Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2020 #1 Skrevet 31. oktober 2020 Vi rullerer på å være på kontoret der jeg jobber. Nå ser jeg at en kollega har lagt ut selfie på byen med forskjellige folk. Åpenbart har de ikke overholdt smittevern for hun skriver i kommentaren av de ble bedt om å gå. Nå skal jeg være på kontoret med henne til uka og det kjenner jeg at jeg ikke har lyst til. Jeg skal kjøre mamma til sykehuset til uka og hun er i risikogruppen. Vi gjør alt for å unngå smitte og nå er jeg litt irritert. Kan jeg si til sjefen at jeg ønsker å ha hjemmekontor hele uka? Anonymkode: d35db...a90
soleia Skrevet 31. oktober 2020 #2 Skrevet 31. oktober 2020 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Vi rullerer på å være på kontoret der jeg jobber. Nå ser jeg at en kollega har lagt ut selfie på byen med forskjellige folk. Åpenbart har de ikke overholdt smittevern for hun skriver i kommentaren av de ble bedt om å gå. Nå skal jeg være på kontoret med henne til uka og det kjenner jeg at jeg ikke har lyst til. Jeg skal kjøre mamma til sykehuset til uka og hun er i risikogruppen. Vi gjør alt for å unngå smitte og nå er jeg litt irritert. Kan jeg si til sjefen at jeg ønsker å ha hjemmekontor hele uka? Anonymkode: d35db...a90 ja, det synes eg. (Helst burde vel kollegaen din få beskjed om å halde seg heime). No får vi passe på oss sjølv og våre kjære, så får dei som skit i smittevernet ta konsekvensane det medfører.
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2020 #3 Skrevet 31. oktober 2020 Så lenge det er lov, så er det greit. De har strenge tiltak på byen, så du bør ikke bekymre deg, eller prøve å finne på en grunn til å holde deg hjemme. Anonymkode: 15337...531
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2020 #4 Skrevet 31. oktober 2020 Hold deg gjerne hjemme. Men du trenger da ikke leke politi. Anonymkode: 45960...97c
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2020 #5 Skrevet 31. oktober 2020 Siden dere allerede har ordninger rundt hjemmekontor, kan du ikke spørre leder om du uansett kan jobbe hjemmefra til uka grunnet at du skal kjøre moren din og ikke ønsker å risikere noe. Anonymkode: 075a5...325
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2020 #6 Skrevet 31. oktober 2020 Jeg er aldri på byen og møter nesten ingen, men er så lei koronapoliti med pekefingeren. Mange slike her nå, og da vet jeg hvem man ikke trenger å omgås når pandemien er ferdig. Anonymkode: 486e9...bf0
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2020 #7 Skrevet 31. oktober 2020 Jeg er ikke politi. Jeg har ikke tenkt å sladre på kollegaen eller si noe til henne. Jeg spør om det er OK å spørre om å slippe å komme på kontoret til uka fordi jeg MÅ ha kontakt med mamma. Og når kollega ikke har overholdt distanse og har «klemme-selfie» med flere venner som blir jeg bekymret for å få en «nærkontakt telefon» til uka. Da kan jeg ikke kjøre mamma. Anonymkode: d35db...a90
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2020 #8 Skrevet 31. oktober 2020 Det er lite smitte i Norge. Jeg hadde ikke bekymret meg. Har null kontroll på hva kollegaene mine gjør på fritiden og jeg er på jobb hver dag. Plager meg ikke det minste😊 Anonymkode: 7913f...488
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2020 #9 Skrevet 31. oktober 2020 13 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er lite smitte i Norge. Jeg hadde ikke bekymret meg. Har null kontroll på hva kollegaene mine gjør på fritiden og jeg er på jobb hver dag. Plager meg ikke det minste😊 Anonymkode: 7913f...488 Smitten er på vei opp. Det har du fått med deg? Derav innstramming av restriksjonene Og hvis du visste at kollegaen din ikke overholdt smittevernet, du visste at du skulle jobbe nært med henne og du visste at du skulle kjøre din syke mor - hadde det likevel ikke plaget deg det minste? Det er i såfall svært foruroligende. Anonymkode: fc0cc...b0e
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2020 #10 Skrevet 31. oktober 2020 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Smitten er på vei opp. Det har du fått med deg? Derav innstramming av restriksjonene Og hvis du visste at kollegaen din ikke overholdt smittevernet, du visste at du skulle jobbe nært med henne og du visste at du skulle kjøre din syke mor - hadde det likevel ikke plaget deg det minste? Det er i såfall svært foruroligende. Anonymkode: fc0cc...b0e Det er fortsatt lite smitte. 2% er smittet. Det er ikke mye Anonymkode: 7913f...488
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2020 #11 Skrevet 31. oktober 2020 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Det er fortsatt lite smitte. 2% er smittet. Det er ikke mye Anonymkode: 7913f...488 🤦🏼♀️ Anonymkode: fc0cc...b0e
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2020 #12 Skrevet 31. oktober 2020 28 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg er ikke politi. Jeg har ikke tenkt å sladre på kollegaen eller si noe til henne. Jeg spør om det er OK å spørre om å slippe å komme på kontoret til uka fordi jeg MÅ ha kontakt med mamma. Og når kollega ikke har overholdt distanse og har «klemme-selfie» med flere venner som blir jeg bekymret for å få en «nærkontakt telefon» til uka. Da kan jeg ikke kjøre mamma. Anonymkode: d35db...a90 Men det er ingenting å sladre på så lenge det ikke er forbudt! De stedene som ikke overholder smittevern må stenge. Så stedene som er åpne er strenge på smittevern, registrering osv. Man har heller ikke sagt at single som bor alene ikke kan klemme noen i det hele tatt. Det er anbefalt å ikke ha mer enn 2-3 "klemmevenner". Anonymkode: 486e9...bf0
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2020 #13 Skrevet 31. oktober 2020 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er anbefalt å ikke ha mer enn 2-3 "klemmevenner". Hvor er det anbefalt at man kan ha 2-3 klemmevenner? Anonymkode: 8c576...4e7
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2020 #14 Skrevet 31. oktober 2020 11 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvor er det anbefalt at man kan ha 2-3 klemmevenner? Anonymkode: 8c576...4e7 https://www.tb.no/kommuneoverlegen-bekrefter-at-det-er-lov-med-klemmevenner-kan-ikke-lukke-oss-inn-i-en-hermetikkboks/s/5-76-1415344?session=01b3805b-0c65-4a05-984b-e1a5413e5323 https://www.agderposten.no/nyheter/fhi-na-kan-man-klemme-venner-igjen/ Anonymkode: 486e9...bf0
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2020 #15 Skrevet 31. oktober 2020 28 minutter siden, Anonym bruker skrev: Men det er ingenting å sladre på så lenge det ikke er forbudt! De stedene som ikke overholder smittevern må stenge. Så stedene som er åpne er strenge på smittevern, registrering osv. Man har heller ikke sagt at single som bor alene ikke kan klemme noen i det hele tatt. Det er anbefalt å ikke ha mer enn 2-3 "klemmevenner". Anonymkode: 486e9...bf0 Har ikke sagt hun er singel og bor alene. Det er mye smitte i alle bydeler i Oslo. Anonymkode: d35db...a90
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2020 #16 Skrevet 31. oktober 2020 49 minutter siden, Anonym bruker skrev: Men det er ingenting å sladre på så lenge det ikke er forbudt! De stedene som ikke overholder smittevern må stenge. Så stedene som er åpne er strenge på smittevern, registrering osv. Man har heller ikke sagt at single som bor alene ikke kan klemme noen i det hele tatt. Det er anbefalt å ikke ha mer enn 2-3 "klemmevenner". Anonymkode: 486e9...bf0 Har du tungt for det? Hi skriver at kollegaen la ut bilder der hun tydelig ikke overholdt meteren. Hva er det du ikke skjønner? Anonymkode: fc0cc...b0e
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2020 #17 Skrevet 31. oktober 2020 Det er lov å gå på byen. Jeg tror ikke du har noen sak. Alle kan være smittespredere. Jeg tror ikke du kan nekte å gå på kontoret men du kan være veldig nøye med å holde god avstand tol alle når du er der, bruke munnbind, vaske hender og vaske over alle flater. Anonymkode: c558d...d41
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2020 #18 Skrevet 31. oktober 2020 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Det er lov å gå på byen. Jeg tror ikke du har noen sak. Alle kan være smittespredere. Jeg tror ikke du kan nekte å gå på kontoret men du kan være veldig nøye med å holde god avstand tol alle når du er der, bruke munnbind, vaske hender og vaske over alle flater. Anonymkode: c558d...d41 Hun sier ikke at hun nekter å gå på kontoret. Hun spør om hun kan be om hjemmekontor på bakgrunn av situasjonen sin. Dette var svært vanskelig å ta inn for noen? Anonymkode: fc0cc...b0e
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2020 #19 Skrevet 31. oktober 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Jeg er aldri på byen og møter nesten ingen, men er så lei koronapoliti med pekefingeren. Mange slike her nå, og da vet jeg hvem man ikke trenger å omgås når pandemien er ferdig. Anonymkode: 486e9...bf0 Vi ønsker ikke å omgås dere som gir faen i andre mennesker heller, så det går helt fint😄 Anonymkode: e73b2...971
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2020 #20 Skrevet 31. oktober 2020 57 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er fortsatt lite smitte. 2% er smittet. Det er ikke mye Anonymkode: 7913f...488 Hvis 2% av befolkningen hadde vært smittet nå hadde det vært mye. Heldog vis er det bare 2% av testene som er positive pg vi tester dem som har økt fare for å være smittet. Anonymkode: c558d...d41
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2020 #21 Skrevet 31. oktober 2020 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Vi ønsker ikke å omgås dere som gir faen i andre mennesker heller, så det går helt fint😄 Anonymkode: e73b2...971 Jeg skrev jo at jeg ikke går på byen og overholder regler. Hvordan gir jeg faen i andre når jeg følger regler? Hvorfor dikter du? Anonymkode: 486e9...bf0
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2020 #22 Skrevet 31. oktober 2020 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Det er lite smitte i Norge. Jeg hadde ikke bekymret meg. Har null kontroll på hva kollegaene mine gjør på fritiden og jeg er på jobb hver dag. Plager meg ikke det minste😊 Anonymkode: 7913f...488 Lite smitte?? Har du sett nyhetene i det siste eller?? I Bergen og Oslo har de nå de strengeste tiltakene som er mulig,bortsett fra nedstenging! Situasjonen nå er ekstremt alvorlig!! Anonymkode: 49f99...846
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2020 #23 Skrevet 31. oktober 2020 Da spør jeg om å få ha hjemmekontor hele uka siden jeg må forsøke å holde meg unna folk for å være trygg på at mamma ikke eksponeres for smitte. Jeg tenker enkelte her inne ikke evner å sette seg inn i hvordan det er å være livredd for korona på vegne av noen man er svært glad i. Mamma er i høyrisikogruppen. Selvsagt er jeg livredd hun skal få dette. Hun MÅ på sykehuset. Det oppleves litt skremmende å reise dit i tillegg. Anonymkode: d35db...a90
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2020 #24 Skrevet 31. oktober 2020 17 minutter siden, Anonym bruker skrev: Lite smitte?? Har du sett nyhetene i det siste eller?? I Bergen og Oslo har de nå de strengeste tiltakene som er mulig,bortsett fra nedstenging! Situasjonen nå er ekstremt alvorlig!! Anonymkode: 49f99...846 Nei. Den er ikke ekstremt alvorlig. At tiltakene er overdrevne og handler om politikk betyr ikke at vi er i en ekstrem situasjon i Norge. Anonymkode: 7913f...488
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2020 #25 Skrevet 31. oktober 2020 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Da spør jeg om å få ha hjemmekontor hele uka siden jeg må forsøke å holde meg unna folk for å være trygg på at mamma ikke eksponeres for smitte. Jeg tenker enkelte her inne ikke evner å sette seg inn i hvordan det er å være livredd for korona på vegne av noen man er svært glad i. Mamma er i høyrisikogruppen. Selvsagt er jeg livredd hun skal få dette. Hun MÅ på sykehuset. Det oppleves litt skremmende å reise dit i tillegg. Anonymkode: d35db...a90 Du lan jo godt spørre om det, men jeg erganske sikker på at du ikke har krav på det. Anonymkode: c558d...d41
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå