Gå til innhold

Ungdommen i huset har det ikke bra!

Anbefalte innlegg

Skrevet

2 tilfeller nå. begynt å smelle med dører, hører ikke på hva jeg sier, vil ikke på skolen Jeg klarer ikke hjelpe. Ble diskusjon. Hva gjør man? 

Måtte bare ut å kjøre og gråte. Skikkelig lei meg. 

Anonymkode: 3c042...46e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ring skolen i morgen tidlig og forklar at ungdommen vegrer seg for å gå på skolen og at du trenger hjelp for å løse dette. Da bør skolen kunne ta tak i det også. Vet noen skoler har vært gode på å lage avtaler med ungdommer og følge opp og fått dem tilbake.

Kanskje helsesykepleier kan hjelpe også, eller i det minste gi deg råd til hvem som kan hjelpe dere videre.

Klem :klem:

Anonymkode: 6e236...1c0

Skrevet
5 timer siden, Anonym bruker skrev:

2 tilfeller nå. begynt å smelle med dører, hører ikke på hva jeg sier, vil ikke på skolen Jeg klarer ikke hjelpe. Ble diskusjon. Hva gjør man? 

Staffer barnet såklart. Nytter ikke å slippe. Ta vekk goder. Husarrest. Mye du kan gjøre. Gro deg litt baller. 

Anonymkode: 106b8...a83

Skrevet

Ikke hør på de teite kommentarene over her. Lytt til ungdommen og still åpne spørsmål. Ungdomskolen er en vanskelig overgang/tid. Vær raske med å kontakte kontaktlærer.

Anonymkode: bb5cc...420

Skrevet

Hvis ungdommen ikke vil på skolen så er det en grunn. Det kan være så enkelt som «gidder ikke». Kanskje hn kjeder seg, får for lite utfordringer? Det kan være noe ubehagelig som har skjedd. Ikke gode læreforhold? Det kan jo være alt mulig. Nå er det jo vanlig å få sterkere reaksjoner i den alderen, men jeg ville prøvd å komme til bunns i det med å stille åpne spørsmål. Hvis det virkelig ikke er noe, så ville jeg tatt en prat om oppførsel. Det er greit å være sur, lei eller bli sint, men ikke greit å smelle med dører. Å diskutere for å diskutere hjelper ingenting. Du som voksen må ta styringen. 

Anonymkode: 6e853...ff4

Skrevet
8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvis dere har hatt ro tilfeller av tenåringsutbrudd så de ikke det noen krise. De aller aller fleste går ikke gjennom tenåringstiden uten utbrudd, smelling med dører, opposisjon til foreldre osv. 

Desom det er reell skolevegring må dere selvfølgelig få hjelp. 

Anonymkode: 328a7...754

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Staffer barnet såklart. Nytter ikke å slippe. Ta vekk goder. Husarrest. Mye du kan gjøre. Gro deg litt baller. 

Anonymkode: 106b8...a83

Du har tydeligvis ikke ungdommer i hus......Dagens dårligste råd!

Anonymkode: fcb63...ff7

Skrevet

Du har krangla med tenåringen hele to ganger og gir deg til å sippe...? 
Du trenger mer stayerevne hvis du skal holde ut som mor, altså. Stram deg opp. Ta et kurs hvis det er så ille. Og slutt å ta det personlig.

Anonymkode: e4206...a8b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...