Gå til innhold

Gravid og barnehageansatt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg jobber som tilkallingsvikar i barnehage. Da kan det jo bli litt jobbing på kryss og tvers av avdelinger. Og spesielt nå som jeg er gravid, blir jeg ekstra nervøs for smitte. At jeg da er i nærkontakt med veldig mange forskjellige barn... Noen som vet om det er noe ekstra risiko ved graviditet!? Hører litt forskjellig... 😩 Blir veldig nervøs!! 
Vasker hendene så ofte jeg bare kan, hiver av meg alle klær og hopper rett i dusjen etter endt vakt! Likevel har jeg blitt syk og lå rett ut hele helga (negativ koronatest). Kan selvsagt ikke lure meg unna sykdom når jeg jobber med barn... Men kjempenervøs for korona i utgangspunktet! Og nå - med så mange nærkontakter i jobben - som gravid. Redd. Ikke time hos jordmor før om 1 mnd!! Så ingen å konsultere med.

på forhånd takk :)

Anonymkode: 23949...035

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da er det forskjell fra sted til sted. Jeg jobber også som vikar i bhg å får kun lov å jobbe på en avdeling;selv om de mangler vikar på en annen avdeling neste dag.

Anonymkode: 8f9e4...ba0

Skrevet
50 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Da er det forskjell fra sted til sted. Jeg jobber også som vikar i bhg å får kun lov å jobbe på en avdeling;selv om de mangler vikar på en annen avdeling neste dag.

Anonymkode: 8f9e4...ba0

Ja, det er nok stor forskjell da ja. Jeg må være EN DAG i karantene før jeg kan jobbe i en annen avdeling. Altså .... én dag?! Det er jo en vits. Enten kan jeg jobbe dagen etter eller så må de jo kjøre full karantene med 10 dager 😂 Hvis ikke har det jo null hensikt.... 

Men ja - du vet ikke noe vedrørende gravide og økt smitterisiko/kraftigere rammet av korona?!

Skrevet
21 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, det er nok stor forskjell da ja. Jeg må være EN DAG i karantene før jeg kan jobbe i en annen avdeling. Altså .... én dag?! Det er jo en vits. Enten kan jeg jobbe dagen etter eller så må de jo kjøre full karantene med 10 dager 😂 Hvis ikke har det jo null hensikt.... 

Men ja - du vet ikke noe vedrørende gravide og økt smitterisiko/kraftigere rammet av korona?!

Foreslår at du sjekker bedre kilder enn et internettforum. Feks fhi.no, søker opp forskningsartikler, eller andre sikre kilder som ser på informasjonsgrunnlaget vi har. 

Jeg jobber også med barn, forøvrig. Har greid å unngå både CMV og parvovirus B19, begge er beviselig skadelig for foster. Det skremmer meg mer enn korona...

Anonymkode: fe3ae...21b

Skrevet
12 timer siden, Anonym bruker skrev:

Foreslår at du sjekker bedre kilder enn et internettforum. Feks fhi.no, søker opp forskningsartikler, eller andre sikre kilder som ser på informasjonsgrunnlaget vi har. 

Jeg jobber også med barn, forøvrig. Har greid å unngå både CMV og parvovirus B19, begge er beviselig skadelig for foster. Det skremmer meg mer enn korona...

Anonymkode: fe3ae...21b

Dette med korona og foster er vel ikke forsket så veldig mye på enda, antar jeg? Vet ikke hvor mye grunnlag de har.. Har selvsagt søkt litt på nett, uten å finne noe jeg blir klok på! Kunne jo hende noen her inne hadde kilder å dele :) 

Skrevet

Smitte mellom barn er det lite av ..

Anonymkode: 2c80c...222

Skrevet

Som gravid er du generelt mer utsatt for smitte pga nedsatt immunforsvar. Det er foreløpig ikke forskning som tyder på at korona er farlig for gravide og foster.

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Smitte mellom barn er det lite av ..

Anonymkode: 2c80c...222

Nå var jo evt spørsmålet vedrørende smitte fra barn til meg som voksen. De sier vel at barn kan være smittebærere uten at de selv viser tegn til symptomer! :) Derfor jeg syns det er skummelt..

Skrevet
17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er du gammel og feit fra før av er det en risiko ved graviditet. Det du bør bekymre deg mer over er at du er gravid uten fast inntekt. 

https://www.fhi.no/publ/2020/risikofaktorer-ved-covid-19-infeksjon-hos-gravide/

Anonymkode: 67bc0...bd1

Det finnes da hjemmeværende damer som er gravide! Trenger ikke at du skal uroe deg for hvorvidt det går bra økonomisk for vår familie eller ikke :) Vi klarer oss råbra! Min lille inntekt bare sper på litt ekstra. Men takk for link...

Skrevet
On 10/26/2020 at 7:57 PM, Anonym bruker said:

Jeg jobber som tilkallingsvikar i barnehage. Da kan det jo bli litt jobbing på kryss og tvers av avdelinger. Og spesielt nå som jeg er gravid, blir jeg ekstra nervøs for smitte. At jeg da er i nærkontakt med veldig mange forskjellige barn... Noen som vet om det er noe ekstra risiko ved graviditet!? Hører litt forskjellig... 😩 Blir veldig nervøs!! 
Vasker hendene så ofte jeg bare kan, hiver av meg alle klær og hopper rett i dusjen etter endt vakt! Likevel har jeg blitt syk og lå rett ut hele helga (negativ koronatest). Kan selvsagt ikke lure meg unna sykdom når jeg jobber med barn... Men kjempenervøs for korona i utgangspunktet! Og nå - med så mange nærkontakter i jobben - som gravid. Redd. Ikke time hos jordmor før om 1 mnd!! Så ingen å konsultere med.

på forhånd takk :)

hysteri fra deg

Anonymkode: 27a56...b96

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

hysteri fra deg

Er det noe som helst du ikke synes er hysteri?

Anonymkode: 6f341...333

Skrevet
12 timer siden, Anonym bruker skrev:

hysteri fra deg

Hysteri? De vil jo helst ikke låne ansatte fra andre avdelinger, mtp smitte og smittesporing, nærkontakter etc!! Mens jeg som gravid må da få være litt mer nervøs da jeg kan kastes inn i mange forskjellige avdelinger 🤷🏼‍♀️ 

Skrevet

Pratet akkurat med fastlegen min - han mente det absolutt beste ville vært å begrense til én avdeling, men maks to!

Skrevet

Jeg syns det er rart at du gidder å løpe så nervøs på jobb, og utsetter deg for mye helse angst om dere klarer dere råbra og det bare er en bi inntekt. Da syns jeg heller du skal takke nei til vakter på andre avdelinger og holde deg hjemme. En nervøs gravid mamma er ikke noe bra det heller.

Anonymkode: 66c16...9ff

Skrevet
30 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg syns det er rart at du gidder å løpe så nervøs på jobb, og utsetter deg for mye helse angst om dere klarer dere råbra og det bare er en bi inntekt. Da syns jeg heller du skal takke nei til vakter på andre avdelinger og holde deg hjemme. En nervøs gravid mamma er ikke noe bra det heller.

Men jeg har et ønske om å jobbe litt. Skulle gjerne jobbet med noe jeg ikke følte meg så utsatt, men det har jeg ikke fått.. Men vil ikke sitte hjemme hver eneste dag :)

Skrevet
10 hours ago, Anonym bruker said:

Hysteri? De vil jo helst ikke låne ansatte fra andre avdelinger, mtp smitte og smittesporing, nærkontakter etc!! Mens jeg som gravid må da få være litt mer nervøs da jeg kan kastes inn i mange forskjellige avdelinger 🤷🏼‍♀️ 

Jobbet i bhg under svineinfulensa og var ikke så hystrisk

Skrevet
52 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jobbet i bhg under svineinfulensa og var ikke så hystrisk

Mens du var gravid?

Skrevet
1 minute ago, Anonym bruker said:

Mens du var gravid?

Jepp

Skrevet
10 timer siden, Anonym bruker skrev:

«Utsette deg for helseangst»? Ordet angst er det ikke mange som skjønner hva det betyr. Alle har liksom angst. Tror ikke dere skjønner hva ordentlig angst innebærer.

Anonymkode: 4f5f5...89a

Skrevet
13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

«Utsette deg for helseangst»? Ordet angst er det ikke mange som skjønner hva det betyr. Alle har liksom angst. Tror ikke dere skjønner hva ordentlig angst innebærer.

Anonymkode: 4f5f5...89a

Ikke sant... Hadde jeg hatt angst hadde jeg vel ikke turt å reise på jobb! 😂 Jeg vil jo bare være ekstra påpasselig mtp svangerskap.. Har ikke angst

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...