Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2020 #1 Skrevet 31. oktober 2020 Jeg er ikke avholds, men jeg drikker sjeldent. Både jeg og mannen nyter heller brus til maten enn vin og øl. Utenom fest tar vi vin eller øl kanskje 3-4 ganger i året. Familien min derimot! Jeg synes de drikker så mye. Hver helg må de polet og ha et par flasker vin. Flasken åpnes i 17-tiden og flasken tømmes i løpet av kvelden. Hver helg. Jeg har mer enn en gang sett både min mor og far fulle selvom det ikke innrømmes. Husker en julaften mamma nesten ikke klarte å holde øynene oppe. søsteren min og mannen hennes er like. Det drikkes vin og brennevin i helgene. Aldri så dem er dritings, men blir småfulle. Jeg synes det er ubehagelig med all alkoholen. Hver gang vi er på middag så drikker de vin, mens jeg drikker brus. Det er hver helg. Før var det flere ganger i uken også, men det er det ikke lenger så vidt jeg vet. Jeg har hatt en bra oppvekst, uten noe alkoholrelaterte problemer osv., men synes den alkoholen er ubehagelig. Og jeg synes det er trist at det alltid skal være alkohol. Det er alltid slik at i helgene MÅ man drikke vin Anonymkode: 74b07...83c
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2020 #2 Skrevet 31. oktober 2020 Høres ut som at alkoholen får for stor plass ja. Håper ikke det er barn i bildet. Veldig bra at du har den holdningen du har! Anonymkode: b52b0...60d
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2020 #3 Skrevet 31. oktober 2020 Sånn har jeg det også. Alkoholforbruket var helt ekstremt for noen år siden. Jeg valgte å ta avstand, og var helt åpen om hvorfor. Jeg sa til foreldrene mine: "Dere drikker alt for mye, og jeg tror dere har et alkoholproblem, begge to. Inntil videre får dere ikke være alene sammen med barna mine, og vi kommer ikke til å feire jul sammen med dere". Jeg holdt avstand i vel over et år. Enda får de ikke være barnevakt, og vi drar ikke dit på besøk om kvelden. Det tok litt tid, men nå har mamma faktisk begynt å ta tak! Anonymkode: f019e...b7b
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2020 #4 Skrevet 31. oktober 2020 Der er vel helt normalt å dele en flaske vin i helgen, til og med to Anonymkode: c39e0...1aa
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2020 #5 Skrevet 31. oktober 2020 En flaske vin på to personer over en hel kveld er ikke veldig mye. Anonymkode: 60e7b...5a1
Luksusdyret Skrevet 31. oktober 2020 #7 Skrevet 31. oktober 2020 Jeg og mannen er avholds, og begge har opplevd konsekvensene av alkoholen på nært hold. Så for oss hadde det vært mye. For mange andre i Norge er dette helt vanlig. Man ser vel selv hva man tåler og ikke.
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2020 #8 Skrevet 31. oktober 2020 Det er ikke flaske deling. Det er PR person. Deles det så er det 3-4 flasker Anonymkode: 74b07...83c
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2020 #9 Skrevet 31. oktober 2020 Du høres fornuftig ut og familien din virker til å ha et problem. Min svigerfamilie er lik. Kjent dem i 18 år og har ikke vært i en middag/lunch eller annet hvor alkohol ikke er med. Mannen og jeg drikker gjerne en øl, men ikke hver gang. Og det holder med 1-2 øl og en av oss drikker alltid alkoholfritt. Blir nesten presset til å drikke mer og det er et evig mas. Det er lettere å kjøre hver sin bil så man slipper maset. De vil gjerne ha selskap i drikkingen for å kamuflere at de har et problem og blir nesten fornærmet dersom vi uten grunn takker nei. De får ikke passe barna alene, men ungene elsker dem. En julaften var svigerfar dritings, oppførte seg skremmende for barna og hoiet og skrek. Da hadde vi pause fra dem en god stund og forklarte grunnen. Du burde si i fra at du synes det er mye. Dersom drikkingen fører til konsekvenser for dem burde det gå opp et lys. Hadde ikke latt to som MÅ drikke hver helg passet barna feks. En øl, ok, men ikke at de blir fulle. Anonymkode: d20f9...856
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2020 #10 Skrevet 31. oktober 2020 Føler med deg! Dessverre skal det drikkes vin i alle sammenhenger, og for mange blir det for mye. Nordmenns drikkevaner er ikke av det gode. Anonymkode: ffc5d...7a8
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2020 #11 Skrevet 31. oktober 2020 Jeg drikker i snitt en flaske vin per uke. Det er innenfor anbefalingene. Anonymkode: eb760...c55
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2020 #12 Skrevet 31. oktober 2020 Mannen min og jeg deler som regel en flaske vin i helgen, kanskje litt mer, men det er fordelt utover fredag og lørdag. Mannen tar gjerne en øl også, det liker ikke jeg. Med andre ord drikker jeg vanligvis 1 glass vin om fredager og 1-2 glass om lørdagen. Da etter kl. 20. Det hender det blir et glass på en helt vanlig hverdag også. Synes du det er mye også? Vi drikker alltid vin til maten fordi vi synes det er godt. Anonymkode: 2b7f6...2c3
Luksusdyret Skrevet 31. oktober 2020 #13 Skrevet 31. oktober 2020 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Mannen min og jeg deler som regel en flaske vin i helgen, kanskje litt mer, men det er fordelt utover fredag og lørdag. Mannen tar gjerne en øl også, det liker ikke jeg. Med andre ord drikker jeg vanligvis 1 glass vin om fredager og 1-2 glass om lørdagen. Da etter kl. 20. Det hender det blir et glass på en helt vanlig hverdag også. Synes du det er mye også? Vi drikker alltid vin til maten fordi vi synes det er godt. Anonymkode: 2b7f6...2c3 Jeg synes at det å drikke hver eneste dag til maten er for mye. Og å drikke en flaske vin pluss øl osv er også for mye. Men vi har forskjellige terskler alle sammen.
Hengebukksvinet Skrevet 31. oktober 2020 #14 Skrevet 31. oktober 2020 Her syns jeg du overdriver hi. Du virker til å ha et noe forvridd syn på alkohol. Veldig mange drikker fordi de liker smaken og ikke utelukkende for å bli drita!!!
Luksusdyret Skrevet 31. oktober 2020 #15 Skrevet 31. oktober 2020 12 minutter siden, Hengebukksvinet skrev: Her syns jeg du overdriver hi. Du virker til å ha et noe forvridd syn på alkohol. Veldig mange drikker fordi de liker smaken og ikke utelukkende for å bli drita!!! Man har vel ikke forvridd syn på alkohol bare fordi man ikke drikker?
Hengebukksvinet Skrevet 31. oktober 2020 #16 Skrevet 31. oktober 2020 Akkurat nå, Milfy Way skrev: Man har vel ikke forvridd syn på alkohol bare fordi man ikke drikker? Jeg tenkte på synet hun har på familiens drikking.
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2020 #17 Skrevet 31. oktober 2020 2 timer siden, Hengebukksvinet skrev: Her syns jeg du overdriver hi. Du virker til å ha et noe forvridd syn på alkohol. Veldig mange drikker fordi de liker smaken og ikke utelukkende for å bli drita!!! Men hvis det er for smakens skyld, kan de vel drikke alkoholfritt? Anonymkode: e174e...6b5
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2020 #18 Skrevet 31. oktober 2020 23 minutter siden, Anonym bruker skrev: Men hvis det er for smakens skyld, kan de vel drikke alkoholfritt? Anonymkode: e174e...6b5 Alkoholfri vin eller øl smaker høgg Anonymkode: 44153...da7
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 31. oktober 2020 #19 Skrevet 31. oktober 2020 Synes ikke forbruket høres så voldsomt ut, og de er voksne med voksne barn. Hadde det vært hjemmeboende barn blir saken en annen, men du som voksen må respektere deres syn på alkohol og alkoholkonsum på samme måte som de neppe legger seg veldig mye opp i ditt alkoholkonsum.
Luksusdyret Skrevet 31. oktober 2020 #20 Skrevet 31. oktober 2020 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Alkoholfri vin eller øl smaker høgg Anonymkode: 44153...da7 Så da er det alkoholsmaken man liker
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2020 #21 Skrevet 31. oktober 2020 4 minutter siden, Milfy Way skrev: Så da er det alkoholsmaken man liker Ikke nødvendigvis nei. Men om det så var, gjør det noe? Anonymkode: 44153...da7
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2020 #22 Skrevet 31. oktober 2020 6 minutter siden, Milfy Way skrev: Så da er det alkoholsmaken man liker Det blir som å si at cola og cola light smaker det samme. Anonymkode: 41583...ce1
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2020 #23 Skrevet 31. oktober 2020 Skjønner at jeg tydeligvis overdriver. Jeg synes bare det blir for mye. Det er såpass at de blir småfulle hver helg. På ferie er det mer. I høytidene er det også mer. Jeg synes ikke noe om det, men meg om det Anonymkode: 74b07...83c
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2020 #24 Skrevet 31. oktober 2020 4 timer siden, Milfy Way skrev: Jeg synes at det å drikke hver eneste dag til maten er for mye. Og å drikke en flaske vin pluss øl osv er også for mye. Men vi har forskjellige terskler alle sammen. Hver dag? Jeg skrev fredag og lørdag og av til en hverdag. Og flasken med vin er fordelt på to personer over to dager. Anonymkode: 2b7f6...2c3
Gjest Skrevet 31. oktober 2020 #25 Skrevet 31. oktober 2020 4 timer siden, Hengebukksvinet skrev: Jeg tenkte på synet hun har på familiens drikking. Den er da en del over snittet. Syns det låter som de har et usunt forhold til det. Jeg liker å drikke vin, og gjerne mer enn de DiB-godkjente "ett glass eller to", men å drive med det både fredag og lørdag hver eneste uke er i overkanten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå