Gå til innhold

Slutta å røyke på mandag

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og er så sint!!!! Kortid går dette over?? Vurdere nesten å begynne igjen... Betre for ungane å ha ei nokonlunde oppegåande mor så lenge det varar enn dette😱

Anonymkode: a153b...a60

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Stå på! Finn et strikketøy, gå en tur. Det går over.

Skrevet

Ingenting å være sint over, du er bare svak. Sitter i skallen. Har du lyst til å slutte, klarer du å slutte uten å bli sint. Vær heller fornøyd at du har klart en uke. Nå er det bare resten av livet ditt. Røyking er bare kvalmt, og du stinker av kjeften og klærne... 

Anonymkode: 05e54...628

Skrevet

Btw. Få deg litt pikk, hjelper det og...

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Ingenting å være sint over, du er bare svak. Sitter i skallen. Har du lyst til å slutte, klarer du å slutte uten å bli sint. Vær heller fornøyd at du har klart en uke. Nå er det bare resten av livet ditt. Røyking er bare kvalmt, og du stinker av kjeften og klærne... 

Selvsagt sitter det i skallen? 

Herrefred så dumme folk kan være!

Stå på hi, tenk at nå har du klart en uke allerede. Dette klarer du. Du får bedre helse, bedre økonomi, bedre lukt og sparer barna dine for passiv røyking (den burde stått først, selvsagt)

Anonymkode: 6023f...c19

Skrevet

Er det helt krise ville jeg kjøpt nikotinplaster eller tyggegummi. Jeg slutte å røyke for 8 år siden, og kjenner meg igjen. Det er snakk om abstinenser, og det er kjipt. For meg tok det tre uker før jeg var noenlunde normal igjen.. begynte dessverre å røyke igjen seks måneder etter slutt, men sluttet på nytt seks måneder etter det igjen. Da valgte jeg å trappe ned. Valgte steder der jeg ikke «kunne» røyke, la til flere og flere steder. Til slutt hadde jeg kun etter middag hjemme, derfra kuttet jeg ned én og én dag i uken, og da jeg hadde 3 dager igjen i uka hvor jeg kunne røyke ble jeg bare uvel av den og stoppet helt. Ingen sinne, ingen irritasjon, ingen abstinenser, og har holdt med røykfri siden. Å kutte tvert er ikke for alle..

Anonymkode: cf1cd...f94

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Selvsagt sitter det i skallen? 

Herrefred så dumme folk kan være!

Stå på hi, tenk at nå har du klart en uke allerede. Dette klarer du. Du får bedre helse, bedre økonomi, bedre lukt og sparer barna dine for passiv røyking (den burde stått først, selvsagt)

Ja, det er dumt å røyke, enig med deg. 

Skrevet

Så bra at du har bestemt deg for å slutte! Nikotin er svært avhengighetsskapende og det vil være tøft i starten. Ikke gi deg! Dette klarer du og gevinsten er bedre helse og du vil spare masse penger. Dette er også bra for ungene dine (mine foreldre røykte og jeg var mye bekymret som barn på grunn av at vi fikk høre om hvor farlig det var). 
Gå en tur, finn frem håndarbeid, gå på trening, se en film.

Ikke gi deg! Hold ut! Du er superflink!!!

Anonymkode: e1979...eaf

Skrevet
12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Betrevitarar er også kvalmt. 

Skrevet
12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Btw. Få deg litt pikk, hjelper det og...

Ikkje noko nikotin i pikkar sist eg sjekka. 

Skrevet

Tusen takk for alle medfølande og oppmuntrande ord!!! Eg skal halde ut, det er nok verdt det, men blir fortvila når eg berre såvidt klarar å styre temperamentet mitt! Eg har eit noko fullpakka liv, og dei fem minutta på min hemmelege røyke plass var ei pause som var berre mi, eit rom for meg, så er igrunn ikkje berre røyken eg saknar, men avkoblinga, heilt åleine.. Men men, det skla vel gå. 

Og til de som idiotforklarar røykarar, mogleg de har rett. Men det hjelper ikkje meg, blir berre sintare. 

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Tusen takk for alle medfølande og oppmuntrande ord!!! Eg skal halde ut, det er nok verdt det, men blir fortvila når eg berre såvidt klarar å styre temperamentet mitt! Eg har eit noko fullpakka liv, og dei fem minutta på min hemmelege røyke plass var ei pause som var berre mi, eit rom for meg, så er igrunn ikkje berre røyken eg saknar, men avkoblinga, heilt åleine.. Men men, det skla vel gå. 

Og til de som idiotforklarar røykarar, mogleg de har rett. Men det hjelper ikkje meg, blir berre sintare. 

Sånn var det for meg også på et vis, det var minst like mye vanen og savnet etter min tid som den fysiske abstinensen. Derfor jeg foreslo strikketøy. Jeg trengte noe som gjorde meg rolig, som holdt hendene i gang og som avledet meg. Sett et fast trekk fra kontoen hver dag på det du ville brukt på røyk og overfør til en egen konto. Ganske raskt har du laget deg et godt spillerom med penger til deg selv i første omgang. Kjøp deg noe du har ønsket deg lenge. Kjøp deg headset og gå på tur med en god podcast, kjøp deg nye tursko, en kjempefin veske, solbrillene du ønsket deg etc. Heia deg, du vil aldri angre. Aldri!

Skrevet
32 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er det helt krise ville jeg kjøpt nikotinplaster eller tyggegummi. Jeg slutte å røyke for 8 år siden, og kjenner meg igjen. Det er snakk om abstinenser, og det er kjipt. For meg tok det tre uker før jeg var noenlunde normal igjen.. begynte dessverre å røyke igjen seks måneder etter slutt, men sluttet på nytt seks måneder etter det igjen. Da valgte jeg å trappe ned. Valgte steder der jeg ikke «kunne» røyke, la til flere og flere steder. Til slutt hadde jeg kun etter middag hjemme, derfra kuttet jeg ned én og én dag i uken, og da jeg hadde 3 dager igjen i uka hvor jeg kunne røyke ble jeg bare uvel av den og stoppet helt. Ingen sinne, ingen irritasjon, ingen abstinenser, og har holdt med røykfri siden. Å kutte tvert er ikke for alle..

Anonymkode: cf1cd...f94

Takk!! Det verste er at eg har slutta mange gangar, fordi eg eigentleg er ein "perioderøykar" derfor blir det ekstra vanskeleg no, fordi eg stolar ikkje på at eg ikkje kjem til å starte igjen og då blir på ein måte innsatsen for høg. (jaja, veit det er irrasjonelt). Kanskje eg skal prøve nikotin plaster eller tyggis? Sjølv om eg alltid har følt at det er sjølve røykinga, pausen, eg har lyst på... Men vi menneske er jo ganske gode til å lure oss sjølve😉

Skrevet

Så bra! Nå har du klart deg uten røyk i snart en uke, da klarer du fint en uke til. Plutselig har du klart en måned og det å ikke røyke er blitt helt normalt for deg. Sett deg små delmål og gi deg selv belønning underveis. Som amandine foreslo, sett av det du bruker på røyk hver dag på en konto og kjøp deg fint for pengene. 

Skrevet
45 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, det er dumt å røyke, enig med deg. 

Er det noen som er uenige i det da? 

Skrevet
23 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du kan finne nye rom for alenetid. Jeg pleier å stå ekstra lenge på badet etter jeg har vært på do. Kan sitte på en stol jeg har der og surfe eller tenke. Andre ganger tar jeg meg et kvarter oppi sengen min. Disse plassene er røykfrie steder også for deg, prøv det? 

Stol på at humøret blir bedre etter en tid. Hold ut 🤗👏👏

Anonymkode: ae8be...ef6

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Takk!! Det verste er at eg har slutta mange gangar, fordi eg eigentleg er ein "perioderøykar" derfor blir det ekstra vanskeleg no, fordi eg stolar ikkje på at eg ikkje kjem til å starte igjen og då blir på ein måte innsatsen for høg. (jaja, veit det er irrasjonelt). Kanskje eg skal prøve nikotin plaster eller tyggis? Sjølv om eg alltid har følt at det er sjølve røykinga, pausen, eg har lyst på... Men vi menneske er jo ganske gode til å lure oss sjølve😉

Vet du hva, det er bare positivt at du har prøvd flere ganger før! Sjansen for å lykkes stiger for hver gang. Jeg sluttet selv utallige ganger før den siste, definitive, og følte at det virkelig hjalp meg, siden jeg hadde vært gjennom de første, kjipeste dagene mange ganger før og visste at det kom til å bli bedre. 

Kjenner veldig godt igjen det med de små pausene. Det underlige er at når du ikke er avhengig av nikotin lenger, forsvinner det behovet litt, det gjorde det i hvert fall for meg. 

Jeg sluttet rett før jeg ble 40 og bestemte meg for at jeg aldri skulle ta et eneste trekk av en sigarett igjen. Det har jeg holdt i fem år nå, og jeg har med hånden på hjertet ikke savnet det ett sekund. Og jeg pleide å elske å røyke. Det gode ved å slutte rett før en rund dag, var at jeg visualiserte meg selv som røykfri gjennom førtiårene, og hvis jeg tok så mye som et trekk da, hadde jeg "ødelagt" et helt tiår. Det høres kanskje merkelig ut, men det hjalp virkelig. 

Hold fast i at du aldri mer skal røyke, ikke på nyttårsaften, ikke et trekk på julebord, ingenting. Og ikke tenk så mye på alle de gode grunnene til å slutte å røyke, snu på det og tenk: Hvorfor skal jeg røyke?

Lykke til! Og vær sint en periode, det gjør da ikke så mye, ungene overlever nok. Forklar at du er frustrert over noe som ikke har noe med dem å gjøre. 

Lykke til! 

Anonymkode: 452e9...2a6

Skrevet

Sluttet med røyk for 2 mnd siden, pottesur enda🤷🏼‍♀️

Anonymkode: 38e29...874

Skrevet

Det retter seg! 

Anonymkode: 2000f...73f

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Sluttet med røyk for 2 mnd siden, pottesur enda🤷🏼‍♀️

Anonymkode: 38e29...874

Issa, godt gjort å holde ut👏👏👏

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...