Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2020 #1 Skrevet 31. oktober 2020 La oss tenke oss at en jente blir gravid og får sitt første barn når hun er 17. Denne datteren får sitt første barn når hun er 20, altså når moren er 37. Moren har en ny samboer som ikke har barn fra før, men i etterkant av at moren blir bestemor uttrykker han at en av hans store sorger i livet er at han aldri fikk noen barn. Dersom dere hadde vært 21-22 år med et lite barn på 1-2 år, hvordan hadde dere følt det om deres mor fikk et barn til? Anonymkode: 0bfe4...414
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2020 #2 Skrevet 31. oktober 2020 Hvorfor ikke, tenker jeg! Anonymkode: 08216...727
Optatium Skrevet 31. oktober 2020 #3 Skrevet 31. oktober 2020 Hvis datteren er noe som helst oppegående vil hun se det positive i å få to barn i familien som er tett i alder og nære i bånd.
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2020 #4 Skrevet 31. oktober 2020 Sent å få barn når man er 37/38 og eldre. Når ungen er 10år er du nesten 50år😱 Anonymkode: e395c...49a
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2020 #5 Skrevet 31. oktober 2020 Går heilt fint det ❤❤❤ Anonymkode: c516c...a71
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2020 #6 Skrevet 31. oktober 2020 Personlig synes jeg det for seint å få barn når man er 37, men det er helt normalt. Dersom det var min egen mor hadde jeg nok syntes det var litt rart i begynnelsen, men tror det hadde blitt veldig koselig. Anonymkode: e43ed...85f
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2020 #7 Skrevet 31. oktober 2020 Det går da helt fint å få barn når man er 37. Mamma var 36 da hun fikk meg. Gikk helt fint det Anonymkode: b350e...329
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2020 #8 Skrevet 31. oktober 2020 Jeg var gravid med mitt tredje barn da jeg ble storesøster. Ikkenoe problem. Han er jo mer som et søskenbarn enn en onkel til mine barn da, men det spiller jo ingen rolle. Anonymkode: 3438b...8e3
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2020 #9 Skrevet 31. oktober 2020 37 år er virkelig ikke gammelt til å få barn. Jeg var 40 med barn fra før på 15 og 20 og ingen har reagert negativt på det. Anonymkode: 09102...5af
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2020 #10 Skrevet 31. oktober 2020 HI her. Spørsmålet var ikke om det er gammelt eller ikke. Kvinner har fått barn i den alderen i alle tider så det bekymrer meg ikke. Mer om reaksjonen fra det voksne barnet som selv har barn Anonymkode: 0bfe4...414
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2020 #11 Skrevet 31. oktober 2020 Jeg var 18 og 20 år da to søsken ble født og var selv 21 år da min eldste ble født. Fordelen er jo at mitt (mine, har flere barn) barn og onklene blir som søskenbarn og har glede av det. Ulempen er at min mor aldri helt hadde overskudd til å være bestemor fordi hun var så sliten hele tiden, og det har hun selv sagt at hun er lei seg for. Jeg har heller ingen søskenfølelse overfor mine lillebrødre, blir mer som en slags tante. Anonymkode: 118a0...1e6
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2020 #12 Skrevet 31. oktober 2020 En på 37 er ikke for gammel til å få flere. Som datter hadde jeg kanskje følt på at du ikke hadde hatt tid til å være bestemor for mitt barn. At mitt barn ikke ville fått et nært forhold til bestemoren. For de fleste mødre blir ganske «borte» i småbarnstiden. Hadde ikke blitt et fristed hos bestemor eller opplevelser, overnattinger ect. Det er jo klart ego tanker, men de hadde nok kommet. Men d er jo strengt talt noe en ikke kan ta hensyn til. Anonymkode: fdf3e...d94
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2020 #13 Skrevet 31. oktober 2020 Jeg tenker at barnets reaksjon uansett ikke skal være avgjørende for om du får barn eller ikke. Det må være helt og holdent din og samboers. Hvis du vurderer å ikke få det barnet pga første barnets eventuelle reaksjon Anonymkode: fffe0...c72
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2020 #14 Skrevet 31. oktober 2020 Det er bare ett år mellom min sønn og min yngste søster. De er bestevenner, og leker kjempefint sammen. Jeg føler meg mer som tante, enn som søster, men vi er alle veldig glade i henne og hun var veldig velkommen da hun kom Anonymkode: 26461...902
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2020 #15 Skrevet 31. oktober 2020 Jeg har to barn som nå kanskje skal bli storesøstre. De fikk vite at faren skal sette igang forsøk, han fryste ned sperm da han steriliserte seg. Mitt eldset barn som straks er i alderen der jeg fikk barm syns det er greit, lillesøster syns det blir feil. Men nå må jeg legge til i historien at faren har minimal kontakt med ungene sine, han viser seg bare når det er meredag eller i sammenhenger andre ser det naturlig at han er med ungene sine. Selv har jeg absolutt ingen ønsker om å få flere barn selv om jeg er i alderen der mange får barn, starter å få barn osv. Jeg vil ha tid til å nyte barnebarn når de kommer. Jeg vil ikke være sliten pga egene små barn i hus,jeg ville kunne ha ungen på overnatting når foreldrene er helt underernærte på søvn. Jeg vil kunne overleve noen timer med grining slik at mor får sovet litt. Jeg var bonusbestemor i noen år, så dette har jeg nytt allerede. Nå sov jeg hele natta med den grinerungen som holdt moren våken hele natta, jeg storkoste meg. Fem minutters grining før ungen sovnet og sov igjennom hele natten syns ikke jeg tells som grining, men jeg var ikke underernært på søvn og dette merket nok også ungen. Anonymkode: e24dc...8a3
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2020 #16 Skrevet 31. oktober 2020 Nå hadde vi ikke selv barn da, men vi fikk lillesøster når mamma var 38 og vi henholdsvis 15 og 21 - Vi var super glade. Mamma fikk et småsøsken når hun hadde en 5åring selv, og de to ble bestevenner gjennom oppveksten. Veldig praktisk på ferier etc 😉 Tror det kommer an på personlighetene og familiedynamikken hvordan det reageres. Og her vi bor er 37år helt normalt å få barn på, selv den gang, så ingen stusser spesielt på det. Anonymkode: 142fa...3a4
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2020 #17 Skrevet 31. oktober 2020 3 timer siden, Anonym bruker skrev: En på 37 er ikke for gammel til å få flere. Som datter hadde jeg kanskje følt på at du ikke hadde hatt tid til å være bestemor for mitt barn. At mitt barn ikke ville fått et nært forhold til bestemoren. For de fleste mødre blir ganske «borte» i småbarnstiden. Hadde ikke blitt et fristed hos bestemor eller opplevelser, overnattinger ect. Det er jo klart ego tanker, men de hadde nok kommet. Men d er jo strengt talt noe en ikke kan ta hensyn til. Anonymkode: fdf3e...d94 Dette trenger ikke stemme Jeg har en tante som er veldig nær meg i alder, så nær at vi mer eller mindre vokste opp som søsken, selv om hun vokste opp hos mine besteforeldre og jeg hos mine foreldre. Fordi vi var så nær i alder var jeg langt mer hos min bestemor enn noen andre av mine søskenbarn, og jeg og min bestemor hadde et veldig nært forhold, til og med nærere forhold enn hun hadde til enkelte andre av sine barn. Jeg var masse hos min bestemor, har veldig mye minner derfra, med hverdagsbesøk, overnattinger, det var alltid et fristed, dørene var alltid åpne i hennes hjem. Så hvordan det blir er nok mer personavhengig, hvor mye den som er bestemor og selv småbarnsmor har overskudd til. For meg var det helt fantastisk å få dette forholdet til min bestemor, og det ville ikke vært slik om det ikke var for at jeg og min tante var så nær hverandre i alder Anonymkode: 5d0b3...f91
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå