Gå til innhold

Jeg er imponert over piano spilling

Anbefalte innlegg

Skrevet

En jeg kjenner hører en sang... går rett til pianoet og spiller den feilfritt. Ingen noter... Jeg er imponert. Er det vanlig?  

Anonymkode: 7d382...3af

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kalles gehør. Jeg har det samme med piano og fiolin. Hører en sang og kan begynne å spille den ut ifra lydene uten noter

Anonymkode: a356a...441

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kalles gehør. Jeg har det samme med piano og fiolin. Hører en sang og kan begynne å spille den ut ifra lydene uten noter

Hvordan er det mulig? Wow ❤

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

En jeg kjenner hører en sang... går rett til pianoet og spiller den feilfritt. Ingen noter... Jeg er imponert. Er det vanlig?  

Gehør OG øvelse.

Å spille «feilfritt» etter én gjennomhøring er ikke veldig vanlig, nei, men jeg kjenner et par stykker som gjør det. Selv er jeg musikklærer med sang som hovedinstrument, og middelmådig på piano, så jeg kan det ikke selv, men jeg leiter meg fram til låta på pianoet. Og så går venstrehanda. litt på «automatikk» når den skal finne fram akkompagnementet. Det er øvelse.

Anonymkode: 1f169...631

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Noen er bare sånn :) Jeg har alltid vært slik. Piano kan jeg ikke spille egentlig og kan absolutt ikke notene til piano, men kan spille sanger allikevel. Fiolin kan jeg notene godt til siden jeg spilte i mange år, men tar sanger med en gang. 

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Det kommer jo når man har en viss ferdighet på instrumentet, da. Folk har jo lært seg å spille først. 

Skrevet

Og jeg spiller selvfølgelig ikke feilfritt umiddelbart. Må teste meg litt frem, men et par minutter etter så sitter det :)

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Noen er bare sånn :) Jeg har alltid vært slik. Piano kan jeg ikke spille egentlig og kan absolutt ikke notene til piano, men kan spille sanger allikevel. Fiolin kan jeg notene godt til siden jeg spilte i mange år, men tar sanger med en gang. 

«Notene til piano»? De er da eksakt like som andre noter. Tenker du på F-nøkkelen? 

Skrevet
39 minutter siden, Anonym bruker skrev:

«Notene til piano»? De er da eksakt like som andre noter. Tenker du på F-nøkkelen? 

Ja, notene er de samme, men jeg aner ikke hvilke noter som hører til hvilke tangenter på pianoet :)

Skrevet
11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, notene er de samme, men jeg aner ikke hvilke noter som hører til hvilke tangenter på pianoet :)

Ok, det tar deg 30 sekunder å finne ut. Slå på nederste streng på fela di og let fram hvor G sitter på pianoet...

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ok, det tar deg 30 sekunder å finne ut. Slå på nederste streng på fela di og let fram hvor G sitter på pianoet...

Ok. If you say so :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...