Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2020 #1 Skrevet 30. oktober 2020 Jeg har hjemmekontor i dag pga svake forkjølelsessymptom. Jeg har litt snue, litt ugg i halsen og hoster litt. I normale tider hadde jeg knapt ansett meg som forkjølet engang. Vi bor på et sted hvor det har vært null smitte siden februar og jeg har ikke vært i kontakt med noen utenfra. Kun vært på jobb og hjemme. Skal jeg likevel teste meg? Anonymkode: 91599...f32
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2020 #2 Skrevet 30. oktober 2020 Det er vel hovedregelen ja, ettersom en kollega av meg på jobb testet positiv fordi han som nærkontakt måtte testes. Han hadde 0 symptomer på noe som helst og lo av at han måtte testes. Alikevell var han altså korona positiv. Er litt derfor korona smitter så lett fordi mange går rundt å smitter uten å være klar over at de har det Anonymkode: 2def1...e6a
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2020 #3 Skrevet 30. oktober 2020 Jeg er snufsete og gidder ikke teste meg. Snørr er ikke et symptom på korona så jeg holder meg bare unna folk til det går over .... Anonymkode: 00753...9dd
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2020 #4 Skrevet 30. oktober 2020 https://tjenester.helsenorge.no/veileder?Query=Questionnaire%3Fname%3DNHN-Veileder-Korona Anonymkode: a8163...e9f
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2020 #5 Skrevet 30. oktober 2020 Ring og spør testpoliklinikken i din kommune hvis du er usikker, det er en vurdering som må tas utfra forskjellige kriterier. Jeg valgte å ikke teste den ene datteren min ( 6 åring) da hun hadde symptomer tidlig i høst i samråd med test.pol i kommunen. Det var på den tiden 0 påvist smitte i kommunen, hun hadde ikke vært sammen med noen andre enn klassen og oss i husstanden og hun hadde typiske forkjølesessymptomer (lett feber 1 døgn, nysing og rennende nese) som kom akkurat i overgangen fra sommervarme til høsttemperaturer. Det var da ikke sannsynlig at hun var smittet og det var greit å se an symptomer noen dager først. Holdt henne hjemme en fredag og en mandag, deretter gikk hun på skolen igjen selvom hun var litt snørrete og hadde et og annet host. Den eldste datteren min (ungd.skole) våknet noen uker senere med litt vondt i halsen, hes og hodepine og da testet vi henne (negativ). Generelt sett er det bedre å teste en gang for mye enn en gang for lite tenker jeg, særlig nå som smitten øker. Samtidig bør man jo vurdere det litt også, slik at ikke all kapasitet går til test av de som ikke har sannsynlig smitte og de som kanskje burde testes må vente lenger. Anonymkode: 49b19...cee
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå