Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2020 #1 Skrevet 31. oktober 2020 Hvis man tjener 1 mill i året og går over på aap. Får man 60% av 1 mill i aap da? Anonymkode: 4815a...299
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2020 #2 Skrevet 31. oktober 2020 NAV har alltid et tak på 6G, som er like under 600.000. Anonymkode: 5b2b8...d04
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2020 #3 Skrevet 31. oktober 2020 Nei, maks aap er 66% av ca 530 000 Anonymkode: 55a68...bf4
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2020 #4 Skrevet 31. oktober 2020 Nei, du får drøye 60% av makslønn som er 6G Anonymkode: bfb24...c93
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2020 #5 Skrevet 31. oktober 2020 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Nei, maks aap er 66% av ca 530 000 Anonymkode: 55a68...bf4 Skrev feil, ikke 530 000, men ca 600 000 Anonymkode: 55a68...bf4
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2020 #6 Skrevet 31. oktober 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Skrev feil, ikke 530 000, men ca 600 000 Anonymkode: 55a68...bf4 Så da går min søster fra en årslønn på 1 Mill til ca 360 000 kr? Da må de nok gjøre noe med forbruket sitt. Men dessverre tror jeg ikke at hun innser det. Hun går over på aap etter jul. I forrige måned kjøpte de bursdagsgave til 12 åringen for nesten 20 000 kr. Blir nok like tøft for barna dette 😪 Anonymkode: 4815a...299
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2020 #7 Skrevet 31. oktober 2020 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Så da går min søster fra en årslønn på 1 Mill til ca 360 000 kr? Da må de nok gjøre noe med forbruket sitt. Men dessverre tror jeg ikke at hun innser det. Hun går over på aap etter jul. I forrige måned kjøpte de bursdagsgave til 12 åringen for nesten 20 000 kr. Blir nok like tøft for barna dette 😪 Anonymkode: 4815a...299 Nei, det blir rett rundt 400 000 Anonymkode: 55a68...bf4
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2020 #8 Skrevet 31. oktober 2020 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Så da går min søster fra en årslønn på 1 Mill til ca 360 000 kr? Da må de nok gjøre noe med forbruket sitt. Men dessverre tror jeg ikke at hun innser det. Hun går over på aap etter jul. I forrige måned kjøpte de bursdagsgave til 12 åringen for nesten 20 000 kr. Blir nok like tøft for barna dette 😪 Anonymkode: 4815a...299 Ja det kan nok bli tøft å gå over til et normalt forbruk ja... Anonymkode: 4d07a...d7d
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2020 #9 Skrevet 31. oktober 2020 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Så da går min søster fra en årslønn på 1 Mill til ca 360 000 kr? Da må de nok gjøre noe med forbruket sitt. Men dessverre tror jeg ikke at hun innser det. Hun går over på aap etter jul. I forrige måned kjøpte de bursdagsgave til 12 åringen for nesten 20 000 kr. Blir nok like tøft for barna dette 😪 Anonymkode: 4815a...299 Det er vanskelig for alle som må gå ned i lønn. Men det kan være hun får noe forsikring gjennom arbeidsgiver, eller har egen forsikring. Anonymkode: 55a68...bf4
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2020 #10 Skrevet 31. oktober 2020 5 timer siden, Anonym bruker skrev: Så da går min søster fra en årslønn på 1 Mill til ca 360 000 kr? Da må de nok gjøre noe med forbruket sitt. Men dessverre tror jeg ikke at hun innser det. Hun går over på aap etter jul. I forrige måned kjøpte de bursdagsgave til 12 åringen for nesten 20 000 kr. Blir nok like tøft for barna dette 😪 Anonymkode: 4815a...299 Unnskyld meg men virker nesten som du gleder deg over det!! Anonymkode: 93233...4cf
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2020 #11 Skrevet 31. oktober 2020 5 timer siden, Anonym bruker skrev: Så da går min søster fra en årslønn på 1 Mill til ca 360 000 kr? Da må de nok gjøre noe med forbruket sitt. Men dessverre tror jeg ikke at hun innser det. Hun går over på aap etter jul. I forrige måned kjøpte de bursdagsgave til 12 åringen for nesten 20 000 kr. Blir nok like tøft for barna dette 😪 Anonymkode: 4815a...299 Men hun har vel ufør forsikring med den lønna der? Anonymkode: 7da11...79b
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2020 #12 Skrevet 31. oktober 2020 9 minutter siden, Anonym bruker skrev: Men hun har vel ufør forsikring med den lønna der? Anonymkode: 7da11...79b Har lønna noe å si for om man får forsikringer mener du? jeg tjener 1,5 mill og går nå over på AAP på 50% av stillingen. Ingen forsikringsselskaper vil ha meg og har prøvd siden jeg var 18. da hadde jeg allerede hatt to kneoperasjoner. Nå har jeg blitt diagnostisert med 3 kroniske sykdommer. Anonymkode: 97a2c...ff8
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2020 #13 Skrevet 31. oktober 2020 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Har lønna noe å si for om man får forsikringer mener du? jeg tjener 1,5 mill og går nå over på AAP på 50% av stillingen. Ingen forsikringsselskaper vil ha meg og har prøvd siden jeg var 18. da hadde jeg allerede hatt to kneoperasjoner. Nå har jeg blitt diagnostisert med 3 kroniske sykdommer. Anonymkode: 97a2c...ff8 Hun mente nok at det burde hun hatt med en sønn lønn og at hun hadde hatt råd til en bra forsikring. Anonymkode: 93233...4cf
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2020 #14 Skrevet 31. oktober 2020 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Har lønna noe å si for om man får forsikringer mener du? jeg tjener 1,5 mill og går nå over på AAP på 50% av stillingen. Ingen forsikringsselskaper vil ha meg og har prøvd siden jeg var 18. da hadde jeg allerede hatt to kneoperasjoner. Nå har jeg blitt diagnostisert med 3 kroniske sykdommer. Anonymkode: 97a2c...ff8 Man tegner jo ikke forsikringen etter at man er ufør nei. Den tegner man før det i tilfelle man blir det. Har man høy lønn er det jo viktigere med en forsikring. Du hadde jo fått forsikring med unntak for kneproblemer før du ble syk med det andre. Anonymkode: 7da11...79b
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2020 #15 Skrevet 31. oktober 2020 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Man tegner jo ikke forsikringen etter at man er ufør nei. Den tegner man før det i tilfelle man blir det. Har man høy lønn er det jo viktigere med en forsikring. Du hadde jo fått forsikring med unntak for kneproblemer før du ble syk med det andre. Anonymkode: 7da11...79b Nei fikk faktisk ikke det. Ingenting med skjelettet og ledd å gjøre. Heller ikke for hjerte pga problematikk der da jeg vokste opp. Og hvis jeg hadde tegnet forsikring uten disse tingene så hadde den heller ikke hjulpet meg nå med revmatisme og hjertefeil. Anonymkode: 97a2c...ff8
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2020 #16 Skrevet 31. oktober 2020 9 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hun mente nok at det burde hun hatt med en sønn lønn og at hun hadde hatt råd til en bra forsikring. Anonymkode: 93233...4cf Skjønner hva hun mente. Men som regel er sykdomsproblematikken der allerede flere år i forkant av en AAP. Hva lønnen var da hun var helt frisk står det ingenting om. Blir for enkelt å slenge ut «med den lønnen har du vel forsikring» Akkurat som man har seg selv å takke og da skylder litt på personen selv. Anonymkode: 97a2c...ff8
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2020 #17 Skrevet 31. oktober 2020 5 timer siden, Anonym bruker skrev: Så da går min søster fra en årslønn på 1 Mill til ca 360 000 kr? Da må de nok gjøre noe med forbruket sitt. Men dessverre tror jeg ikke at hun innser det. Hun går over på aap etter jul. I forrige måned kjøpte de bursdagsgave til 12 åringen for nesten 20 000 kr. Blir nok like tøft for barna dette 😪 Anonymkode: 4815a...299 Om hun er ansatt i staten vil hun få mer .. Anonymkode: 2140e...2a9
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2020 #18 Skrevet 31. oktober 2020 25 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nei fikk faktisk ikke det. Ingenting med skjelettet og ledd å gjøre. Heller ikke for hjerte pga problematikk der da jeg vokste opp. Og hvis jeg hadde tegnet forsikring uten disse tingene så hadde den heller ikke hjulpet meg nå med revmatisme og hjertefeil. Anonymkode: 97a2c...ff8 Nei nei. Men folk flest er jo friske først og da tegner man forsikring. Anonymkode: 7da11...79b
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2020 #19 Skrevet 31. oktober 2020 25 minutter siden, Anonym bruker skrev: Skjønner hva hun mente. Men som regel er sykdomsproblematikken der allerede flere år i forkant av en AAP. Hva lønnen var da hun var helt frisk står det ingenting om. Blir for enkelt å slenge ut «med den lønnen har du vel forsikring» Akkurat som man har seg selv å takke og da skylder litt på personen selv. Anonymkode: 97a2c...ff8 Man tegner er jo forsikring når man er ung og frisk. Og øker den om man får høy lønn. Da er den på plass om man blir syk og før AAP slår inn. Er man syk fra tidlig vet man da end mer hvor viktig det er å sikre seg økonomisk. Ingen med millionlønn dropper vel en sånn forsikring?? Da HAR man jo seg selv å takke for lønnsnedgangen om man plutselig blir uventet syk. Anonymkode: 7da11...79b
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2020 #20 Skrevet 31. oktober 2020 9 minutter siden, Anonym bruker skrev: Man tegner er jo forsikring når man er ung og frisk. Og øker den om man får høy lønn. Da er den på plass om man blir syk og før AAP slår inn. Er man syk fra tidlig vet man da end mer hvor viktig det er å sikre seg økonomisk. Ingen med millionlønn dropper vel en sånn forsikring?? Da HAR man jo seg selv å takke for lønnsnedgangen om man plutselig blir uventet syk. Anonymkode: 7da11...79b Søsteren min hadde en rytmeforstyrrelser på hjertet som tenåring og ble utredet pga det. På sykehuset fant de ut at det var en ufarlig feil hun bare måtte leve med. Men noen forsikring fikk hun ikke... Ikke i det hele tatt altså, ingen selskap ville gi henne noen form for uføreforsikring. Spiller ingen rolle hva hun tjener, hun får ingen forsikring. Men hun sparer selv da, har en god buffer og sparekonto om noe skulle skje. Anonymkode: bfb24...c93
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2020 #21 Skrevet 31. oktober 2020 1 minutt siden, Darwinia skrev: Dette er den eneste grunnen til at jeg har barneforsikring på alle ungene. Det er ingen som kan komme og si nei til mine unger når de fyller 18 og skal forsikres, de er det allerede. Samme her, ungene mine har barneforsikring som kan overføres til voksen uføreforsikring UTEN ny helseattest. Jeg betaler for den til de blir voksne og er i jobb så de kan ta den over selv. Den må videreføres til voksen uføreforsikring innen de er 25 år, og gjennom studetiden betaler jeg. Anonymkode: bfb24...c93
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå