Gå til innhold

Er dette ulovlig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er en Facebook-gruppe som eksisterer, hvor det legges ut innlegg og videoer hvor jeg blir hengt ut. (Ryktespredning/baksnakking)

Er det ulovlig for meg å opprette en falsk fb-profil, bli medlem av gruppen og lagre disse innleggene og videoene på min tlf? 
Jeg ønsker å få stoppet denne gruppen, men jeg trenger disse bevisene. 

Anonymkode: e2458...5f9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jøss.

Anonymkode: f1a3a...ebd

Skrevet

Kan du ikke bare få det av en som er medlem av gruppen (regner med at du kjenner noen siden du har fått vite om det)?

Hvis ikke ville jeg uansett gått til politiet og sagt det som det var, og bedt om råd, for det som gjøres er trakassering og ulovlig.

Anonymkode: bcdad...557

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kan du ikke bare få det av en som er medlem av gruppen (regner med at du kjenner noen siden du har fått vite om det)?

Hvis ikke ville jeg uansett gått til politiet og sagt det som det var, og bedt om råd, for det som gjøres er trakassering og ulovlig.

Anonymkode: bcdad...557

Jeg prøvde det, men vedkommende var redd for negative konsekvenser fra de andre i gruppen. Jeg har noe, men vil gjerne ha samlet det som er der.

Anonymkode: e2458...5f9

Skrevet

Ja, det er ulovlig å opprette fb-profil i falskt navn.

Anonymkode: f1a3a...ebd

Skrevet

🙈

Anonymkode: 6ee42...3fc

Skrevet

Det er mot FB sine retningslinjer å opprette falsk profil, men det verste som kan skje er at den falske profilen blir stengt dersom det blir oppdaget.

Det som derimot er ulovlig er å henge ut folk på den måten du beskriver.

Jeg hadde gjort det, samlet informasjonen og anmeldt forholdet til politiet

Anonymkode: 602a8...b03

Skrevet

Politi.

Anonymkode: a17b7...95f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...