Gå til innhold

Flere med mann som legger på seg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Barna er begynt på skole begge to og jeg føler vi går litt på automatikk i hverdagen.

Sex går lenge mellom hver gang, da lysten min er på bånn rett og slett. Mannen er veldig rett på hele tiden og det hjelper lite. Har sagt dette men han tar ikke hintet. Maser og maser...

Samtidig savner jeg den aktive mannen han var. Sunn kost og opptatt av å ta vare på seg selv. Nå er det motsatt og han er blitt en rørslig kar, på snart 40 år. 
misforstå meg rett, jeg elsker mannen men mangler gnisten og tar meg i å lure på om jeg er så overflatisk at det går på utseende da jeg tilfeldig kikker på andre.. 

Føler meg på et slitent villspor i en stresset hverdag

Anonymkode: e1936...ea3

Videoannonse
Annonse
Skrevet
19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Barna er begynt på skole begge to og jeg føler vi går litt på automatikk i hverdagen.

Sex går lenge mellom hver gang, da lysten min er på bånn rett og slett. Mannen er veldig rett på hele tiden og det hjelper lite. Har sagt dette men han tar ikke hintet. Maser og maser...

Samtidig savner jeg den aktive mannen han var. Sunn kost og opptatt av å ta vare på seg selv. Nå er det motsatt og han er blitt en rørslig kar, på snart 40 år. 
misforstå meg rett, jeg elsker mannen men mangler gnisten og tar meg i å lure på om jeg er så overflatisk at det går på utseende da jeg tilfeldig kikker på andre.. 

Føler meg på et slitent villspor i en stresset hverdag

Anonymkode: e1936...ea3

Samme her

Anonymkode: 9e84f...090

Skrevet

Gjør noe med det! Finn en meget pen måte å si det til han på. Bli mer sporty sammen. Bryt opp rutiner. Gjør noe spontant og morsomt sammen.

Anonymkode: 9b3ce...74b

Skrevet

Her tenker jeg at dere begge to må ta grep for å få forholdet og sexlivet til å fungere.

Du sier selv at hverdagen går på automatikk, da tror jeg faren er stor for at dere også tar hverandre for gitt, at dere ikke ser hverandre, ikke føler at dere blir sett. Ingen av dere synes å ta nok ansvar for egen helse eller sexliv.

Sett dere ned og snakk ordentlig sammen, eller gå en tur alene sammen et sted dere ikke vil bli forstyrret. Si det rett ut, at du føler dere bare går på automatikk, kanskje tar hverandre for gitt, at du savner den tiden dere begge var mer aktive og i bedre form, og at dere så hverandre og dere hadde et kjæresteforhold og et sexliv som fungerte. Spør hvordan han har det, lytt til det han sier. Fortell hvordan du har det. Uten å kritisere hverandre. Og se om dere kan legge en plan for å få det bedre i forholdet sammen igjen.

Som74b sier, bli mer aktive sammen, bryt rutiner, overrask hverandre, gjør spontane og morsomme ting sammen. La helse bli et familieprosjekt. Og sett av tid til å være kjærester.

Kanskje dere i en overgang kan gjøre avtaler om at dere har sex en bestemt dag i uken? Da slipper du stress med forventning, han slipper å føle seg avvist hver gang han prøver seg på deg.

Anonymkode: 0d1f6...bbf

Skrevet

Her har også mannen blitt stor, og jeg klarer ikke å tenne på ham lenger.

»Bli mer aktive sammen» høres så enkelt ut. Jeg spør ham om å være med på tur flere ganger i uka, men han vil ikke. Å gjøre noe sammen krever at begge vil.

Anonymkode: 66d0d...224

Skrevet

Hei damer. Nå kan ikke jeg svare på temaet siden her i familien er problemet motsatt og tenker kanskje dere vet hvordan si noe slikt til en dame.  

Jeg trener minst tre ganger i uken. Passer på å få ett variert og sunt produkt på bordet når jeg står for middagen (første hjemme lager middag, pluss hver vår helgedag). Problemet er at konemor har blitt så «dvask». Det at graviditetene satt sitt preg på kroppen var helt fint, og at alle kiloene ikke forsvant på mirakuløst vis var jeg også forberedt. Men, selv nå når yngste er 10 år blir hun bare større. Det er valker over alt, selv på ryggen. Slik såg ikke hun jeg forelsket meg i ut.

Misforstå meg rett, jeg elsker henne. Men, synest det er trist at jeg ikke tenner på henne lenger. Hva gjør jeg? 

Anonymkode: 8c931...709

Skrevet

Hvordan misforstår man noen feil🤔

Anonymkode: f32be...caf

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvordan misforstår man noen feil🤔

Anonymkode: f32be...caf

Unnskyld. Er ett utrykk som brukes mye her. Det som jeg burde skrive er at selv om det ikke kan høres slik ut, så elsker jeg damen. Men, jeg tenner ikke på henne lenger. Jeg har stort sett samme problem som hun som startet tråden. Bare at her er det kona mi det er snakk om.

Håper det blir lettere for deg nå å hjelpe meg eller hun som startet tråden? 

Skrevet
58 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Unnskyld. Er ett utrykk som brukes mye her. Det som jeg burde skrive er at selv om det ikke kan høres slik ut, så elsker jeg damen. Men, jeg tenner ikke på henne lenger. Jeg har stort sett samme problem som hun som startet tråden. Bare at her er det kona mi det er snakk om.

Håper det blir lettere for deg nå å hjelpe meg eller hun som startet tråden? 

Det er vanskelig. Jeg har prøvd å ta det opp med min mann, men det ble bare krangling av det.

Jeg skjønner at det er vondt å høre at den du elsker ikke finner deg attraktiv lenger. Samtidig kjenner jeg at jeg blir litt sur. Litt sånn - tror du virkelig jeg synes du er attraktiv når du er så overvektig? Hva er attraktivt ved det?

Selv er jeg slank, men det er fordi jeg jobber for det. Jeg trener flere ganger i uka og er bevisst på hva jeg spiser. Å holde seg i form har jo «sin pris», det kommer ikke av seg selv. Jeg føler meg jo litt tatt for gitt når mannen min ikke gidder å gjøre en ørliten innsats for å holde seg i form, men forventer at jeg skal (trolig som eneste dama i verden) synes han er sexy med sine store, dvaske kropp.

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hei damer. Nå kan ikke jeg svare på temaet siden her i familien er problemet motsatt og tenker kanskje dere vet hvordan si noe slikt til en dame.  

Jeg trener minst tre ganger i uken. Passer på å få ett variert og sunt produkt på bordet når jeg står for middagen (første hjemme lager middag, pluss hver vår helgedag). Problemet er at konemor har blitt så «dvask». Det at graviditetene satt sitt preg på kroppen var helt fint, og at alle kiloene ikke forsvant på mirakuløst vis var jeg også forberedt. Men, selv nå når yngste er 10 år blir hun bare større. Det er valker over alt, selv på ryggen. Slik såg ikke hun jeg forelsket meg i ut.

Misforstå meg rett, jeg elsker henne. Men, synest det er trist at jeg ikke tenner på henne lenger. Hva gjør jeg? 

Kjøp treningsklær og abonnement på treningssenter til henne til jul. I alle fall bedre å si det indirekte enn direkte.

Anonymkode: dbbc6...c59

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Kjøp treningsklær og abonnement på treningssenter til henne til jul. I alle fall bedre å si det indirekte enn direkte.

Jeg har tenkt tanken. Men, er redd for å såre henne. Har flere ganger hørt fleipen om dette som da avsluttes med at det var da helvete startet. 

Skrevet

Det er skikkelig stygt, skikkelig ufint.

Anonymkode: d0ab6...84a

Skrevet

Kanskje ikke til jul, men hva med spontant på en hverdag? Man vil ikke såre noen på julaften. Start idag! Dra partneren ut på tur selv om det regner. Det er utrolig hvor oppfriskende det er for både hode og kropp å komme seg ut. Rydd opp i skapet og fjern søtsaker og potetgull (det er lov innimellom, men ikke la det bli en del av hverdagen). 

Fokuser på at sunn mat er fantastisk godt! Friske grønnsaker, supper, lag smoothie eller grønnsaker med dipp istedet for kake om dere skal kose dere.

Dette handler ikke bare om tenning. Overvekt er ikke bra for helsen, man bør gjøre det man kan for å hjelpe de man er glad i.  

Anonymkode: e240a...519

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kanskje ikke til jul, men hva med spontant på en hverdag? Man vil ikke såre noen på julaften. Start idag! Dra partneren ut på tur selv om det regner. Det er utrolig hvor oppfriskende det er for både hode og kropp å komme seg ut. Rydd opp i skapet og fjern søtsaker og potetgull (det er lov innimellom, men ikke la det bli en del av hverdagen). 

Fokuser på at sunn mat er fantastisk godt! Friske grønnsaker, supper, lag smoothie eller grønnsaker med dipp istedet for kake om dere skal kose dere.

Dette handler ikke bare om tenning. Overvekt er ikke bra for helsen, man bør gjøre det man kan for å hjelpe de man er glad i.  

Du får det til å  høres så enkelt ut, men det er ikke så enkelt å dra med noen ut som ikke VIL ut. Jeg kan med MYE overbevisning få med meg mannen ut kanskje én dag hver 14. dag hvis jeg virkelig prøver hardt, men det holder jo ikke. Og både jeg og han lager kun sunne middager, men hva hjelper det når han tyller i seg seks brødskiver med majones to timer etter middag? Og gjerne øl i tillegg?

Selvsagt gjør man det man kan får å hjelpe de man er glad i, men det er kun den som er overvektig som kan og bør ta ansvaret for egen helse og trivsel. Det er ikke et ansvar andre kan ta for dem.

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Du får det til å  høres så enkelt ut, men det er ikke så enkelt å dra med noen ut som ikke VIL ut. Jeg kan med MYE overbevisning få med meg mannen ut kanskje én dag hver 14. dag hvis jeg virkelig prøver hardt, men det holder jo ikke. Og både jeg og han lager kun sunne middager, men hva hjelper det når han tyller i seg seks brødskiver med majones to timer etter middag? Og gjerne øl i tillegg?

Selvsagt gjør man det man kan får å hjelpe de man er glad i, men det er kun den som er overvektig som kan og bør ta ansvaret for egen helse og trivsel. Det er ikke et ansvar andre kan ta for dem.

Kast majonestubene.., det er virkelig noe av det verste man kan spise. Hva med å lokke med at det blir noe på han om han blir med å trene først? 

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kast majonestubene.., det er virkelig noe av det verste man kan spise. Hva med å lokke med at det blir noe på han om han blir med å trene først? 

Nei jeg kaster ikke mat bare for at han skal kjøpe ny majones. 
Og ikke bruker jeg sex som lokkemiddel heller. Jeg får jo ikke lyst på ham bare fordi han har trent én gang, og lyst er en forutsetning for at jeg skal ha sex med noen.

Jeg får bare fortsette å oppmuntre som best jeg kan, og håpe at han selv innser etterhvert at også han kommer til å trives bedre når formen blir mer sunn. For det er nesten det verste med alt: han blir så uendelig slapp og sløv av denne livsstilen.

Skrevet

Og ikke bruker jeg sex som lokkemiddel heller. Jeg får jo ikke lyst på ham bare fordi han har trent én gang, og lyst er en forutsetning for at jeg skal ha sex med noen.

Jeg får bare fortsette å oppmuntre som best jeg kan, og håpe at han selv innser etterhvert at også han kommer til å trives bedre når formen blir mer sunn. For det er nesten det verste med alt: han blir så uendelig slapp og sløv av denne livsstilen.

Det hjelper svært lite å bare klage. Jeg kan nesten garantere deg at innen han orker å ta tak selv så er det for sent. Selvsagt blir han slapp, inneluft, fett og sukker er døden for energinivået. Vis han denne tråden så kanskje han våkner litt. 

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det hjelper svært lite å bare klage. Jeg kan nesten garantere deg at innen han orker å ta tak selv så er det for sent. Selvsagt blir han slapp, inneluft, fett og sukker er døden for energinivået. Vis han denne tråden så kanskje han våkner litt. 

For seint for hva da?

Skrevet
11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du sier du hinter, kanskje du må være litt klarere i talen, på en fin måte. Men hvis han ikke vil, så er det ikke så mye du kan gjøre med det.

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Nei å klage hjelper lite, men som jeg prøver å få frem så er det veldig lite man får gjort når den det gjelder ikke er motivert selv.

Hadde jeg vist ham denne tråden så hadde han blitt veldig lei seg. Jeg fortalte ham ståa i klartekst for en stud tilbake, og det ble et lite helvete i lang tid etterpå.

Og jeg skjønner ham jo. Det må være vondt å høre fra partneren din at han/hun ikke finner deg attraktiv lenger. Og jeg elsker  ham, virkelig. Men jeg tenner ikke på ham lenger. Og det provoserer meg at han i stedet for å gjøre en innsats selv for at jeg skal finne ham attraktiv heller sutrer og indirekte sier at jeg er slem.

Vi snakker om å kjøpe oss en hytte på fjellet. For der elsker han å være ute. Kanskje der hjelper litt på motivasjonen hans.

Skrevet

Du sier du hinter, kanskje du må være litt klarere i talen, på en fin måte. Men hvis han ikke vil, så er det ikke så mye du kan gjøre med det.

Jeg har nok hintet og sagt fra på en litt sånn fleipete måte, men jeg har også nylig sagt fra i klartekst. Det gikk ikke så bra... og kanskje jeg var FOR tydelig også, for han ble både sint og såret.

Jeg er enig i at det er lite jeg får gjort. Det blir som med folk som røyker, du kan gnåle til krampa tar deg, men de må ville det selv. Det kan jo hende han «våkner» en dag og velger å ta grep. 

Skrevet

Her må alle damene gå i seg selv ser jeg, jøss å overfladisk det går an å bli... 

Anonymkode: 1309e...565

Skrevet
51 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Her må alle damene gå i seg selv ser jeg, jøss å overfladisk det går an å bli... 

Anonymkode: 1309e...565

Det er ikke overfladisk å bekymre seg for sin egens manns helse.. 

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Det er ikke overfladisk å bekymre seg for sin egens manns helse.. 

Nå er vel hi mest opptatt av utseendet hans da

Skrevet

Start noe sammen. Sikkert mange som legger på seg uten å tenke over det. Begge bør ta vare på seg selv, du kan ikke forvente at den andre får lyst helt av seg selv. Sex er utrolig viktig i et forhold, for mange. Å bli eldre er en ting, å bli feit uten å bry seg synes jeg er mangel på selvkontroll. Jeg snakker ikke om at noen kilo kommer på med alderen her.

Anonymkode: 769e9...d22

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...