Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2020 #26 Skrevet 27. oktober 2020 7 hours ago, Anonym bruker said: Pengene bare flyr her på alt mulig tull og impulskjøp (ikke kreditt eller noe slikt, bruker bare penger jeg har). Tenker på slutten av hver eneste måned at alt dette tullet trenger jeg jo ikke, det gir meg ingen glede heller og jeg burde heller ha spart de pengene. Tanken har slått meg at dersom jeg finner noe konkret å spare til blir det kanskje lettere å legge om de dårlige vanene mine. Så for inspirasjon, hva sparer dere til? Anonymkode: 7d208...ef8 Sparer kun til barnet ca 2000 ( barnetrygden ), så har jeg alltid 5000-10 000 på buffer Anonymkode: ed1de...596
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2020 #27 Skrevet 27. oktober 2020 Vi betaler en del ned på lånet. Det er jo en fornuftig form for sparing det også. Og så har vi faste trekk til feriekonto, bufferkonto og fond. Totalt trekkes 10.000 i mnd til disse, og som regel overfører vi noen tusenlapper til når vi har penger til overs når ny lønn kommer inn. Buffer tømmer vi jevnlig, hver gang vi har spart penger til et oppussingsprosjekt, nytt bad, stort drivhus, nye møbler, hageprosjekter osv. Setter oss nye mål, og blir enige om hva vi prioriterer, og i hvilken rekkefølge. Fondskontoen lar vi stort sett vokse i fred, men tok ut 200.000 da vi kjøpte ny bil sist. Og har tømt den før til husbygging f.eks. Akkurat nå gleder jeg meg til å ha penger til å sette i gang med totalrenovering av det andre badet vi har i huset. Det trengs virkelig. Anonymkode: 451ab...87d
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2020 #28 Skrevet 27. oktober 2020 Ikke noe spesielt, men er glad i å se boliglånet krympe. Anonymkode: 229bf...a5d
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2020 #29 Skrevet 27. oktober 2020 Akkurat nå så er det EU kontroll Anonymkode: 0737b...d0b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå