Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2020 #1 Skrevet 29. oktober 2020 Jeg tenker å invitere guttene i klassen til sønnen min, 9 stykker. Problemet er at bestekompisen til sønnen min går i parallellklassen. Er det innafor å invitere han, men ingen av de andre guttene i parallellklassen? Da blir det 10 gutter som ikke blir invitert. Må vel være greit det? Anonymkode: b84fe...87e
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2020 #2 Skrevet 29. oktober 2020 Er parallellklassene i samme kohort? Ellers er det ikke greit mtp de nye anbefalingene. Sånn inkluderingsmessig så er det helt greit. Anonymkode: 099f8...5e6
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2020 #3 Skrevet 29. oktober 2020 Bare hvis guttene skal være alene hjemme. Hvis du i tillegg er der, er dere 11, da er det ikke lov. Anonymkode: 3def5...41d
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2020 #4 Skrevet 29. oktober 2020 Inviter heller bestekompissen på rester dagen etter. Det er hyggeligere og dere slipper problemet med at han tilhører en annen kohort. Anonymkode: 9a003...d96
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2020 #5 Skrevet 29. oktober 2020 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Bare hvis guttene skal være alene hjemme. Hvis du i tillegg er der, er dere 11, da er det ikke lov. Anonymkode: 3def5...41d Regelen er ikke helt sånn da. Tenker du på max antall folk i private hjem er regelen max 5 gjester, men med unntak av barn som er i samme kohort. Hi kan ergo ha mange barn i barnets kohort på besøk, inkl seg selv som hjelper til. Det du må undersøke hi, er om parallellklassen er i samme kohort. På vår skole er a og b iforskjellige kohorter, så her hadde det blitt nei for ungen i den andre klassen. Anonymkode: 13691...1fc
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2020 #6 Skrevet 29. oktober 2020 9 minutter siden, Anonym bruker skrev: Regelen er ikke helt sånn da. Tenker du på max antall folk i private hjem er regelen max 5 gjester, men med unntak av barn som er i samme kohort. Hi kan ergo ha mange barn i barnets kohort på besøk, inkl seg selv som hjelper til. Det du må undersøke hi, er om parallellklassen er i samme kohort. På vår skole er a og b iforskjellige kohorter, så her hadde det blitt nei for ungen i den andre klassen. Anonymkode: 13691...1fc Siden HI snakker om antallet 10, regner jeg med at hun bor i Oslo. Der er reglene slik at man bare kan samle 10 stykker til sammen, uavhengig av alder, og uavhengig av om barna er i større kohort på skolen: Private sammenkomster I Oslo kommune er det innført et midlertidig forbud mot å arrangere eller delta på private sammenkomster med flere enn 10 personer til stede. Forbudet gjelder både innendørs og utendørs, og uansett alder. Begrensningen på ti personer gjelder selv om de samme personene møtes i større grupper andre steder, for eksempel på skole eller i barnehage. Grunnen til dette er at skoler og barnehager følger strenge smitteverntiltak, som ikke er like enkle å gjennomføre privat. Anonymkode: 3def5...41d
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2020 #7 Skrevet 29. oktober 2020 Hi her. Begge klassene er i samme kohort, ja. Vi bor ikke i Oslo. Jeg tenkte mest på dette med å ikke invitere alle, men det er jo forsåvidt utelukket i disse dager uansett. Da blir de totalt ti barn som kommer, og ni barn som ikke er invitert. Men en annen ting. Hva gjør jeg med småsøsknene? De er jo ikke i samme kohort. Men de bor her da. Hmmm? 🧐😅 Anonymkode: b84fe...87e
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2020 #8 Skrevet 29. oktober 2020 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hi her. Begge klassene er i samme kohort, ja. Vi bor ikke i Oslo. Jeg tenkte mest på dette med å ikke invitere alle, men det er jo forsåvidt utelukket i disse dager uansett. Da blir de totalt ti barn som kommer, og ni barn som ikke er invitert. Men en annen ting. Hva gjør jeg med småsøsknene? De er jo ikke i samme kohort. Men de bor her da. Hmmm? 🧐😅 Anonymkode: b84fe...87e Så lenge de er i samme kohort ser jeg virkelig ikke problemet. Viruset kan ikke klokken, det er like smittsomt når de er sammen på dagen som det vil være dersom de er sammen på kvelden. Mener at man kan være sammen utenom skoletid med de man er sammen med på skolen. Det reglene sier er familie + andre. Andre kan være flere enn 5 dersom de er i samme familie, eller samme kohort. Småsøsken er en del av familie og kan være der Anonymkode: 4f7e0...da9
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2020 #9 Skrevet 29. oktober 2020 Helt innafor Anonymkode: 48b4f...5fb
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2020 #10 Skrevet 29. oktober 2020 helt innenfor og gjelder heller ikke barn i barnehage/skole alder ( uten oslo da ) Anonymkode: ec176...6e4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå