Gå til innhold

Jeg har nådd en grense på jobb..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har over flere år hatt et voldsomt press på jobb. Masse ansvar (også ansvar for områder jeg egentlig ikke ønsker å ha ansvar for). Jeg har jobbet kvelder, helger og ferier (aldri tatt ut full ferie og aldri tid til å avspasere ekstra tid). I høstferien skulle jeg ha to dager fri. Tid til familien, nyte. Pga en uforutsett hendelse ble jeg sittende med jobb nesten hele tiden. Og den lille tingen gjorde at det sa bom stopp for min del. Jeg har null motivasjon. Får ikke gjort noen ting på jobb. Detter ut av konsentrasjon absolutt hele tiden. Jeg har tusen ting på agendaen, men får ikke gjort noe som helst. 

Samtidig har jeg fått tilbud om en annen jobb. Litt lavere lønn, mindre ansvar, men også litt lenger reisevei. Men tror likevel hverdagen blir roligere. Jeg er så fristet til å si ja, men får helt angst av tanken på å si opp. Svikte kollegene mine. Jeg er alene om mange av mine ansvarsområder, så det er krise for bedriften om jeg forsvinner. 

Noen som har vært i liknende situasjon?

Anonymkode: 39a9b...da1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bortsett fra at jeg ikke fikk lavere lønn, ja. Det går seg til. Det er krevende å begynne på nytt både for deg og de du forlater, men det ordner seg alltid og du KAN IKKE ta hensyn til de. Tenk på deg selv og familien din. Hva vil tenke om 15-20 år når du ser tilbake på denne tiden, barna er voksne og ute av redet. Er det verdt det?

Anonymkode: 8f548...d65

Skrevet

Du må tenke på deg. Ingen kommer til å takke deg for innsatsen dessverre. 
Jeg stod på til jeg møtte veggen. Plutselig en dag satt jeg på jobb, husket ikke passord, husket ikke hva jeg hadde gjort tidligere den dagen (hvordan jeg hadde kommet meg til jobb blant annet). Jeg var ute lenge. Nå er jeg tilbake, og i større grad klar over faresignal og med en større evne til grensesetting.

Anonymkode: df7df...501

Skrevet
20 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har over flere år hatt et voldsomt press på jobb. Masse ansvar (også ansvar for områder jeg egentlig ikke ønsker å ha ansvar for). Jeg har jobbet kvelder, helger og ferier (aldri tatt ut full ferie og aldri tid til å avspasere ekstra tid). I høstferien skulle jeg ha to dager fri. Tid til familien, nyte. Pga en uforutsett hendelse ble jeg sittende med jobb nesten hele tiden. Og den lille tingen gjorde at det sa bom stopp for min del. Jeg har null motivasjon. Får ikke gjort noen ting på jobb. Detter ut av konsentrasjon absolutt hele tiden. Jeg har tusen ting på agendaen, men får ikke gjort noe som helst. 

Samtidig har jeg fått tilbud om en annen jobb. Litt lavere lønn, mindre ansvar, men også litt lenger reisevei. Men tror likevel hverdagen blir roligere. Jeg er så fristet til å si ja, men får helt angst av tanken på å si opp. Svikte kollegene mine. Jeg er alene om mange av mine ansvarsområder, så det er krise for bedriften om jeg forsvinner. 

Noen som har vært i liknende situasjon?

Anonymkode: 39a9b...da1

Ja, og det eneste jeg har å si deg er: bedriften er IKKE ditt ansvar. Ditt ansvar er deg selv og familien din. Bedriften får ansette flere folk dersom det er sånn at du i flere år har drevet rovdrift på deg selv. Tro meg, det blir ikke jobben din som kommer på besøk når du ligger på gamlehjemmet. Ingen takker deg for at du sliter deg ut. Si opp, ta ut hele ferien og all avspaseringa NÅ, og bruk de ukene på å bygge deg opp til ny jobb.

Anonymkode: 0c803...7c9

Skrevet

Herregud bytt jobb. Livet er for kort. Vipps er barna voksne. 

Anonymkode: a4bf7...dfc

Skrevet

Du svikter da ingen. De må uansett få noen til å ta din jobb når du møter veggen. 

Slutt å vær matyr, gjør det som er best for dere. 

Anonymkode: ac661...5aa

Skrevet

Kirkegården er full av uerstattelige folk, så det er absolutt ikke krise for jobben din om du sier opp. Hvis du sier opp har de 3 mnd å få inn en ny ansatt i din stilling, men hvis du går på en smell og blir sykmeldt har de 0 tid å få inn en ny i din stilling. Hva tror du er mest krise for bedriften?

Jeg har vært ute for det samme, og takket ja til en jobb med nesten 100 000 kr mindre i årslønn, mye mindre ansvar og 50 min reisevei. Det beste valget jeg har gjort i mitt liv!!!

Anonymkode: 1573f...a54

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...