Gå til innhold

Hyttetur

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er 7 venninder så har leid en stor hytte for 12 personer. Vi skal være der 2 netter i midten av november. Er det lov? ps det er venner som møtes flere ganger i uken. 

Anonymkode: bf44c...718

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den nasjonale anbefalingen er 5 stykker, men så lenge det ikke er strengere regler i kommunen hytten ligger i er det ingen som vil straffeforfølge dere....

Anonymkode: f84af...673

Skrevet

Det er lov å være opp til 20 personer så selvsagt er det innafor!!

Anonymkode: bbc56...647

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Litt forskjell på en privat hyttetur og et offentlig arrangement da.

Anonymkode: f84af...673

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvor har du fått tallet 20 fra?

Anonymkode: f6a01...090

Skrevet

De nye retningslinjene sier vel maks 5 gjester i private hjem, hager og hytter. Så da tenker jeg at man kan være 6 totalt dersom ingen er i samme familie. 

Anonymkode: 60b0e...517

Skrevet
11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det kommer vel litt an på hvilken kommune det er snakk om

Anonymkode: 5a348...691

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

De nye retningslinjene sier vel maks 5 gjester i private hjem, hager og hytter. Så da tenker jeg at man kan være 6 totalt dersom ingen er i samme familie. 

Uuummm nei, det sier kun private hjem, og det er heller ingen retningslinje, men en anbefaling

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Uuummm nei, det sier kun private hjem, og det er heller ingen retningslinje, men en anbefaling

Dette er regjeringens nye koronatiltak

• I private hjem, hager eller hytter bør man ikke ha mer enn 5 gjester i tillegg til husstandsmedlemmer. Dersom alle gjestene er fra samme husstand, kan man være flere. Det innebærer at to familier kan møtes selv om de har mange barn.

• Det er ikke en regel med politioppfølging når det er en anbefaling på nasjonalt plan. Men kommuner kan gjøre dette til en lovmessig regel, som gir hjemmel til å stoppe sammenkomster om man er flere, sier Solberg.

Hun håper likevel at nordmenn velger å følge den nye anbefalingen.

– Jeg håper derimot ikke at vi er der at vi trenger å sende politi på døra til folk. Jeg håper at folk skjønner at vi gjør dette fordi det er nødvendig at man ikke treffer flere, sier Solberg.

Jeg skrev feil når jeg skrev retningslinje ja, beklager det! 

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvor har du fått tallet 20 fra?

Det tallet har det vært i mange månender! Følg litt med da!!

Skrevet
11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det stemmer ikke

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Det stemmer ikke

Ehh jo det gjør det! Kanskje du må skaffe deg briller så klarer du å lese det samme som resten av Norge!

Skrevet
8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Dette er regjeringens nye koronatiltak

• I private hjem, hager eller hytter bør man ikke ha mer enn 5 gjester i tillegg til husstandsmedlemmer. Dersom alle gjestene er fra samme husstand, kan man være flere. Det innebærer at to familier kan møtes selv om de har mange barn.

• Det er ikke en regel med politioppfølging når det er en anbefaling på nasjonalt plan. Men kommuner kan gjøre dette til en lovmessig regel, som gir hjemmel til å stoppe sammenkomster om man er flere, sier Solberg.

Hun håper likevel at nordmenn velger å følge den nye anbefalingen.

– Jeg håper derimot ikke at vi er der at vi trenger å sende politi på døra til folk. Jeg håper at folk skjønner at vi gjør dette fordi det er nødvendig at man ikke treffer flere, sier Solberg.

Jeg skrev feil når jeg skrev retningslinje ja, beklager det! 

Jepp, ordet er nettopp "bør". Man kan ikke sende politi på døra for å håndheve en anbefaling. Det har de ikke myndighet til. Mener de virkelig at de skal bruke politiets begrensede ressurser til å sjekke om det er 5 eller 7 mennesker i et hus? Og med hjemmel i hva kan politiet bryte seg inn i huset til folk for å sjekke at antall er korrekt? 

Anonymkode: 4ae7b...ea5

Skrevet

Det har også blitt presisert at de nye nasjonale tiltakene er kun en anbefaling, mens de lokale tiltakene er et påbud.

Anonymkode: 1b316...e66

Skrevet
10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Kanskje du burde følge med. Tallet ble nedjustert til 5 gjester i går. Det var ganske Så mye om det i media i går.. 

Anonymkode: 6ea47...f84

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Kanskje du burde følge med. Tallet ble nedjustert til 5 gjester i går. Det var ganske Så mye om det i media i går.. 

Det er bare en ANBEFALING! Følg litt med da!!

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Det er bare en ANBEFALING! Følg litt med da!!

Og hva var 20? Ble man strafferettslig forfulgt dersom man hadde flere enn 20 personer samlet? Tallet 20 er nedjustert til 5. 

Herregud.. ikke rart at det er umulig å få folk til å følge anbefalingene 🙄

Skrevet
9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ehh jo det gjør det! Kanskje du må skaffe deg briller så klarer du å lese det samme som resten av Norge!

Du får komme med link da

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...