Gå til innhold

Hva får deg i Julestemming?

Anbefalte innlegg

Skrevet

her :

Snø

Glade barn

Lukten av Julemat og kaker

Lukten av Appelsin

sølv guttene

koselige tv morgen med barnet med litt godt og klemtiner

God Frokost

hovmesteren

Gode Julefilmer

det jeg kommer på :) der da?

Anonymkode: 964e8...39f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mørke kvelder, julesanger, tente stearinlys, å pakke inn gaver til kalender og vanlige julegaver, å handle julegaver, å lese om hvorfor vi feirer jul + juleevangeliet, juleblader, juletrær(!), lys på trærne og rundt huset, belysning og pynt i hovedgater, julebrus, pluss sikkert mye mye mer 😁

Anonymkode: a5c9c...8d3

Skrevet

Å bake, pynte, pakke inn gaver, pynte gaveglass (gir bort mye hjemmelaget/hjemmebakt), lage rull og sylte...

Anonymkode: a1406...957

Skrevet

Masse kos her :)

Skrevet

se på julekalender med barna hver dag. 

Anonymkode: d9f8e...5c7

Skrevet

Desember! Ingenting får meg i mer stemning enn julemåneden. Selvfølgelig er jeg veldig glad i juleverksted, baking og alt det der, men det irriterer meg grenseløst at folk begynner før julemåneden. 

Jeg ser på snap nå at folk mener det er innafor med julefilmer, pepperkaker og hele sulamitten nå. 

NEI!!!! Jeg blir så provosert. Og hver gang jeg går forbi julevarer i butikken nå så kjenner jeg på indre uro. Og ja, jeg har lyst til å fortelle butikkansatte det, men som tidligere butikkansatt så vet jeg at det ikke er deres feil. 

Jul for meg er absolutt alt, men aldeles ikke før desember/advent. 

Åh, nå fikk jeg ut ting jeg har holdt inne i årevis. Hold jul til jul! 

Anonymkode: 5dde8...bd3

Skrevet

Har ikke hatt julestemning siden jeg var barn... Føler det er jul hele tiden... Er bare mas. 

Anonymkode: e52a5...d65

Skrevet

Jeg klarer fint å overse det som er i butikkene. 
Nyvasket hus, adventslys og adventspynt framme første søndag i advent.
Egen fruktskål med klementiner
Julemusikk
Lukten av julekaker
Blue Stilton og portvin

Skrevet
8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Desember! Ingenting får meg i mer stemning enn julemåneden. Selvfølgelig er jeg veldig glad i juleverksted, baking og alt det der, men det irriterer meg grenseløst at folk begynner før julemåneden. 

Jeg ser på snap nå at folk mener det er innafor med julefilmer, pepperkaker og hele sulamitten nå. 

NEI!!!! Jeg blir så provosert. Og hver gang jeg går forbi julevarer i butikken nå så kjenner jeg på indre uro. Og ja, jeg har lyst til å fortelle butikkansatte det, men som tidligere butikkansatt så vet jeg at det ikke er deres feil. 

Jul for meg er absolutt alt, men aldeles ikke før desember/advent. 

Åh, nå fikk jeg ut ting jeg har holdt inne i årevis. Hold jul til jul! 

Anonymkode: 5dde8...bd3

Man ikke populær av å si at man er uenig i det, men etter jeg fikk barn og livet ble mer hektisk så er det helt nødvendig å starte i november. 3 stk. pakkekalendere, julekort, adventslys og julegaver kjøpes allerede i november, og da må man ha innpakningspapir og tråd og juleting. Hvis jeg skulle gjort alt sammen i desember hadde det bare blitt stressende. Men så er jeg også gammeldags av meg og pynter ikke til jul før lille julaften. 

Anonymkode: a5c9c...8d3

Skrevet

Butikkene som er fyllt med juleting

Julebrus og julestrømpe

Julefilmer

Julepysjamas

Julepynt

Juletre

Lese "kvelden før kvelden"

Pepperkake

Gå i pepperkakebyen

Pakke inn julegaver

Julekalender

Julebarnetv

Julekaker

Anonymkode: 9d4da...dcd

Skrevet

Før fikk jeg julestemning i desember, når julepynten kom i gatene og vi åpnet kalenderen for første gang. Da nærmet det seg, og jeg talte ned og gledet meg.  At folk begynner å mase om jul og julestemning i oktober gjør bare at jeg får skikkelig avsmak. Når julen endelig kommer er jeg dritt lei for lenge siden. Så julestemningen de siste ti årene (minst) er ødelagt for min del.

Anonymkode: 249b7...395

Skrevet

mye herlig her :)

Skrevet

Lukta av grønnsåpe og lyden av Jussi Björlings versjon av O helga natt.

Skrevet

Jeg pynter hele huset 1. desember og storkoser meg. Kunne begynt i november, men familien setter ned foten.

Anonymkode: 8796f...691

Skrevet

Vanligvis kommer den samtidig som julebrusen kommer i butikkene, men i fjor tikket den ikke inn før jeg stod og tente lysene på bordet før gjestene kom mens jeg hørte O helga natt på spilleren. 

Anonymkode: a6a1a...1b3

Skrevet
24 minutter siden, ☆☆☆ skrev:

Lukta av grønnsåpe og lyden av Jussi Björlings versjon av O helga natt.

Dropp grønnsåpa så er jeg der, grønnsåpa bare minner meg på at jeg må vaske....

Skrevet

Dahls julebrus gir alltid julestemning ❤️

Skrevet

Den kommer snikende når vi begynner å julevaske huset og pynte. Det er de små faste tradisjonene hjemme som får jeg i julestemning. 

Nå har jeg begynt å sette ut juleting på jobb, dette får meg ikke i julestemning. Jeg har tenkt jul siden uka før jeg gikk ut på ferie, da ble de fleste julebestillingene tatt. Til de som sier jula kommer for tidlig i butikkene og den ikke burde kommet før 1desember, så må jeg bare si at de fleste butikker har ikke kapasitet til å kunne ta inn, sette frem alle varer samtidig som kjøpegale folk kommer i butikken som sild i tønner. Så ting må komme i butikken før dette, men når en ser hvor mye folk nå kjøper av dette så er det jo faktisknoe mange vil ha. Folk har mast på julemarsipan i lang tid allerede, noe vi ikke har fått hos oss enda. Vi er litt trege med dette av en grunn, vi har valgt kalendere først og kaker. Vi får satt dette skikkelig ut i butikken før neste gruppe kommer osv. Så vi får klager på at ting kommer ut for tidlig og for sent, ikke mulig å gjøre alle fornøyde tydligvis. 
Jeg kommer i julestemning på jobb først når jeg pynter til jul på jobb og det er til 1 desember. Selv om vi da har hatt alle julevarene i lang tid, så kommer pynten først i desember. Da er det jul på jobb. 

Anonymkode: 76564...79c

Skrevet
44 minutter siden, frk Nilsen skrev:

Dropp grønnsåpa så er jeg der, grønnsåpa bare minner meg på at jeg må vaske....

Neida, må slettes ikkje vaske 😂

Grønnsåpa er der som sånn "romduft", bortsett frå at ein ikkje får hovudverk og åndenød som ofte er resultatet med duftlys og anna ondskap..

Einaste gongen eg vaskar med grønnsåpe er til jul, det er ei av dei få luktene frå barndommen som er med i min heim. Men det hender seg ag eg ikkje rekk golvvask, då blir det grønnsåpevatn i ei skål for illusjonens skuld.

Skrevet
5 minutter siden, ☆☆☆ skrev:

Neida, må slettes ikkje vaske 😂

Grønnsåpa er der som sånn "romduft", bortsett frå at ein ikkje får hovudverk og åndenød som ofte er resultatet med duftlys og anna ondskap..

Einaste gongen eg vaskar med grønnsåpe er til jul, det er ei av dei få luktene frå barndommen som er med i min heim. Men det hender seg ag eg ikkje rekk golvvask, då blir det grønnsåpevatn i ei skål for illusjonens skuld.

Eneste gangen i året jeg hyrer vaskehjelp er til jul. Gjerne på siste arbeidsdag før jul. Når jeg kommer hjem da er huset rent og jeg kan slappe av og nyte ferien. 

Skrevet

Adventsserviset (Disney fra firkløver) kommer frem 1. søndag i advent. Adventsstaken fra farmor og så lages det julemarsipan. Da er det så bra som det kan bli. Så korona eller ei, jul skal det f*** meg bli!

Anonymkode: a5e51...bac

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...