Gå til innhold

Nok et politidrap i USA

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vill oppstandelse etter at politiet drepte mann i USA. De hadde drept meg også hadde jeg jaget politiet med kniv! De kan ikke fly etter politiet truende med kniv og etterpå skal de hedres fordi politiet drepte de, les: handlet i nødverge. Er det virkelig sånn det skal være? Fritt fram for å angripe politiet?

Anonymkode: 62ab9...ce1

Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Vill oppstandelse etter at politiet drepte mann i USA. De hadde drept meg også hadde jeg jaget politiet med kniv! De kan ikke fly etter politiet truende med kniv og etterpå skal de hedres fordi politiet drepte de, les: handlet i nødverge. Er det virkelig sånn det skal være? Fritt fram for å angripe politiet?

Du mener vel «er det fritt fram for politiet til å hoppe over både etterforskning, påtalemakt og domstol, for deretter å gå rett til dødsstraff»? 
Klarer de ikke med en 70-åring med kniv, er de ikke kvalifiserte til jobben.

Skrevet

Å skyte han 10 ganger er ikke å handle i nødverge. Hvorfor ikke heller bruke elektrosjokkvåpen, hvorfor bruke dødelig makt.

Anonymkode: 06a17...e06

Skrevet
Akkurat nå, Pashla skrev:

Du mener vel «er det fritt fram for politiet til å hoppe over både etterforskning, påtalemakt og domstol, for deretter å gå rett til dødsstraff»? 
Klarer de ikke med en 70-åring med kniv, er de ikke kvalifiserte til jobben.

Dette var en ung mann som kunne drept en av de politimennene, en pappa, en bror, en sønn til noen. En politimann som prøver å holde kontroll i den gale leiren det er i de gatene. De risikerer livet hver dag, for hva da? Bli angrepet med våpen og kanskje ikke komme hjem til familien? Hadde det vært mannen din som ble angrepet på jobb så tenker jeg du hadde tenkt annerledes.

Skrevet

A COPS LIFE MATTER!!! 

Anonymkode: 16d8d...dfd

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Dette var en ung mann som kunne drept en av de politimennene, en pappa, en bror, en sønn til noen. En politimann som prøver å holde kontroll i den gale leiren det er i de gatene. De risikerer livet hver dag, for hva da? Bli angrepet med våpen og kanskje ikke komme hjem til familien? Hadde det vært mannen din som ble angrepet på jobb så tenker jeg du hadde tenkt annerledes.

Ok, jeg ser. Dagbladet skrev først 72-åring (jeg stusset litt), men har rettet nå til 27-åring.

Du må nok likevel skru av litt på hysteriet - 10 skudd er ikke «nødverge». ETT skudd er nødverge, og det trenger ikke engang ramme i et vitalt organ.

Skrevet
4 minutter siden, Pashla skrev:

Ok, jeg ser. Dagbladet skrev først 72-åring (jeg stusset litt), men har rettet nå til 27-åring.

Du må nok likevel skru av litt på hysteriet - 10 skudd er ikke «nødverge». ETT skudd er nødverge, og det trenger ikke engang ramme i et vitalt organ.

Okay, skjønner det med alder. Poenget mitt er at vi velger våre veier i livet. Hadde en hvit mann løpt mot politiet med kniv så hadde jeg skjønt det akkurat like mye. Og ja, var raskt ute, 10 skudd er ikke nødverge. Er bare lei av at disse med (antageligvis gjelder det han her også) meterlangt rulleblad skal hylles fordi adferden de utviser ender på denne måten. Vi velger hvordan vi lever livet, enten som en lovlydig borger, eller en gangster kriminell.

Skrevet
29 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Okay, skjønner det med alder. Poenget mitt er at vi velger våre veier i livet. Hadde en hvit mann løpt mot politiet med kniv så hadde jeg skjønt det akkurat like mye. Og ja, var raskt ute, 10 skudd er ikke nødverge. Er bare lei av at disse med (antageligvis gjelder det han her også) meterlangt rulleblad skal hylles fordi adferden de utviser ender på denne måten. Vi velger hvordan vi lever livet, enten som en lovlydig borger, eller en gangster kriminell.

Har det noe å si hva rullebladet består av? Skal det være dødsstraff for å ha sonet tidligere straffer, altså? Alle er like for loven, og nei, hvite folk skytes ikke i samme omfang. 

Skrevet
24 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du fikk med deg at han var psykisk syk?

Uansett hvor mye du vil unnskylde dette fordi du er "lei", så forsvarer det ikke at politiet skyter så mange skudd mot en mann som kun har en kniv. Disse to politimennene skøyt syv skudd hver mot mannen, har politiet i Philadelphia bekreftet. Ett skudd fra én av dem burde vært nok til å immobilisere ham.

Selv personer med "meterlangt rulleblad" fortjener ikke å bli myrdet av politibetjenter på denne måten. For dette er overlagt drap! Du kan ikke stå to politifolk sammen og begge skyte syv ganger mot en person og ikke tro du dreper personen.

Ingen tvil om at denne mannens rulleblad ikke er noe pent, med både vold, trusler og ran bak seg. Og likevel, ingen fortjener å bli drept uten rettssak, uten dom.

USA er håpløse på å gi god nok hjelp til de som trenger det pga. psyken. Selv med såkalt gode helseforsikringer kan de slite med å få nok hjelp. Og det skaper situasjoner, mer vold, mer kriminalitet, større ulikheter, mer misnøye og sinne i befolkningen, mer polarisering av samfunnet. Det går galt.

Du må heller ikke glemme at også de to politimennene - som på forhånd var blitt bedt av sentralen om å være forsiktig i måten de nærmet seg situasjonen - også de velger hvordan de lever livet... og disse to politimennene valgte i går å være kaldblodige mordere, stille seg over lov og dom og henrette en annen med 14 skudd.

Anonymkode: 385f6...63d

Skrevet

I følge familien hadde de gitt beskjed til politiet om at mannen hadde psykiske problemer. Politimennene hadde ikke elektrosjokkvåpen på seg. Hvorfor ikke bare skyte ham i foten hvis de absolutt måtte fyre av våpnene sine? Ville politiet i Norge gjort de samme valgene? Heldigvis er politiet her godt utdannet i konflikthåndtering og i å håndtere personer med psykiske lidelser. Politiet i USA har mange steder mer våpentrening enn trening i å roe ned situasjoner. 

Anonymkode: f30aa...8a0

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

I følge familien hadde de gitt beskjed til politiet om at mannen hadde psykiske problemer. Politimennene hadde ikke elektrosjokkvåpen på seg. Hvorfor ikke bare skyte ham i foten hvis de absolutt måtte fyre av våpnene sine? Ville politiet i Norge gjort de samme valgene? Heldigvis er politiet her godt utdannet i konflikthåndtering og i å håndtere personer med psykiske lidelser. Politiet i USA har mange steder mer våpentrening enn trening i å roe ned situasjoner. 

Anonymkode: f30aa...8a0

Riktig. 
Og volden fra politiet rammer ikke blindt eller tilfeldig, den rammer i mye større grad den svarte befolkningen:

https://forskning.no/ntb-usa/ubevaepnede-svarte-amerikanere-er-svaert-overrepresentert-i-politiskytinger/1763136?fbclid=IwAR2B9Zya0R90daUB-4ySRyuOEfO2c-TwLl2AnyZqFNqRrifllo2L_HlsukE

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...