Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2020 #1 Skrevet 29. oktober 2020 Jeg snorker sånn. Med en eneste gang jeg faller i søvn starter "maskineriet ". Noe jeg kan gjøre? Anonymkode: d8b2a...534
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2020 #2 Skrevet 29. oktober 2020 Har du sjekket om deg for søvnapne? Anonymkode: 3140a...a3c
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2020 #3 Skrevet 29. oktober 2020 Hvordan er helsen din ellers? Anonymkode: d68de...bc5
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2020 #4 Skrevet 29. oktober 2020 Helsen min er bra vil jeg si. Men jeg er nok 15 kg overvektig. Jeg står også i mye stress både på jobb og privat. Anonymkode: d8b2a...534
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2020 #5 Skrevet 29. oktober 2020 12 minutter siden, Anonym bruker skrev: Helsen min er bra vil jeg si. Men jeg er nok 15 kg overvektig. Jeg står også i mye stress både på jobb og privat. Anonymkode: d8b2a...534 Første tiltak legene anbefaler er alltid vektnedgang, så jeg ville startet der. Legge om til et sunnere kosthold som du kan holde over tid, det vil normalisere vekten din og gjøre at du også takler stress bedre. Og legge inn noe trening, da dette også kan hjelpe. Begynn der, det er der legene som regel begynner. Hvis du har pustestopp så bør du imidlertid få sjekket deg hos lege, for da kan det være du har søvnapné som trenger behandling. Anonymkode: d68de...bc5
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2020 #6 Skrevet 29. oktober 2020 Takk for fint svar. Jeg aner ikke om jeg har søvnapne. Anonymkode: d8b2a...534
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2020 #7 Skrevet 29. oktober 2020 14 minutter siden, Anonym bruker skrev: Takk for fint svar. Jeg aner ikke om jeg har søvnapne. Anonymkode: d8b2a...534 Mener å ha lest at det er noen apper som kan måle det. Men du kan også ta det opp med legen din neste gang du skal dit, tror det er mulig å få et måleapparat (mener det var det før, men mulig man da må henvises videre, jeg husker ikke helt). Kjempebra at du vil ta tak i det, for det kan bli et helseproblem, spesielt om man får søvnapné, så lurt å gjøre det man kan for å i det minste minimere snorkingen. Og kanskje også litt lettere for den som ev. skal sove ved siden av deg Anonymkode: d68de...bc5
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2020 #8 Skrevet 29. oktober 2020 27 minutter siden, Anonym bruker skrev: Mener å ha lest at det er noen apper som kan måle det. Men du kan også ta det opp med legen din neste gang du skal dit, tror det er mulig å få et måleapparat (mener det var det før, men mulig man da må henvises videre, jeg husker ikke helt). Kjempebra at du vil ta tak i det, for det kan bli et helseproblem, spesielt om man får søvnapné, så lurt å gjøre det man kan for å i det minste minimere snorkingen. Og kanskje også litt lettere for den som ev. skal sove ved siden av deg Anonymkode: d68de...bc5 Man henvises til sykehuset og får måleapparat med seg hjem, veldig enkelt og greit. Anonymkode: 3140a...a3c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå