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...