Gå til innhold

Gravid og barnehageansatt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg jobber som tilkallingsvikar i barnehage. Da kan det jo bli litt jobbing på kryss og tvers av avdelinger. Og spesielt nå som jeg er gravid, blir jeg ekstra nervøs for smitte. At jeg da er i nærkontakt med veldig mange forskjellige barn... Noen som vet om det er noe ekstra risiko ved graviditet!? Hører litt forskjellig... 😩 Blir veldig nervøs!! 
Vasker hendene så ofte jeg bare kan, hiver av meg alle klær og hopper rett i dusjen etter endt vakt! Likevel har jeg blitt syk og lå rett ut hele helga (negativ koronatest). Kan selvsagt ikke lure meg unna sykdom når jeg jobber med barn... Men kjempenervøs for korona i utgangspunktet! Og nå - med så mange nærkontakter i jobben - som gravid. Redd. Ikke time hos jordmor før om 1 mnd!! Så ingen å konsultere med.

på forhånd takk :)

Anonymkode: 23949...035

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da er det forskjell fra sted til sted. Jeg jobber også som vikar i bhg å får kun lov å jobbe på en avdeling;selv om de mangler vikar på en annen avdeling neste dag.

Anonymkode: 8f9e4...ba0

Skrevet
50 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Da er det forskjell fra sted til sted. Jeg jobber også som vikar i bhg å får kun lov å jobbe på en avdeling;selv om de mangler vikar på en annen avdeling neste dag.

Anonymkode: 8f9e4...ba0

Ja, det er nok stor forskjell da ja. Jeg må være EN DAG i karantene før jeg kan jobbe i en annen avdeling. Altså .... én dag?! Det er jo en vits. Enten kan jeg jobbe dagen etter eller så må de jo kjøre full karantene med 10 dager 😂 Hvis ikke har det jo null hensikt.... 

Men ja - du vet ikke noe vedrørende gravide og økt smitterisiko/kraftigere rammet av korona?!

Skrevet
21 minutter siden, Anonym bruker skrev: