Gå til innhold

Har dere noen spennende forfedre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har lest litt familiehistorie og ser at det finnes mange spennende personer blandt forfedrene mine. Jeg har en skipper på et slaveskip, borgermesteren i Wittenberg da Luther slo opp tesene sine, en tidlig forsikkringssvindler, en funksjonshemmet bondegutt som studerte i utlandet tidlig på 1800-tallet og en mann som var veldig fornøyd med at kona var utro med kongen.

Hva med dere? Har dere noen spennende forfedre dere vet om? (Mer eller mindre sikkre kilder)

Anonymkode: 40a89...ef2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er i slekt med han som sannsynligvis var den ekte Veiviseren :)

Anonymkode: f95da...cb4

Skrevet
12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er i slekt med han som sannsynligvis var den ekte Veiviseren :)

Anonymkode: f95da...cb4

Gøy. Var den ekte historien omtrent som filmen?

Skrevet

Jeg vet altfor lite om mine forfedre. Har fått en oversikt over mange tilbake noen hundre år, men har ikke hatt overskudd til å gå nærmere inn i deres historie. Og så mangler jeg helt informasjon for min morfars familie, vet bare yrket til hans far og farfar, dvs. min oldefar og tippoldefar. Der kan det forsåvidt ligge forskjellige historier, men vanskelig å finne ut av siden de kom fra et land som det visstnok er noe vanskeligere å drive slektsforskning i. Ikke umulig, men langt vanskeligere når vi har så lite informasjon som vi har.

Slektsforskning er spennende. En i min familie kan på sin side finne forfedre blant div. europeiske kongelige for mange hundre år siden, og vet at han har en del andre morsomme og interessante historier han har funnet tak i.

Anonymkode: 8f238...975

Skrevet

Mest diverse storbønder. Men angivelig kom farmor fra sigøynerslekten etter Grizelda, Landeveiens dronning! 

Anonymkode: 3c82c...7f3

Skrevet

Olav Den Hellige 😅🙌🏼

Anonymkode: da537...285

Skrevet
14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Olav Den Hellige 😅🙌🏼

Når vi kommer så langt tilbake har vi jo stort sett de samme forfedrene alle sammen, men det er jo litt morsommere hvis vi kjenner hele rekken av forfedre enn om vi bare beregner det statistisk.

Skrevet

Eneste jeg vet er at en dame jeg er i slekt med langt tilbake ble brent på bålet da hun ble mistenkt for å være heks.

Anonymkode: 2cae6...a11

Skrevet
7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Når vi kommer så langt tilbake har vi jo stort sett de samme forfedrene alle sammen, men det er jo litt morsommere hvis vi kjenner hele rekken av forfedre enn om vi bare beregner det statistisk.

Ja, men det er ikke beregnet statistisk. Hele familien er veldig opptatt av slektsforskning, og vi har gravd oss over 1000 år tilbake. 

Skrevet

Belle Gunnes 🥴 og har vært fristet selv til å koke suppe på mannen til tider

Anonymkode: 52961...447

Skrevet
32 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, men det er ikke beregnet statistisk. Hele familien er veldig opptatt av slektsforskning, og vi har gravd oss over 1000 år tilbake. 

Ja, det er det jeg mener. Da blir det jo gøy.

Skrevet

Mest bønder i Norge, var noe snusk en gang, med kirken, husker ikke helt for jeg var barn da dette ble fortalt.

Har en dansk side også, men der vet jeg ingenting  

Anonymkode: 62645...4e0

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Belle Gunnes 🥴 og har vært fristet selv til å koke suppe på mannen til tider

Anonymkode: 52961...447

Haha, den er fin😂

Skrevet
40 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, det er det jeg mener. Da blir det jo gøy.

Ja, det synes vi også 😊🙌🏼

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...