Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2020 #1 Skrevet 28. oktober 2020 En ny bok ble utgitt i Frankrike i sommer, den ble det en del debatt rundt, fordi enkelte ønsket å sensurere den fordi den "oppfordrer til mannshat". Som om det er noe negativt? Boken heter, enkelt og greit, "meg og menn, jeg hater dem". Kan bestilles på amazon: https://www.amazon.fr/Moi-hommes-déteste-Pauline-Harmange/dp/2021476839 Den handler om at ekte feminister hater menn og hvorfor en, som ekte feminist, skal hate menn. Ikke bare "dårlige menn", men alle menn. En skal ikke lytte til musikk laget av menn, en skal ikke lese bøker skrevet av menn, en skal ikke se på filmer laget av menn, som ekte feminist. Selvfølgelig er hennes mann unntaket. She said misandry was often seen as a joke or, worse, a tool to discredit feminists, but she believes there is nothing wrong with owning this hatred, which she says is legitimate given the harm men do to women. “Misandry exists only as a reaction to misogyny, which is at the root of systemic violence,” she writes. The book cites statistics from 2018 showing that 96% of people convicted of domestic violence were men and 99% of those convicted of sexual violence were men. “Whereas misandry has never killed anyone,” Harmange writes. Harmange says her husband is one of the “exceptions”. In the thanks at the end of the book, she writes that he was “the first of us to believe in me”. https://www.theguardian.com/world/2020/sep/10/french-writer-book-pauline-harmange-i-hate-men-interview Er du enig med henne? Er ekte feminisme det å hate menn, å hate alle menn? Vil du ønske deg boken hennes til jul? Anonymkode: afb85...e8e
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2020 #2 Skrevet 28. oktober 2020 Å balle. Noe så rapende døvt er ikke verd å diskutere engang. Anonymkode: 604a5...c6b
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2020 #3 Skrevet 28. oktober 2020 Nei, det kunne ikke falle meg inn å ønske meg den Anonymkode: 45715...bb9
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2020 #4 Skrevet 28. oktober 2020 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Å balle. Noe så rapende døvt er ikke verd å diskutere engang. Anonymkode: 604a5...c6b Likevel er det blitt en het debatt i Frankrike, nettopp fordi den har blitt forsøkt forhindret i å publiseres, fordi den oppfordrer til mannshat. Noe som beviser hvor dypt kvinnehatet stikker i patriarkatet. Anonymkode: afb85...e8e
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2020 #5 Skrevet 28. oktober 2020 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nei, det kunne ikke falle meg inn å ønske meg den Anonymkode: 45715...bb9 Hvorfor ikke? Fordi du ikke er en feminist? Anonymkode: afb85...e8e
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2020 #6 Skrevet 28. oktober 2020 Du som skriver dette er en mann som ønsker å provosere 😊 Anonymkode: 53a28...f60
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2020 #7 Skrevet 28. oktober 2020 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Du som skriver dette er en mann som ønsker å provosere 😊 Anonymkode: 53a28...f60 Nei, jeg er en kvinne som finner det smått komisk at noen som tar til orde for å hate alle menn også hevder, "#NotAllMen". For mannen hennes må slettes ikke hates, altså. Anonymkode: afb85...e8e
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2020 #8 Skrevet 28. oktober 2020 Utskudd finnes over alt. Ekte feminisme er å kjempe for like rettigheter og muligheter for begge kjønn. Anonymkode: 9f481...c07
Luksusdyret Skrevet 28. oktober 2020 #9 Skrevet 28. oktober 2020 Feminisme er ikke å hate menn. Det er å si klart fra når rettighetene til kvinner krenkes. Det er å stille tydelige krav til sin kjæreste/mann, til mannlige familiemedlemmer osv om oppførsel og holdninger. Det er å stille krav til arbeidsgiver om at likt arbeid belønnes likt uavhengig av hvordan underlivet til den som utfører arbeidet, ser ut. Det er like muligheter privat, i arbeidslivet, i familien, i parforholdet.
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2020 #10 Skrevet 28. oktober 2020 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Utskudd finnes over alt. Ekte feminisme er å kjempe for like rettigheter og muligheter for begge kjønn. Anonymkode: 9f481...c07 I boken sin argumenterer hun godt for at for å likestilles må kvinner frigjøres fra menns undertrykking av kvinner. Feminisme er ikke å være utskudd, feminisme er å kjempe for kvinners rettigheter. Anonymkode: afb85...e8e
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2020 #11 Skrevet 28. oktober 2020 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: I boken sin argumenterer hun godt for at for å likestilles må kvinner frigjøres fra menns undertrykking av kvinner. Feminisme er ikke å være utskudd, feminisme er å kjempe for kvinners rettigheter. Anonymkode: afb85...e8e Selvfølgelig må kvinner frigjøres fra menns undertrykking av kvinner for å oppnå likestilling. Man kan ikke være likestilt på noe plan hvor det foregår undertrykkelse. Det sier seg selv. Jeg har ikke lest boken, og kommer ikke til å gjøre det. Anonymkode: 9f481...c07
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2020 #12 Skrevet 28. oktober 2020 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Selvfølgelig må kvinner frigjøres fra menns undertrykking av kvinner for å oppnå likestilling. Man kan ikke være likestilt på noe plan hvor det foregår undertrykkelse. Det sier seg selv. Jeg har ikke lest boken, og kommer ikke til å gjøre det. Anonymkode: 9f481...c07 Da går du glipp av noe. For øvrig er jeg helt enig med deg. Anonymkode: afb85...e8e
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2020 #13 Skrevet 28. oktober 2020 11 minutter siden, Milfy Way skrev: Feminisme er ikke å hate menn. Det er å si klart fra når rettighetene til kvinner krenkes. Det er å stille tydelige krav til sin kjæreste/mann, til mannlige familiemedlemmer osv om oppførsel og holdninger. Det er å stille krav til arbeidsgiver om at likt arbeid belønnes likt uavhengig av hvordan underlivet til den som utfører arbeidet, ser ut. Det er like muligheter privat, i arbeidslivet, i familien, i parforholdet. Er det mange feminister å se gå i tok for menns rettigheter den 19de november? Nei. Derimot ler vi av menn når de løfter frem saker som, "buhu, så mange menn begår selvmord". Og det er flott, synes jeg! Både at de begår selvmord og at vi ler av dem. Det er riktig å hate menn. Hva er galt med å gjøre det? Du erkjenner selv at de utsetter oss for undertrykking. Da er det bare riktig å hate de. Du er en av de jeg tror ville ha godt av å lese boken hennes. Den finnes på engelsk også, hvis du ikke kan fransk. https://www.amazon.com/dp/0008457581 Anonymkode: afb85...e8e
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2020 #14 Skrevet 28. oktober 2020 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Er det mange feminister å se gå i tok for menns rettigheter den 19de november? Nei. Derimot ler vi av menn når de løfter frem saker som, "buhu, så mange menn begår selvmord". Og det er flott, synes jeg! Både at de begår selvmord og at vi ler av dem. Det er riktig å hate menn. Hva er galt med å gjøre det? Du erkjenner selv at de utsetter oss for undertrykking. Da er det bare riktig å hate de. Du er en av de jeg tror ville ha godt av å lese boken hennes. Den finnes på engelsk også, hvis du ikke kan fransk. https://www.amazon.com/dp/0008457581 Anonymkode: afb85...e8e Har du virkelig opplevd kvinner som ler av at menn begår selvmord? Jeg regner med du har en agenda her. Du ødelegger for den viktige kampen for likestilling med tullet ditt. Jeg får lyst til å be deg holde kjeft når de voksne snakker. Ekte feminisme er å kjempe alle saker som fremmer likestilling. Vi kjemper for jenter og gutter, kvinner og menn, og alle som ikke definerer seg til noen av kategoriene. For et mer rettferdig samfunn hvor mennesker kan være seg selv og bruke styrkene sine. Anonymkode: 9f481...c07
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2020 #15 Skrevet 28. oktober 2020 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Har du virkelig opplevd kvinner som ler av at menn begår selvmord? Jeg regner med du har en agenda her. Du ødelegger for den viktige kampen for likestilling med tullet ditt. Jeg får lyst til å be deg holde kjeft når de voksne snakker. Ekte feminisme er å kjempe alle saker som fremmer likestilling. Vi kjemper for jenter og gutter, kvinner og menn, og alle som ikke definerer seg til noen av kategoriene. For et mer rettferdig samfunn hvor mennesker kan være seg selv og bruke styrkene sine. Anonymkode: 9f481...c07 Det er kvinner som undertrykkes, ikke menn. Så hvordan hjelper det likestillingen da å kjempe for menn, mener du? Feminisme er å kjempe for kvinnefrigjøring. Hvordan blir kvinner frigjort ved å kjempe for menn? Anonymkode: afb85...e8e
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2020 #16 Skrevet 28. oktober 2020 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Det er kvinner som undertrykkes, ikke menn. Så hvordan hjelper det likestillingen da å kjempe for menn, mener du? Feminisme er å kjempe for kvinnefrigjøring. Hvordan blir kvinner frigjort ved å kjempe for menn? Anonymkode: afb85...e8e Premissene dine er feil. Feminisme er å kjempe for likestilling for alle. Ingen skal undertrykkes på noe plan i kraft av sitt kjønn. Anonymkode: 9f481...c07
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2020 #17 Skrevet 28. oktober 2020 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Premissene dine er feil. Feminisme er å kjempe for likestilling for alle. Ingen skal undertrykkes på noe plan i kraft av sitt kjønn. Anonymkode: 9f481...c07 Å kjempe for menn er ikke å kjempe for likestilling. Feminisme er å kjempe for kvinnefrigjøring. Anonymkode: afb85...e8e
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2020 #18 Skrevet 28. oktober 2020 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Å kjempe for menn er ikke å kjempe for likestilling. Feminisme er å kjempe for kvinnefrigjøring. Anonymkode: afb85...e8e Uansett hvilken personlig agenda du har tar du feil. Vi feminister kjemper for likestilling mellom kjønn. Anonymkode: 9f481...c07
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2020 #19 Skrevet 28. oktober 2020 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nei, det var sannheten, og den svir Anonymkode: 45715...bb9 Sannheten ser ut til å svi, ja. The 96-page essay opens with a quote from Sylvia Plath’s The Bell Jar – “The trouble was, I hated the idea of serving men in any way” – and it explores whether women have good reason to hate men. “I am married to a man, who is great and really supports my writing. But in general I mistrust men I don’t know,” Harmange said. “I just don’t have confidence in them. This comes less from personal experience than from being an activist in a feminist organisation that helps the victims of rape and sexual assault for several years. I can state for a fact that the majority of aggressors are men.” She added: “If we are heterosexual we are encouraged to like men, but we should absolutely have the right not to like them. I realise this sounds like a violent sentiment, but I feel strongly we should be allowed to not love them as a whole and make exceptions for certain men.” The book says defending misandry is liberating and can create space for sorority and sisterhood. “What if women have good reasons to detest men? What if anger towards men is in fact a joyful and emancipating path when it is allowed to express itself?” Harmange writes. https://www.theguardian.com/world/2020/sep/10/french-writer-book-pauline-harmange-i-hate-men-interview Anonymkode: afb85...e8e
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2020 #20 Skrevet 28. oktober 2020 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Sannheten ser ut til å svi, ja. The 96-page essay opens with a quote from Sylvia Plath’s The Bell Jar – “The trouble was, I hated the idea of serving men in any way” – and it explores whether women have good reason to hate men. “I am married to a man, who is great and really supports my writing. But in general I mistrust men I don’t know,” Harmange said. “I just don’t have confidence in them. This comes less from personal experience than from being an activist in a feminist organisation that helps the victims of rape and sexual assault for several years. I can state for a fact that the majority of aggressors are men.” She added: “If we are heterosexual we are encouraged to like men, but we should absolutely have the right not to like them. I realise this sounds like a violent sentiment, but I feel strongly we should be allowed to not love them as a whole and make exceptions for certain men.” The book says defending misandry is liberating and can create space for sorority and sisterhood. “What if women have good reasons to detest men? What if anger towards men is in fact a joyful and emancipating path when it is allowed to express itself?” Harmange writes. https://www.theguardian.com/world/2020/sep/10/french-writer-book-pauline-harmange-i-hate-men-interview Anonymkode: afb85...e8e Å komme med tullete linker hjelper ingenting. Anonymkode: 45715...bb9
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2020 #21 Skrevet 28. oktober 2020 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Å komme med tullete linker hjelper ingenting. Anonymkode: 45715...bb9 Enkelt og greit, du er bekymret for hva menn vil tenke om deg. Du svermer for menn. Derfor har du de holdningene du har. Så lenge du gjør det vil ingenting hjelpe. Anonymkode: afb85...e8e
Luksusdyret Skrevet 28. oktober 2020 #22 Skrevet 28. oktober 2020 55 minutter siden, Anonym bruker skrev: Er det mange feminister å se gå i tok for menns rettigheter den 19de november? Nei. Derimot ler vi av menn når de løfter frem saker som, "buhu, så mange menn begår selvmord". Og det er flott, synes jeg! Både at de begår selvmord og at vi ler av dem. Det er riktig å hate menn. Hva er galt med å gjøre det? Du erkjenner selv at de utsetter oss for undertrykking. Da er det bare riktig å hate de. Du er en av de jeg tror ville ha godt av å lese boken hennes. Den finnes på engelsk også, hvis du ikke kan fransk. https://www.amazon.com/dp/0008457581 Anonymkode: afb85...e8e Hvorfor skal FEMINISTER gå i tog for menns rettigheter? Feminisme er kamp for kvinners rettigheter. Menn er vel selv kapable til å kjempe for egne rettigheter, eller skal kvinner gjøre det også, mens menn sitter og ser på? Jeg synes det er svært alvorlig at mange menn begår selvmord. Men det har ingenting med undertrykkelse av menn å gjøre, men med oppdragelse. Jeg hater ikke menn som en gruppe, fordi alle menn undertrykker ikke kvinner. Det blir like dumt som å tro at alle menn er utro bare fordi man hadde en eks som var det. Eller at alle kvinner mishandler barn, fordi enkelte få kvinner slår barna sine. I tillegg er det jo en del kvinner som hjelper menn å undertrykke kvinner. Ved å kalle andre kvinner sklier, horer og så videre.
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2020 #23 Skrevet 28. oktober 2020 2 minutter siden, Milfy Way skrev: Hvorfor skal FEMINISTER gå i tog for menns rettigheter? Feminisme er kamp for kvinners rettigheter. Menn er vel selv kapable til å kjempe for egne rettigheter, eller skal kvinner gjøre det også, mens menn sitter og ser på? Jeg synes det er svært alvorlig at mange menn begår selvmord. Men det har ingenting med undertrykkelse av menn å gjøre, men med oppdragelse. Jeg hater ikke menn som en gruppe, fordi alle menn undertrykker ikke kvinner. Det blir like dumt som å tro at alle menn er utro bare fordi man hadde en eks som var det. Eller at alle kvinner mishandler barn, fordi enkelte få kvinner slår barna sine. I tillegg er det jo en del kvinner som hjelper menn å undertrykke kvinner. Ved å kalle andre kvinner sklier, horer og så videre. Nettopp! Alt sammen er gode poeng. Feminisme er ikke å kjempe for menn. Menn får stå opp for seg selv. Det er faktisk ikke kvinners ansvar å kjempe for menn. Patriarkatet er menns feil, menn får faktisk ordne det. Det er ikke kvinners ansvar. Jeg synes bare det er latterlig at menn forsøker å fremstille det som om menn begår fler selvmord. Det er faktisk kvinner som står for flest selvmordsforsøk. Women also are even more likely than men to attempt suicide. In the US for example, adult women in the US reported a suicide attempt 1.2 times as often as men. But male suicide methods are often more violent, making them more likely to be completed before anyone can intervene. https://www.bbc.com/future/article/20190313-why-more-men-kill-themselves-than-women Men jeg synes ikke det er leit at fler menn dør i selvmord. Så trist at de som undertrykker dør, liksom. Hva er galt med å hate de som undertrykker kvinner? Ja, en del kvinner er opptatt av å bli likt av menn. Derfor støtter de menns undertrykking av kvinner. Anonymkode: afb85...e8e
Gjest Skrevet 28. oktober 2020 #24 Skrevet 28. oktober 2020 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Er du enig med henne? Er ekte feminisme det å hate menn, å hate alle menn? Vil du ønske deg boken hennes til jul? Anonymkode: afb85...e8e Blir du aldri lei av å tillegge feminister meninger det er lett å mislike, eller å slå fast at alle som sier A må være enige i B?
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2020 #25 Skrevet 28. oktober 2020 6 minutter siden, Pashla skrev: Blir du aldri lei av å tillegge feminister meninger det er lett å mislike, eller å slå fast at alle som sier A må være enige i B? Misliker du hat mot de som undertrykker? Hvorfor det? Anonymkode: afb85...e8e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå