Gå til innhold

Inviterer til bursdagsbesøk nå? mye smitte i Bergen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Barnet mitt har bursdag snart og har gledet seg til å feire med samme kjønn i klassen. Nå er det økt smitte i Bergen og kommunen har satt inn en del påbud. Både kommunen og regjeringen sier jo at man kan invitere til barnebursdag hvis man inviterer kohorten barnet går i. Vi tenker jo å invitere alle i klassen av samme kjønn, de blir da totalt 10stk. Tenkte å ha det hjemme, men at vi da bare er en voksen hjemme og den andre foreldre og søsken ikke er tilstede. Tenkte å ha det første helgen i november. Men litt redd hva andre foreldre måtte tenke hvis vi holder selskap nå? Barna er jo sammen 5 dager i uken så smitterisikoen er jo der da også. Barnet mitt har hatt et helt jævlig år med masse mobbing, utestenging osv(ikke av elever i klassen av samme kjønn) og har gledet seg masse til å feire. 
Hva tenker dere? Avvente eller kjøre på å invitere?

Anonymkode: c4fcc...b40

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde invitert. Det er innenfor de smittevernsreglene som er satt, så det kan da ingen reagere på. Lykke til med feiringen!

Anonymkode: b57b9...08e

Skrevet

Like viktig som å følge de regler og anbefalinger som blir gitt er det å ikke være strengere enn myndighetene sier, tror jeg. 

Det kan være at vi må leve med dette lenge og da må vi finne små lyspunkt i hverdagen der vi kan. 

Er dere innenfor reglene kan dere invitere. 

Skrevet
50 minutes ago, Anonym bruker said:

Barnet mitt har bursdag snart og har gledet seg til å feire med samme kjønn i klassen. Nå er det økt smitte i Bergen og kommunen har satt inn en del påbud. Både kommunen og regjeringen sier jo at man kan invitere til barnebursdag hvis man inviterer kohorten barnet går i. Vi tenker jo å invitere alle i klassen av samme kjønn, de blir da totalt 10stk. Tenkte å ha det hjemme, men at vi da bare er en voksen hjemme og den andre foreldre og søsken ikke er tilstede. Tenkte å ha det første helgen i november. Men litt redd hva andre foreldre måtte tenke hvis vi holder selskap nå? Barna er jo sammen 5 dager i uken så smitterisikoen er jo der da også. Barnet mitt har hatt et helt jævlig år med masse mobbing, utestenging osv(ikke av elever i klassen av samme kjønn) og har gledet seg masse til å feire. 
Hva tenker dere? Avvente eller kjøre på å invitere?

Anonymkode: c4fcc...b40

Ja så lenge de er i samme klasse ,så er de jo sammen uansett hver dag

Anonymkode: f86e4...cc4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...