Anonym bruker Skrevet 1. november 2020 #1 Skrevet 1. november 2020 Sønnen vår har et sterkt ønske om å begynne med motorcross. Men jeg ser for meg at dette er veldig dyrt og mye skader. Det virker heller ikke som noen sosial idrett, der de sitter på hver sin sykkel. Noen med erfaring? Tar jeg helt feil? Anonymkode: b52b9...fce
Anonym bruker Skrevet 1. november 2020 #2 Skrevet 1. november 2020 Vår datter holdt på med dette en periode fra hun var 6-8 år, da var det ikke så dyrt, og vi kjøpte sykkel og alt utstyr bortsatt fra hjelm brukt. Og sykkel og utstyr til de minste, er jo billig i forhold til de største. Vi gikk fra hverandre da hun var 7 år. Og måtte da ta valget om å kutte ut motorcross, da hun ville trenge ny sykkel. Nå vet jo ikke jeg hvor dyrt utstyr for de eldre er, men skulle han gjøre det bra, så trenger de jo dyrere sykler. Og de reiser jo mye rundt og konkurrer, mange i det miljøet prater om at det ofte blir en livsstil for hele familien. Og for oss foreldre var det veldig sosialt. Anonymkode: e379e...7bb
Anonym bruker Skrevet 1. november 2020 #3 Skrevet 1. november 2020 Du må i alle fall forberede deg på mye vedlikehold og mekking. Med mindre man er ekstremt motorinteressert tror jeg det er bedre å veilede barnet i retning nor annet. Anonymkode: 3fff5...11e
Anonym bruker Skrevet 1. november 2020 #4 Skrevet 1. november 2020 Det er igrunn en dyr investering når du kommer opp i ungdomsklassen. I barneklassen kn du klare deg med EN grei bruktsykkel. I ungdomsklassen må du opp i størrelse/kubikk, sykkelen bør være bra og du må gjerne ha to sykler. Man trenger ikke kjøpe nytt, men det er likevel kostbart. I tillegg må du kunne mekke. Reparasjon og vedlikehold tar tid og koster. Man bør ha plass og verktøy til å skru. Ingen kommer og reparerer sykkelen for deg. OG du må ha bil/henger til p frakte sykkelen(e) Når det er sagt så er det er det etter min mening et bra miljø både for unger og foreldre. Anonymkode: d613c...e9e
Anonym bruker Skrevet 1. november 2020 #5 Skrevet 1. november 2020 Takk for svar. Mekking er null problem. Mannen er mekaniker. Vi får la han prøve, så ser vi. Er egentlig mest bekymret for det sosiale. Det ser veldig usosialt ut. Anonymkode: b52b9...fce
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå