Gå til innhold

Skattefradrag enslig forsørger


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Er ikke noe flink til å google.
Dersom jeg går fra mannen, hvilket skattefradrag er det enslige forsørgere får?

Har sjekket bidragskalkulatoren på NAV sine sider, vet jeg får en ekstra barnetrygd og har ikke rett på andre stønader på grunn an inntekten min.

Prøver å finne ut om jeg vil klare å beholde huset alene

Anonymkode: 9408b...f72

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ikke merkbart for meg, men det avhenger av belåningsgrad og inntekt også. Jeg ville vel ikke ha regnet særlig med på skattefradraget. 

Anonymkode: 020b9...c99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er ikke merkbart for meg, men det avhenger av belåningsgrad og inntekt også. Jeg ville vel ikke ha regnet særlig med på skattefradraget. 

Anonymkode: 020b9...c99

Tusen takk for svar

Anonymkode: 9408b...f72

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste banker opererer med maks 5x årsinntekt i lån, så det er jo en brems. Pluss at du må ha egenkapital nok (men den ligger kanskje alt i huset). 

Jeg tjener 550.000,har 2.4 i lån og 1.6 i egenkapital (i huset). Fikk nei i en bank og ja i en annen. Betaler 10.000kr i mnd på huslånet, og det er ikke problemet. Det er alt det andre som er vanskelig, forsikring, strøm, renovasjon, eiendomsskatt, vedlikehold osv. Jeg klarer meg helt ok, har to barn. 

Anonymkode: 020b9...c99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

De fleste banker opererer med maks 5x årsinntekt i lån, så det er jo en brems. Pluss at du må ha egenkapital nok (men den ligger kanskje alt i huset). 

Jeg tjener 550.000,har 2.4 i lån og 1.6 i egenkapital (i huset). Fikk nei i en bank og ja i en annen. Betaler 10.000kr i mnd på huslånet, og det er ikke problemet. Det er alt det andre som er vanskelig, forsikring, strøm, renovasjon, eiendomsskatt, vedlikehold osv. Jeg klarer meg helt ok, har to barn. 

Anonymkode: 020b9...c99

Tusen takk

Anonymkode: 9408b...f72

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skattefradraget er på 51804 kr i året, dette utgjør ett skattefradrag på 4317 kr i måneden som igjen utgjør i netto (så klart avhengig av skatteprosenten din) ca 1400 kr (her har jeg tatt utgangspunkt i at du betaler 33% i skatt). Se link under til info. 

https://www.skatteetaten.no/satser/sarfradrag-for-enslige-forsorgere/

 

Anonymkode: ea61c...830

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...