Anonym bruker Skrevet 2. november 2020 #1 Skrevet 2. november 2020 Positivt? Skadelig? Noen som vet hvor jeg kan finne pålitelig forskning? Far til barna og jeg er sterkt uenig 🤯 Anonymkode: 8a3ed...49b
Anonym bruker Skrevet 2. november 2020 #2 Skrevet 2. november 2020 så lenge dere setter grenser er det ingen problem, her får min spille 1 time hver hverdag, kan bli lengre i helger eller ved dårlig vær,men han er veldig flink til og være ute med venner og er veldig flink på skolen Anonymkode: 3df04...1dd
Anonym bruker Skrevet 2. november 2020 #3 Skrevet 2. november 2020 Vi kjører fri flyt!! Anonymkode: 67c8e...2ad
Anonym bruker Skrevet 2. november 2020 #4 Skrevet 2. november 2020 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Vi kjører fri flyt!! Anonymkode: 67c8e...2ad ser de så mye de vil? Anonymkode: c40f7...b64
Anonym bruker Skrevet 2. november 2020 #5 Skrevet 2. november 2020 Det kommer jo helt an på faktorer som formål, alder osv. Det er stor forskjell på en 6-åring som bare vil spille og en 14-åring som også gjør mye skolearbeid og har sosial kontakt via nett f.eks. Anonymkode: 1d917...e43
Anonym bruker Skrevet 2. november 2020 #6 Skrevet 2. november 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: ser de så mye de vil? Anonymkode: c40f7...b64 De bruker skjerm (mobil, spill, pc og tv) så mye de vil ja! Og det begrenser seg veldig greit av seg selv!! ikke vær så redd for skjerm er litt beste råd! La barna lære å bruke fornuftig, og ha fokus på de positive aspektene Anonymkode: 67c8e...2ad
Anonym bruker Skrevet 2. november 2020 #7 Skrevet 2. november 2020 Her kjører vi og fri flyt. De justere det selv. De har kontakt med venner og snakker mye med hverandre i grupper på skjermen. De har fritids aktiviteter, og er med venner. Anonymkode: ccfe7...d49
Anonym bruker Skrevet 2. november 2020 #8 Skrevet 2. november 2020 Fr flyt her også. 😊 De er flinke med å begrense selv. Hadde jeg begynt med å sette grenser på det, hadde de ihvertfall gjort motstand. Anonymkode: e3d5d...b1d
Anonym bruker Skrevet 2. november 2020 #9 Skrevet 2. november 2020 Fri flyt hos oss også. Det regulerer seg selv. Masse verdifull sosialisering via nett/gaming også. Skjerm er ikke farlig. Anonymkode: d1e23...3a7
Anonym bruker Skrevet 2. november 2020 #10 Skrevet 2. november 2020 Dette styrer de selv. Skjerm er så mye mer enn filmer og spill, det er både sosialt og lærerikt. Min eldste har så mye kunnskap og lærdom han aldri hadde hatt uten skjerm. Anonymkode: 2ba95...08d
Anonym bruker Skrevet 2. november 2020 #11 Skrevet 2. november 2020 Skremmende at barn har fri skjermbruk. Det kan ikke sammenlignes å være sammen å leke med andre barn ,som å kommunisere gjennom skjerm! Hos oss er det vi som bestemmer over nettbrett Osv .Vi bestemmer og nettbrett blir lagt bort ukevis og tas frem når vi synest det er greit. Anonymkode: c2341...138
Gjest Skrevet 3. november 2020 #12 Skrevet 3. november 2020 35 minutter siden, Anonym bruker skrev: Skremmende at barn har fri skjermbruk. Det kan ikke sammenlignes å være sammen å leke med andre barn ,som å kommunisere gjennom skjerm! Hos oss er det vi som bestemmer over nettbrett Osv .Vi bestemmer og nettbrett blir lagt bort ukevis og tas frem når vi synest det er greit. Anonymkode: c2341...138 I ukesvis er vel å ta hardt i, men jeg er i prinsipp enig med deg. Fri flyt betyr bare at spilling overtar for alle mulige andre aktiviteter. Det er vanedannende. Men det er klart: ungene lager mindre lyd og leven da.
Anonym bruker Skrevet 3. november 2020 #13 Skrevet 3. november 2020 7 timer siden, Pashla skrev: I ukesvis er vel å ta hardt i, men jeg er i prinsipp enig med deg. Fri flyt betyr bare at spilling overtar for alle mulige andre aktiviteter. Det er vanedannende. Men det er klart: ungene lager mindre lyd og leven da. For å sitere her så er det ikke spilling det går i her. Her er det gruppe snakk, kreative program, musikk og film Anonymkode: ccfe7...d49
Gjest Skrevet 3. november 2020 #14 Skrevet 3. november 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: For å sitere her så er det ikke spilling det går i her. Her er det gruppe snakk, kreative program, musikk og film Anonymkode: ccfe7...d49 Det kommer vel ut på ett, all den stund det tar plassen til aktiviteter.
Anonym bruker Skrevet 3. november 2020 #15 Skrevet 3. november 2020 Det avhenger jo veldig av hvor gammelt barnet er? Veldig forskjell på 2 år, og 12 år. Anonymkode: e3ac5...275
Anonym bruker Skrevet 3. november 2020 #16 Skrevet 3. november 2020 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Det avhenger jo veldig av hvor gammelt barnet er? Veldig forskjell på 2 år, og 12 år. Anonymkode: e3ac5...275 Stemmer det. Anonymkode: ccfe7...d49
Anonym bruker Skrevet 3. november 2020 #17 Skrevet 3. november 2020 13 timer siden, Pashla skrev: I ukesvis er vel å ta hardt i, men jeg er i prinsipp enig med deg. Fri flyt betyr bare at spilling overtar for alle mulige andre aktiviteter. Det er vanedannende. Men det er klart: ungene lager mindre lyd og leven da. Fri flyt trenger ikke bety at det tar over. Det kommer jo an på om barnet selv regulerer. Her kan ene barnet fint ha "fri flyt", han blir fort lei skjerm og gjør andre ting, mens andre må minnes på at han har vært lenge nok på skjerm. Han kan ikke ha fri flyt. Anonymkode: 4bf61...0ea
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå