Anonym bruker Skrevet 1. november 2020 #1 Skrevet 1. november 2020 Gutten vår har astma og vi bruker Ventoline, flutide og bricanyl til tider. Jeg lurer på nå(pga forskjellige svar fra leger); hvilken rekkefølge er riktig ang medisiner?Er det ikke ventoline først, så flutide...? Han plages enda mye med hoste(spesielt vinterstid), vet ikke om det er noe annet å prøve? Anonymkode: 16acf...6b2
skinnfilla Skrevet 1. november 2020 #2 Skrevet 1. november 2020 Min datter bruker flutide daglig og ventolin i tillegg nÃ¥r hun er tett. bruker flutide først.Â
Anonym bruker Skrevet 1. november 2020 #3 Skrevet 1. november 2020 Ventolin er "akutt" medisin og åpner luftveiene. Flutide er langtidsvirkende kortison. Vi har fått beskjed av astmalegen å bruke Ventolin først også vente i ca 1 min før vi tar Flutide. Høst og vinter brukes Flutide fast som vedlikeholdsdose og Ventolin ved behov. Anonymkode: a6b4e...1a7
Anonym bruker Skrevet 1. november 2020 #4 Skrevet 1. november 2020 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Ventolin er "akutt" medisin og åpner luftveiene. Flutide er langtidsvirkende kortison. Vi har fått beskjed av astmalegen å bruke Ventolin først også vente i ca 1 min før vi tar Flutide. Høst og vinter brukes Flutide fast som vedlikeholdsdose og Ventolin ved behov. Anonymkode: a6b4e...1a7 Okei takk for svar😊Hva med bricanyl?Noen mener den demper hosten mest? Anonymkode: 16acf...6b2
Anonym bruker Skrevet 1. november 2020 #5 Skrevet 1. november 2020 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Ventolin er "akutt" medisin og åpner luftveiene. Flutide er langtidsvirkende kortison. Vi har fått beskjed av astmalegen å bruke Ventolin først også vente i ca 1 min før vi tar Flutide. Høst og vinter brukes Flutide fast som vedlikeholdsdose og Ventolin ved behov. Anonymkode: a6b4e...1a7 Så det var dårlig forklart. I sykdomsperioder eller hvis han tetner til, bruker vi ventolin før flutide høst og vinter. Ellers kun flutide og Ventolin ved akutt behov. Anonymkode: a6b4e...1a7
Anonym bruker Skrevet 1. november 2020 #6 Skrevet 1. november 2020 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Okei takk for svar😊Hva med bricanyl?Noen mener den demper hosten mest? Anonymkode: 16acf...6b2 Den har vi ikke brukt, så den vet jeg ingenting om. Anonymkode: a6b4e...1a7
Anonym bruker Skrevet 1. november 2020 #7 Skrevet 1. november 2020 1 time siden, skinnfilla skrev: Min datter bruker flutide daglig og ventolin i tillegg når hun er tett. bruker flutide først. Det er feil. Ventolin skal tas 10 min før flutide. Anonymkode: b475b...bb6
skinnfilla Skrevet 2. november 2020 #8 Skrevet 2. november 2020 23 timer siden, Anonym bruker skrev: Det er feil. Ventolin skal tas 10 min før flutide. Anonymkode: b475b...bb6 Da har min logikk vært feil😱 takk for oppklaring!Â
Anonym bruker Skrevet 3. november 2020 #9 Skrevet 3. november 2020 Jeg har astma og de dagene jeg er ekstra tett bruker jeg ventoline først siden det åpner opp nedover i lungene fort også tar jeg flutiform. Vent værtfall 5 min før du tar flutide etter ventoline slik ventoline får virke Anonymkode: 9cc46...0f4
Julie (: Skrevet 3. november 2020 #10 Skrevet 3. november 2020 Stemmer at ventoline skal først. Du kan be om å prøve Singulair også, om det dere har ikke er tilstrekkelig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå