Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2020 #1 Skrevet 31. oktober 2020 Jeg tok test i går og det ble kun tatt prøve fra halsen. Jeg spurte om hun ikke skulle ta i nesen også, men nei, hun valgte å bare ta i halsen, det syntes hun var best. En som tok test ved samme legesenter dagen før tok kun i nesa. Har de misforstått helt? Utfører de testingen feil? Anonymkode: 43fb8...1bb
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2020 #2 Skrevet 31. oktober 2020 Jeg tok på en teststasjon denne uken, og da tok de hals og nese på alle. Anonymkode: 85bf2...99c
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2020 #3 Skrevet 31. oktober 2020 De tar hals og nese her hvertfall. Til og med ungen på 1 år måtte ta i nesen. Anonymkode: 384ef...d29
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2020 #4 Skrevet 31. oktober 2020 Her må alle voksne ta i hals og nese. Mens barn tar de kun i halsen selv om barnet mitt er 9 år. Anonymkode: 6e3ee...0e1
Optatium Skrevet 31. oktober 2020 #5 Skrevet 31. oktober 2020 Jeg har såpass tillit til de som driver innen helse at jeg antar de vet hvordan de skal teste. Det finnes ulike typer tester også, så det kan jo variere utifra det.
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2020 #6 Skrevet 31. oktober 2020 Her tar de hals og nese, og begrunner det med at det er en grad av dobbel sikring. Man kan ta enten det ene eller det andre også, og få korrekt resultat. Anonymkode: 9a27f...03a
soleia Skrevet 31. oktober 2020 #7 Skrevet 31. oktober 2020 Har testa meg tre gonger, på to ulike offentlege teststasjonar her i Bergen. Første to gongene var det berre i halsen, sist gong berre i nasen, men høyrer det er annleis andre stader i landet.
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2020 #8 Skrevet 31. oktober 2020 Hals og nese her, begge gangene. Anonymkode: 3f1f2...3c8
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2020 #9 Skrevet 31. oktober 2020 Her testet offentlig legevakt kun i nesen mens Volvat testet i nese og hals. Anonymkode: 9dccb...647
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2020 #10 Skrevet 31. oktober 2020 Det virker å være forskjellig fra teststasjon til teststasjon, men også der var det forskjellig. Teststasjonen A første besøk fikk vi velge, teststasjon B tok de kun i hals, ved teststasjon A andre gang var det kun nese og ved teststasjon C var det kun nese. Kun en av gangene var den som tok testen forkjølet (men ikke med korona-symptomer), de andre gangene hadde ingen symptomer. Vi har tatt test da vi skulle inn til undersøkelser etc og det de der trengte kronatest selv om det ikke egentlig var mistanke om smitte. Anonymkode: 313e1...789
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2020 #11 Skrevet 31. oktober 2020 De skal helst ta i både hals og nese, men de får er ganske sikkert resultat fra bare hals også. Datteren min på 12 år har måttet ta coronatest to ganger. Første gang tok de i nesen også, men neste gang nektet hun å la dem teste i nesen fordi hun visste hvor ubehagelig det var og da tok de kun i halsen og sa det gikk fint. Anonymkode: 845a2...5a8
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2020 #12 Skrevet 31. oktober 2020 5 timer siden, Anonym bruker skrev: De skal helst ta i både hals og nese, men de får er ganske sikkert resultat fra bare hals også. Datteren min på 12 år har måttet ta coronatest to ganger. Første gang tok de i nesen også, men neste gang nektet hun å la dem teste i nesen fordi hun visste hvor ubehagelig det var og da tok de kun i halsen og sa det gikk fint. Anonymkode: 845a2...5a8 Og da fikk jo selvsagt 12 åringen bestemme det, for gud bedre om gullungen skulle få litt ubehag. Det er jo en grunn til at de tar i nesa. Hadde bare hals gitt like godt resultat så hadde de selvsagt bare tatt det. De tar jo ikke i nesa for å plage folk🤦🏼♀️ At ikke voksne mennesker har vett til å forstå såpass. Skremmende. Anonymkode: c6508...52a
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2020 #13 Skrevet 31. oktober 2020 5 timer siden, Anonym bruker skrev: De skal helst ta i både hals og nese, men de får er ganske sikkert resultat fra bare hals også. Datteren min på 12 år har måttet ta coronatest to ganger. Første gang tok de i nesen også, men neste gang nektet hun å la dem teste i nesen fordi hun visste hvor ubehagelig det var og da tok de kun i halsen og sa det gikk fint. Anonymkode: 845a2...5a8 Hva skulle de gjort, holdt henne nede og stappa den opp i nesa med tvang? Anonymkode: b6b13...d16
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2020 #14 Skrevet 31. oktober 2020 12 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hva skulle de gjort, holdt henne nede og stappa den opp i nesa med tvang? Anonymkode: b6b13...d16 Hun er 12 år og burde kunne snakkes til hvis hun er normal. Anonymkode: c6508...52a
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2020 #15 Skrevet 31. oktober 2020 Nese og hals begge ganger vi har testet oss, så sent som idag. Idag stakk damen pinnen langt ned i nesa, sist gang så var de tikke så lang og dermed helt greit. Så de utfører de litt ulikt, men ganske likt her hvertfall. Anonymkode: 09e1d...871
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2020 #16 Skrevet 31. oktober 2020 6 timer siden, Anonym bruker skrev: Det virker å være forskjellig fra teststasjon til teststasjon, men også der var det forskjellig. Teststasjonen A første besøk fikk vi velge, teststasjon B tok de kun i hals, ved teststasjon A andre gang var det kun nese og ved teststasjon C var det kun nese. Kun en av gangene var den som tok testen forkjølet (men ikke med korona-symptomer), de andre gangene hadde ingen symptomer. Vi har tatt test da vi skulle inn til undersøkelser etc og det de der trengte kronatest selv om det ikke egentlig var mistanke om smitte. Anonymkode: 313e1...789 De gangene de har stukket den i nesen har den gått opp nesen og ned i halsen slik at begge deler for så vidt er dekket. Jeg fikk høre at det som er betyr noe er tiden. Pinnen skal være der 10 sekunder. Får man den i nesen oppleves tiden kortere da den vil være i bevegelse nye steder mer av tiden. I halsen blir det bevegelse på et mindre område. Anonymkode: 313e1...789
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2020 #17 Skrevet 31. oktober 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Og da fikk jo selvsagt 12 åringen bestemme det, for gud bedre om gullungen skulle få litt ubehag. Det er jo en grunn til at de tar i nesa. Hadde bare hals gitt like godt resultat så hadde de selvsagt bare tatt det. De tar jo ikke i nesa for å plage folk🤦🏼♀️ At ikke voksne mennesker har vett til å forstå såpass. Skremmende. Anonymkode: c6508...52a Hvis det er godt nok med å ta testen i halsen er det jo ingen grunn til å tvinge barnet til å ta den i nesa? Om det hadde vært nødvendig hadde hun helt sikkert tatt den i nesa. Jeg syns forøvrig at du bør tenke deg litt om hvordan du snakker til og om folk! Anonymkode: 43fb8...1bb
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2020 #18 Skrevet 31. oktober 2020 17 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvis det er godt nok med å ta testen i halsen er det jo ingen grunn til å tvinge barnet til å ta den i nesa? Om det hadde vært nødvendig hadde hun helt sikkert tatt den i nesa. Jeg syns forøvrig at du bør tenke deg litt om hvordan du snakker til og om folk! Anonymkode: 43fb8...1bb Og hvorfor tar de den ikke bare i halsen på alle hvis det er godt nok? Tror du de gjør det i nesen på resten fordi de liker å plage folk? Merker det godt i jobben min at man helst skal unngå at ungene skal oppleve noe som er ubehagelig. Vi blir mer og mer puslete. Anonymkode: c6508...52a
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2020 #19 Skrevet 31. oktober 2020 9 minutter siden, Anonym bruker skrev: Og hvorfor tar de den ikke bare i halsen på alle hvis det er godt nok? Tror du de gjør det i nesen på resten fordi de liker å plage folk? Merker det godt i jobben min at man helst skal unngå at ungene skal oppleve noe som er ubehagelig. Vi blir mer og mer puslete. Anonymkode: c6508...52a Hvis du leser tråden her så ser du at enkelte steder tar de kun i halsen. Er det godt nok der, vil jeg tro det er godt nok for denne 12 åringen også 🤷♀️ Anonymkode: 6091a...831
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå