Gå til innhold

Hva ønsker dere til Jul?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er så dårlig på dette, synes det er vanskelig, har det jeg trenger føler jeg :)

Eneste jeg har ønsket meg er matformer, app store kort, Flax lodd og hettegenser :)

Noe lurt jeg kan ønske meg? Hva ønsker dere ?

Anonymkode: 6f4ff...c76

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vigdis Hjorth, Er mor død

Hanne Ørstavik, Ti Amo

Joan Didion, The year of magical thinking

Italienske viner

Anton Berg

Alt fra Oliviers

Epleskreller (sånn som du sveiver på håndtak)

Stort rutete grovt tovet skjerf/sjal

Hodelykt

Bambus skistaver (skikkelige vintagestaver)

Iitala telysholdere i grønt

Anonymkode: 2a6db...b20

Skrevet
1 minute ago, Anonym bruker said:

Vigdis Hjorth, Er mor død

Hanne Ørstavik, Ti Amo

Joan Didion, The year of magical thinking

Italienske viner

Anton Berg

Alt fra Oliviers

Epleskreller (sånn som du sveiver på håndtak)

Stort rutete grovt tovet skjerf/sjal

Hodelykt

Bambus skistaver (skikkelige vintagestaver)

Iitala telysholdere i grønt

Anonymkode: 2a6db...b20

Mye fint :) vin var ikke dumt :) heller ikke epleskreller :)

Skrevet

Jeg ønsker meg en del ting ikke mange damer ønsker seg (som jeg ikke kan skrive for da kan jeg bli kjent igjen), men jeg ønsker meg også klær fra Kari Traa, noen spesielle panner fra Kitchn, bøker, silkepysjamas, deilige kremer og ullsokker i nøytrale farger ☺️

Anonymkode: ba8f1...903

Skrevet

Jeg ønsker meg nytt vintertøy, og ulltøy. 

Stor flat stekepanne med treskaft og stativ til bålkos i skogen. Og en slik rist til å putte mat i og legge over bålet. God tursekk med ekstra stropper for støtte. Hengekøye med myggnett og regntrekk. 6 manns telt og dobbelt liggeunderlag. Dobbel sovepose. 

Hårføne. 

Varm og pen jakke/halvkåpe (til over røven). 

Små helt enkle Gull øredobber. 

Anonymkode: d3fb2...b2b

Skrevet

Jeg ønsker meg en kobberkjele og en Osprey dagstursekk. Ellers deilige ullgensere fra WoolLand. Deilig vin, sjokolade og oljer er alltid fint, og flere bøker står på ønskelisten. Ellers ønsker jeg meg opplevelser. 

Anonymkode: 1d8f5...692

Skrevet

Ny morgenkåpe

Det søte liv sin julekokebok

Sånne saltkverner som de har på bl.a Feil med salt blandet med div krydder. Salt og hvitløk, salt og oregano osv.

Sjokolade 

Hjemmestrikka sokker 

Håndklær og sengetøy 

Lys og servietter 

Gode håndkremer

Romaner, gamle og nye, paperback og innbundet, bruktmarked eller bokhandel. Det viktigste er å få en bok giver har valgt ut til meg, det er kjempegøy å lese noe man ikke har valgt selv. Bli kjent med nye forfattere og nye historier på den måten. Men jeg er nok litt over gjennomsnittet boknerd da, elsker å lese 🙂

Anonymkode: dc1f3...ae5

Skrevet

Ønsker meg skikkelige klær til å gå i fjellet med. Jakke, bukse og sko. 

Anonymkode: fd572...63f

Skrevet

Stusser litt over at voksne folk ønsker seg ting til jul de kan kjøpe seg selv, enten det er kjøkkenutstyr, klær eller andre ting. Er det ikke bedre å kjøpe selv? Dere har vel egen inntekt. Når man er liten er det liksom noe annet, man har ikke midler til å kjøpe selv og går og ønsker seg lenge.

Jeg har ikke så mange til å kjøpe gaver til meg. Familien min har jeg ikke kontakt med, og svigerfamilien min er nylig død. Så jeg får gave fra mannen (fordi han insisterer) og kanskje noe barna har laget i barnehagen. Jeg har foreslått for mannen min at han og jeg ikke skal kjøpe gaver til hverandre, og han sa at jeg kan godt la være men han vil gjerne kjøpe noe til meg (han er veldig flink til å kjøpe ting som jeg blir utrolig glad for og som jeg ikke ante at jeg ønsket meg!). 

Nei, det jeg ønsker meg til jul er at vi får en rolig og koselig tid sammen og at den ikke blir alt for preget av de som ikke er her mer. ❤️ 

Anonymkode: fa5ba...cb4

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Stusser litt over at voksne folk ønsker seg ting til jul de kan kjøpe seg selv, enten det er kjøkkenutstyr, klær eller andre ting. Er det ikke bedre å kjøpe selv? Dere har vel egen inntekt. Når man er liten er det liksom noe annet, man har ikke midler til å kjøpe selv og går og ønsker seg lenge.

Jeg har ikke så mange til å kjøpe gaver til meg. Familien min har jeg ikke kontakt med, og svigerfamilien min er nylig død. Så jeg får gave fra mannen (fordi han insisterer) og kanskje noe barna har laget i barnehagen. Jeg har foreslått for mannen min at han og jeg ikke skal kjøpe gaver til hverandre, og han sa at jeg kan godt la være men han vil gjerne kjøpe noe til meg (han er veldig flink til å kjøpe ting som jeg blir utrolig glad for og som jeg ikke ante at jeg ønsket meg!). 

Nei, det jeg ønsker meg til jul er at vi får en rolig og koselig tid sammen og at den ikke blir alt for preget av de som ikke er her mer. ❤️ 

Både jeg og mannen min har søsken vi har jevnlig og god kontakt med. Jeg synes det er koselig å kjøpe gaver til dem og veldig koselig å få tilbake. Selvfølgelig kan jeg kjøpe det jeg vil ha selv, men det er hyggelig at noen andre har tenkt på meg og kjøpt noe de tror jeg liker. Det er også veldig koselig å komme over ting og tenke at den hadde passet perfekt til søsteren min, også kjøpe den...

At du ikke har kontakt med egen familie, og ikke har noen svigerfamilie, gjør jo din situasjon spesiell, ser den, men vi som har det setter pris på både og gi og å få gaver.

Anonymkode: dc1f3...ae5

Skrevet
24 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Noe må man jo ønske seg, når folk rundt insisterer på å kjøpe gaver. Så da venter jeg heller med å kjøpe ting jeg trenger og setter det på ønskelista. Bedre det enn at det blir brukt masse penger på ting jeg over hodet ikke har bruk for.

For min del kunne vi gjerne kuttet ut gaver til voksne, eller i alle fall begrenset det kraftig, som f.eks. at hver person i familien får utdelt én å kjøpe gave til. Men de andre i familien er ikke helt med på det.

Anonymkode: 0fe31...c63

Skrevet

Klær! Det neste er blitt for lite etter jeg har gått opp i vekt.

Pc! Den jeg har nå synger på siste vers.

Blender! Den forrige er blitt ødelagt. 

Anonymkode: 19b69...d34

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Ikke alle har god råd! Vi har veldig dårlig råd så selv om jeg har kjempe lyst på blender til 1000 kr så er det selvsagt helt uaktuelt å kjøpe det.

Anonymkode: 19b69...d34

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Haha, joda, men du sier jo grunnen i ditt eget innlegg. Det er jo nettopp fordi folk insisterer på å kjøpe noe at man har en ønskeliste. Tjener godt og langt mer enn mannen, men så vil gjerne både mann og barn kjøpe noe da. Vi har ikke stor familie, så skal det bli noen pakker må jeg nesten spare noen kjøp til dem. Smykker, klokker og ringer har jeg mer enn nok av, så da går vi over på det praktiske. I fjor ønsket jeg mer reiser og det var langt mer spennende enn turbukse. 

Anonymkode: fd572...63f

Skrevet

Hevekurver til brød, litt mindre enn de jeg har

Vin

Lakris(Bülow) eller god sjokolade

Har noen bøker på ønskelista

Dunskjørt - kjekt å trekke over turbuksa når det blir litt kaldere (matpause, i hengekøya etc) 

Ringer fra Maria Black, kanskje noe ørepynt også. 

Fancy kvernsalt, gjerne med urter eller parmesan

God olivenolje

Skrevet

Mye bra her :)

fått insprasjon hvis noen spør :)

Skrevet

Hadeland Glassverks dompapper ❤️

Anonymkode: d54aa...bb3

Skrevet
Just now, Anonym bruker said:

Hadeland Glassverks dompapper ❤️

Anonymkode: d54aa...bb3

de er flotte :)

Skrevet

Jeg er litt kresen, kan ikke ønske meg klær og interiør fordi det er så stor sjangs for at jeg ikke liker det. Men god sjokolade var det noen som skrev her, det var et bra tips :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...