Gå til innhold

Altså, hvos Trump vinner igjen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er de amerikanske folk dummere enn jeg trodde,men det ser man jo, med så masse smittende av Korona og nesten en kvar million er død, og likevel tror mange det ikke finnes, og er dessverre flere slike i Norge også, skjønner ikke at det er mulig.

Ja Korona har HELDIGVIS blitt mindre dødelig og folk som sier det er så rart at norge har så strenge regler følger virkelig ikke med i timen, grunnen er enkelt for at få har død her, og det er pga norge har vert veldig nøye.

Jeg kommer til og følge alt til ting blir mye bedre igjen, og grunnen er enkelt ,det er pga jeg vil ha en vanlig hverdag igjen og kommer ikke til og leve normalt før en trygg vaskine er tatt

Anonymkode: 24d4e...4c4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er enig i at da er de dummere enn jeg har trodd, men det er ikke pga koronahåndteringen. Husk at det bor 330 millioner mennesker i USA. Nå lider langt langt flere av tiltakene (Trump bestemmer ikke alt i delstatene, så store forskjeller innad i landet). Folk blir kastet ut av hjemmene sine, mister jobbene sine. Man må velge pest eller kolera: om man skal gjøre alt for å unngå koronadødsfall eller sette alt inn på tiltak som vil gjøre at millioner vil få økonomiske problemer vi ikke aner rekkevidden av her i Norge.

Anonymkode: 6cc75...203

Skrevet

Jeg er overbevist om at han vinner igjen 😭

Når han fortsatt har så stor oppslutning etter all driten han har gjort er det ikke håp dessverre. Synes veldig synd på den oppegående halvdelen av USAs befolkning. Jeg får høyt blodtrykk bare av å lese om det mennesket.

Anonymkode: 596cb...d5d

Skrevet

Trump vant, akkurat som vår regjering, med et mindretall av stemmene. Flertallet stemte ikke på Trump, akkurat som at flertallet stemte rød-grønt her hjemme.

Anonymkode: 81f7b...ce5

Skrevet

Nå må du huske at Trump ikke blir fremstilt sånn i media der som her. Mediene der er ikke nøytrale og man leser nyheter i de mediene som er enig med deg, da blir det mye ros og lite kritikk å lese...

Anonymkode: 9f287...4e1

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nå må du huske at Trump ikke blir fremstilt sånn i media der som her. Mediene der er ikke nøytrale og man leser nyheter i de mediene som er enig med deg, da blir det mye ros og lite kritikk å lese...

90% av det avisene skriver, er jo dokumentert godt med eksempelvis video. Hans latterlige uttalelser er som regel filmet. 
Avisene trenger ikke å vri på ordene, når ordene er så gjennomført dum. 

Anonymkode: 648a1...672

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

90% av det avisene skriver, er jo dokumentert godt med eksempelvis video. Hans latterlige uttalelser er som regel filmet. 

Om ikke kanalene viser disse videoene,hjelper det lite om de eksisterer. Generelt tror jeg en Trumpvelger rett og slett lukker øynene for alt negativt vedrørende Trump. Jeg har selv et ihugga Trumpfan i familien, og han er ikke mottagelig for noe kritisk rundt helten sin. Da er alt "Fake News".

Jeg også er redd for at Donald vinner denne gangen også, og vinner han ikke blir det vel full borgerkrig,noe som ikke er å foretrekke det,heller. 

Skrevet

Hvem er vi til å si noe om hva som er best for USA? Tror virkelig de vet det bedre selv. Mange er fornøyde med det Trump har gjort de siste fire årene.

Anonymkode: 755d5...189

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvem er vi til å si noe om hva som er best for USA? Tror virkelig de vet det bedre selv. Mange er fornøyde med det Trump har gjort de siste fire årene.

Nei, det er de ikke.

Skrevet
3 minutter siden, Østerdølen skrev:

Om ikke kanalene viser disse videoene,hjelper det lite om de eksisterer. Generelt tror jeg en Trumpvelger rett og slett lukker øynene for alt negativt vedrørende Trump. Jeg har selv et ihugga Trumpfan i familien, og han er ikke mottagelig for noe kritisk rundt helten sin. Da er alt "Fake News".

Jeg også er redd for at Donald vinner denne gangen også, og vinner han ikke blir det vel full borgerkrig,noe som ikke er å foretrekke det,heller. 

Ja, det er sant. Mange tviholder på egen overbevisning uansett hvilken dokumentasjon som foreligger. Dessverre 😩

Skrevet
16 minutter siden, Østerdølen skrev:

Jeg er nesten redd for at han er enda farligere hvis han ikke vinner

Anonymkode: a9fe3...e42

Skrevet
16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Og enda flere er ikke fornøyd med det han har gjort.

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Og enda flere er ikke fornøyd med det han har gjort.

...men muligens er det nok som er fornøyde til at han får fire nye år. Og da er det amerikanernes frie, demokratiske valg som norske forståsegpåere ikke trenger å heve seg over

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Så klart vi må uttale oss. Hva USA gjør og ikke gjør, påvirker verdenspolitikken. 

Anonymkode: 906aa...e12

Skrevet
14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så klart vi må uttale oss. Hva USA gjør og ikke gjør, påvirker verdenspolitikken. 

Anonymkode: 906aa...e12

Jada, men de fleste amerikanere stemmer basert på innenlandspolitikken. Hvis amerikanerne føler de får/har fått det bedre med Trump, er det bare nedlatende av oss nordmenn som bor i et helt annet slags land å sette oss til dommere over det og kalle amerikanerne dumme .

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

En Trumpvelger får så å si alle nyhetene sine fra fox eller andre konservative nyheter. De tar ikke inn over seg det negative med Trump fordi de ser nyheter med skylapper. 

Anonymkode: c348d...4e5

Skrevet
22 minutter siden, Anonym bruker skrev:

En Trumpvelger får så å si alle nyhetene sine fra fox eller andre konservative nyheter. De tar ikke inn over seg det negative med Trump fordi de ser nyheter med skylapper. 

Og her i Norge er det helt motsatt; her får vi alt det negativa og vi tar ikke inn det positive som Trump faktisk har fått till, fordi vi leser VG og Dagbladet med skylapper.

Anonymkode: 443a5...306

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jada, men de fleste amerikanere stemmer basert på innenlandspolitikken. Hvis amerikanerne føler de får/har fått det bedre med Trump, er det bare nedlatende av oss nordmenn som bor i et helt annet slags land å sette oss til dommere over det og kalle amerikanerne dumme .

Men de fleste føler ikke/har ikke fått det bedre under Trump og stemmer dermed mot han. Selvfølgelig kan vi ha en mening om det selv om vi ikke bor der, og når jeg ser folk støtter Trump, ja, da lurer jeg virkelig på hva de tenker med.

Skrevet

Dere glemmer "sosialist-fobien" som en hel del, ganske mange, har der borte. Og Trump sine medløpere har klart veldig godt å male fanden på veggen når det gjelder Biden, ved å fremstille han som en "sosialist" (han står noe sted mellom FrP og Høyre, så å kalle han sosialist er heller fremmed for oss nordmenn, men så har ikke vi samme sosialist-fobi som de har i USA heller).

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

...men muligens er det nok som er fornøyde til at han får fire nye år. Og da er det amerikanernes frie, demokratiske valg som norske forståsegpåere ikke trenger å heve seg over

De er vel ikke typisk "demokratiske" når de er så skjevfordelt i antall stemmer kontra antall valgmenn pr stat. Det er heller ikke spesielt demokratisk å måtte skjære ned mulighetene til kun 2.

Anonymkode: 157bd...dc6

Skrevet

Jeg også er ganske sikker på at Trump vinner,men håper av hele mitt hjerte at BIden vinner.

Og jo det påvirker nesten alle land i verden at han er president, han sier så mye dumt og gjør mye rart.

Og som jeg leser er mange veldig misfornøyd med han også, nesten lest mer misnøye enn fornøyde

Anonymkode: 24d4e...4c4

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Dere glemmer "sosialist-fobien" som en hel del, ganske mange, har der borte. Og Trump sine medløpere har klart veldig godt å male fanden på veggen når det gjelder Biden, ved å fremstille han som en "sosialist" (han står noe sted mellom FrP og Høyre, så å kalle han sosialist er heller fremmed for oss nordmenn, men så har ikke vi samme sosialist-fobi som de har i USA heller).

Han står mellom Frp og Høyre? Nei, du, det gjør han ikke. Biden er laaaangt mer til høyre enn både Frp og Høyre er. 

Anonymkode: a37e3...72b

Skrevet
8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Og du tror virkelig at mediene i Norge er nøytrale 🙈? USA var et elendig land lenge før Trump. 

Anonymkode: 3943f...d66

Skrevet
5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Og her i Norge er det helt motsatt; her får vi alt det negativa og vi tar ikke inn det positive som Trump faktisk har fått till, fordi vi leser VG og Dagbladet med skylapper.

Anonymkode: 443a5...306

Hva har han faktisk fått til da? Opplys meg gjerne. 

Skrevet

Her sitter vi i lille Norge og skal gjøre oss opp en mening om hva Amerikanere skal stemme i sitt land. Å si at de må være stokk dumme som stemmer på han er jo bare helt merkelig. 

Husk at han har stemmene til de rikeste i landet også. Han har ikke stemmene til de fattige, de fattigste. 

Bør ikke gå lenger enn eget land. De med høyest utdanning og de beste jobbene, er de med best helse og mest samfunnsorientert. 

Norske aviser elsker å tale ned Trump.. samme hva den mannen gjør blir det vridd på. Jeg velger å tro at de vet selv best. 

Han er selvsagt en raring, og kanskje en bråkmaker. Men han har gjort mye bra for landet. Det var ikke mindre fattigdom under Obama eller hvem som helst annen president. 

Anonymkode: 81ccb...4ac

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...