Gå til innhold

Kjøper dere brukte julegaver?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gir dere bort ting fra Tise, Finn, gjenbruk? 

Anonymkode: 2b0e8...0ad

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det har jeg ikke gjort. 

Anonymkode: 627e0...546

Skrevet

Der får grensa synes jeg. Mener du at du skal kjøpe brukt for så å gi det i julegave? 

Anonymkode: 44d57...fa9

Skrevet

Har gitt bort brukt noen ganger og kan komme til å gjøre det igjen. Når mottager ønsker seg originale, retroprodukter b.la :)

Skrevet

Nei det ville jeg syntes var litt rart å både gi og få. (Utenom hvis det var noe helt spesielt og mottaker bare ønsker det samme hva).

Anonymkode: 68633...b2c

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Gir dere bort ting fra Tise, Finn, gjenbruk? 

Anonymkode: 2b0e8...0ad

Nei. Gjenbruk er vel og bra, men det er ikke slik at barna for eksempel BARE skal ha ting som noen andre har brukt for dem. En annen ting er at mange presser opp prisene i budrunder på Facebook, så man ender opp med en pris 300-400 kroner under nypris. Da er det jo like greit å gå og kjøpe nytt.

Når det gjelder det å gi brukte gaver til andre enn egen husholdning, så synes jeg det er frekt hvis det er tydelig at tingen er brukt. Jeg hadde ikke sagt noe hvis noen ga en brukt ting til meg i gave, men hadde tenkt mitt. 

Anonymkode: d856d...1c8

Skrevet
7 minutter siden, prekæs skrev:

Har gitt bort brukt noen ganger og kan komme til å gjøre det igjen. Når mottager ønsker seg originale, retroprodukter b.la :)

Det blir jo litt annerledes - slike ting produseres jo ikke lenger, så man er nødt til å kjøpe dem brukt.

Anonymkode: d856d...1c8

Skrevet

Nei, men kan kjøpe brukt til min mor. Hun samler på noen ting, og dette må kjøpes brukt. Så det kan skje, men skjer sjeldent siden jeg sjeldent er innom slike butikker. Når jeg hadde barn i korps og jeg måtte være med på loppemarked fant jeg noen ting jeg ga henne, så det har skjedd, men altså er det ikke normalen. 

Anonymkode: 7a1a1...068

Skrevet

Jeg har dårlig råd, og kjøper det meste brukt. Men jeg har en grense. Julegaver kjøper jeg ikke brukt nei. Det er bare trist. 

På lik linje med seng. Jeg kan kjøpe alle møbler brukt, men ikke seng.

Anonymkode: 8c063...2d7

Skrevet

Det hender ja. Sønnen min fikk brukte ski og skisko til jul i fjor, sånn at han kunne få en leke i tillegg (ny). Skulle jeg kjøpt nytt hadde jeg bare hatt råd til skiene. De så dessuten helt nye ut, og han bryr seg ikke om at de er brukt.

Har også kjøpt en brukt bokserie som søsteren min ønsket seg. Da kunne jeg kjøpe hele serien i stedet for et par bøker. Men da visste jeg selvfølgelig på forhånd at hun ville sette større pris på å få flere enn at de var nye.

Hadde aldri gitt brukte gaver til noen der jeg ikke visste hvordan det ville bli mottatt.

Anonymkode: a362b...f06

Skrevet

Til sønnen min ja,han bryr seg ikke om den er ny eller brukt. Har også en søster som ønsker seg ett playstationspill å sa at jeg gjerne kunne kjøpe brukt;så da gjorde jeg det.

Anonymkode: 3a5a8...931

Skrevet

Jeg ga en brukt mobiltelefon i julegave til sønnen min. Han fikk i tillegg andre (nye) gaver. Han ble kjempefornøyd.

Anonymkode: b4874...332

Skrevet

Klart det, nytt og brukt om hverandre. Hittil er to julegaver kjøpt på Finn (sportsutstyr), en på Tise (klær) og to på forskjellige gjenbruksbutikker (bøker og LP-plater). Er på jakt etter et spesielt smykke noen ønsker seg også, så ligger tett på Finn om dagen.

Skrevet

Jeg har gitt brukt før, ene tanteungen min ønsket seg snowboard veldig mye, og jeg hadde ikke brukt mitt på 2 år. Så da fikk hun det i julegave, og hun gråt av glede. Jeg ville jo ikke hatt mulighet til å gi en så dyr gave, hvis jeg måtte kjøpe ny. 

Anonymkode: a27e4...60d

Skrevet

Sønnen min har fått pent brukte leker til jul før, er generelt for gjenbruk av ting, særlig leker og klær til barn som sjelden blir nevneverdig slitt. Gutten er glad uansett :) 

Anonymkode: 5a0d0...de5

Skrevet

Ungene mine har fått både bøker og brettspill av tanta mi pent brukt. De la ikke engang merke til det.

Skrevet

Ja, det hender. Datteren min skal for eksempel få symaskin. Den kjøpes brukt. Jeg ønsker med glassboller, sølvtøy, et smykkeskrin og mandelkvern. Alt det gjerne brukt. Så ænsker jeg meg også ullsokker. De vil jeg helst ha nye.

Anonymkode: aa3ec...67d

Skrevet

Nei, det gjør jeg ikke, kommer nok aldri til å gjøre det med mindre det er et spesifikt gaveønske som ikke kan oppfylles på en annen måte.

Anonymkode: 2ab1d...1a6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...