Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2020 #1 Skrevet 31. oktober 2020 Jeg er 35 år, veier 64 kg, og har pupper i størrelse 75H. De var 75D fram til jeg ble gravid første gang, da vokste de veldig. Har to barn nå og er svært plaget av smerter i nakke, skuldre og hode (spenningshodepine). Legen min mener en brystreduksjonsoperasjon kan få disse tingene til å gå over, eller i allefall bli mye bedre. Men jeg er ikke spesielt glad i operasjoner, er ganske pysete, blir dårlig av narkose, og takler ikke smerte eller blod så veldig bra... I tillegg tenker vi at vi KANSKJE vil ha et barn til om 2-3 år. Har noen her fått barn etter brystreduksjonsoperasjonoperasjon? Andre innspill eller erfaringer dere kan dele som kan hjelpe meg å ta en avgjørelse? Anonymkode: 7927a...32b
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2020 #2 Skrevet 31. oktober 2020 Ville ventet til du ikke skal ha flere barn. Jeg fikk mindre smerter etter min brystreduksjon. Var «bare» 75G før operasjon. Anonymkode: cfbed...3df
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2020 #3 Skrevet 31. oktober 2020 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Ville ventet til du ikke skal ha flere barn. Jeg fikk mindre smerter etter min brystreduksjon. Var «bare» 75G før operasjon. Anonymkode: cfbed...3df Skjønnner hva du sier... Men jeg har så vondt i hodet og nakken at det går utover hverdagen. Ofte jeg ikke klarer jobbe pga det, og det går utover familien... Ibux og lignende hjelper ikke. Frustrende Anonymkode: 7927a...32b
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2020 #4 Skrevet 31. oktober 2020 Men er det sååå vondt? Jeg har 70H, og har ingen smerter. Hør med et treningsopplegg hos en naprapat eller fysioterapeut. Anonymkode: 69d26...c85
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2020 #5 Skrevet 31. oktober 2020 Om det er usikkert om dere i det hele tatt skal ha flere barn, hadde jeg tatt operasjonen nå og innstilt meg på at en eventuell nestemann blir flaskebarn. Anonymkode: 2e3fb...f33
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2020 #6 Skrevet 31. oktober 2020 Blir sikkert ikke noe bedre i nakke og skuldre når man evt i tillegg skal bysse og bære en baby. Anonymkode: c2d27...22d
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2020 #7 Skrevet 31. oktober 2020 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Skjønnner hva du sier... Men jeg har så vondt i hodet og nakken at det går utover hverdagen. Ofte jeg ikke klarer jobbe pga det, og det går utover familien... Ibux og lignende hjelper ikke. Frustrende Anonymkode: 7927a...32b Gå i undertøysbutikk. Få tilpasset bh. Ikke de som ser penest ut, men de som gir maksimal støtte og avlaster nakke og skuldre. Ikke se på prislappen, betal det det koster. Gode sports-bh’er brukte jeg mye i den perioden. Som løftet puppene og klemte dem inntil kroppen. Få det siste barnet så snart du er klar for det. Få operasjon noen måneder etter du har sluttet å amme. Anonymkode: cfbed...3df
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2020 #8 Skrevet 31. oktober 2020 Jeg tok brystreduksjon 3 uker før jeg møtte mannen min for 15 år siden. Fått to barn i etterkant. Fikk ikke ammet de så ble sunne flaskebarn. Ikke angret, men var litt sorg å ikke kunne amme, som gikk fort over for min del. Anonymkode: b4f99...233
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2020 #9 Skrevet 31. oktober 2020 Takk for svar alle sammen. Jeg fikk tilpasset BH hos Change i sommer. Ble faktisk litt bedre etter det, men har fortsatt mye vondt. Vært hos naprapat mange ganger. Virker symptomlindrende en dag eller to. Får vurdere operasjon. Fint å lese om deres erfaringer. Takk Anonymkode: 7927a...32b
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2020 #10 Skrevet 31. oktober 2020 Eneste jeg har angret på med operasjonen er at jeg ikke tok den ti år tidligere. Anonymkode: 2e3fb...f33
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå