Gå til innhold

Avvente testing

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det står at barn på barneskolen kan avvente testing et par dager ved oppstått sykdom. ( feber, generell nedsatt allmenn tilstand og tett nese her). Ikke typisk tørrhoste eller nedsatt lukt og smaksans. Blir det ikke bedre så tester vi mandag. Ingen andre i huset er syke. Er det sånn nå at dersom ikke andre i huset er syke så kan de leve som normalt? Vi har noen avtaler i helgen alle vi andre 3 som vi lurer på om vi kan gjennomføre. Alle avtaler er i henhold til smittevernreglene og avstand/begrensning av deltagere

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tenk positivt så blir alt bra. Livet er som forsiden på Facebook. Et glansbilde med regnbuer og enhjørninger. Tenk positivt 🎉🥳

Anonymkode: c6386...7a3

Skrevet

Her i huset blir livet satt på vent til en negativ test foreligger ved de minste symptomer. Skulle det vise seg at vi er smitta, så blir det plutselig veldig mange det vil berøre og det syns jeg ikke er greit. Vi har alt hatt tre slike runder her i huset. Da jeg og minsta testa oss tok det 6t før vi fikk svar og vi kunne leve som normalt igjen, jeg må si dette er mye bedre og enklere for alle enn om det må begynnes smittesporing pga at vi avventet og hadde flere avtaler. 

Idag sitter vi igjen isolert. Det blir test på meg og minsta senere idag. Ingen av oss er syke, men bekreftet smitte på trinnet til min datter og de vil at elevr og foreldre skal teste seg. Jeg har en jobb som betyr mye omgang med mennesker, så jeg tester meg slik at jeg er sikker på at jeg ikke smitter andre eller setter de i samme situasjon som jeg er i nå. Jeg ser hvor uforsiktige folk er på jobb, så jeg har ikke trua på at ikke elever er noe flinkere enn de voksne som er innom min jobb hver dag. 
Våre avtaler ble raskt avlyst igår når vi fikk mld fra skolen, selv om vi ikke har karantene her i hus. Mine tenåringer syns det er det eneste rette og en selvfølge for de. De vet at livet straks blir satt på play igjen og vi har nok å ta oss til hjemme. Heller endag hjemme enn at en haug med mennesker må ha en dag hjemme pga at vi utsatte testing. 

Anonymkode: 0450d...721

Skrevet

Vi har fulgt anbefalingene og de som har vært friske har levd som normalt mens den syke har holdt seg hjemme. 

Anonymkode: 982c0...791

Skrevet

Anbefalingen er at den syke er i karantene og resten av familien lever som normalt  

Tett nese er ikke et tegn på korona heller så det er nok en forkjølelse. 

Anonymkode: aaefa...2bd

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Tenk positivt så blir alt bra. Livet er som forsiden på Facebook. Et glansbilde med regnbuer og enhjørninger. Tenk positivt 🎉🥳

Anonymkode: c6386...7a3

Sørgelige stalker. 

Anonymkode: a1da2...b68

Skrevet

Anbefalingen er at den syke er i karantene og resten av familien lever som normalt  

Jeg tror nok ikke det er korona heller så vi håper dette kun er vanlig forkjølelse ☀️

Skrevet

Tett nese kan være tegn på korona, og feber er et av hovedsymptomene på korona og sjelden ved forkjølelse.

Anonymkode: e4457...a69

Skrevet
30 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tett nese kan være tegn på korona, og feber er et av hovedsymptomene på korona og sjelden ved forkjølelse.

Her får barna stort sett feber i begynnelsen av en forkjølelse 

Skrevet

Den syke er i karantene og treffer selvfølgelig ingen andre. Dere andre kan leve normalt så lenge dere er 100% symptomfrie og følger alle smittevernregler. Det vil for eksempel si å ikke sitte i bil med andre enn husstanden (avstandskrav), ha minst 1 meter, helstto til alle dere treffer, hele tiden.

Nå kommer det vist også noe nytt om nærkontakter i hjemmet på nrk. Sikkert lurt å sjekke det.

Anonymkode: 38634...432

Skrevet
37 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Her får barna stort sett feber i begynnelsen av en forkjølelse 

Jeg tenkte på de generelle symptomene som de sier er ved forkjølelse og feber

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...