Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2020 #1 Skrevet 25. oktober 2020 Samboer har problemer med å «få den opp».Pga liten tid i en hektisk hverdag kan det gå en mnd.før vi har sex(hvis han får til). Jeg tenker med en gang at jeg ikke er bra nok eller så er han utro.Jeg takler det veldig dårlig og blir lei meg.Har dere vært gjennom det samme? Anonymkode: 14093...b2f
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2020 #2 Skrevet 25. oktober 2020 Menn kan også miste lysten eller få problemer med ereksjonen hvis det blir for mye stress. Kanskje dere burde ta en ordentlig prat om hvordan dere organiserer hverdagen deres? Menn kan miste lysten uten at det er noen spesielle problemer også, slik kvinners lyst kan gå opp og ned i perioder. At du tror det er din feil ligger hos deg, dårlig selvbilde. At du tror han er utro, kan også ligge hos deg. Alternativt bør du kanskje tenke etter om du egentlig har grunn til å tro at han er utro. Men det er også en del menn som kan få hormonelle problemer som gir ereksjonsproblemer, så en tur til legen kan også være lurt. Overvekt, lite aktivitet, røyking, noen diagnoser og medikamenter kan også påvirke ereksjonen negativt. Snakk sammen på en ordentlig måte! Anonymkode: 48649...b1e
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2020 #3 Skrevet 25. oktober 2020 10 minutter siden, Anonym bruker skrev: Menn kan også miste lysten eller få problemer med ereksjonen hvis det blir for mye stress. Kanskje dere burde ta en ordentlig prat om hvordan dere organiserer hverdagen deres? Menn kan miste lysten uten at det er noen spesielle problemer også, slik kvinners lyst kan gå opp og ned i perioder. At du tror det er din feil ligger hos deg, dårlig selvbilde. At du tror han er utro, kan også ligge hos deg. Alternativt bør du kanskje tenke etter om du egentlig har grunn til å tro at han er utro. Men det er også en del menn som kan få hormonelle problemer som gir ereksjonsproblemer, så en tur til legen kan også være lurt. Overvekt, lite aktivitet, røyking, noen diagnoser og medikamenter kan også påvirke ereksjonen negativt. Snakk sammen på en ordentlig måte! Anonymkode: 48649...b1e Takk for et fint svar😊 Vi klarer ikke å snakke om det.Låser seg bare helt.Blir til at jeg ikke orker å prøve meg på noe fordi jeg bare blir skuffet. Jeg vet ikke om jeg har grunn til å tro noe, jeg blir bare så lei meg. Anonymkode: 14093...b2f
Syngensang Skrevet 25. oktober 2020 #4 Skrevet 25. oktober 2020 Sannsynlegvis er han endå meir lei seg enn du er og føler seg mislukka som mann, han blir nok og lei seg av at han ser at du blir lei deg, og føler seg endå meir misslukka. Potensen er for dei mange (dei fleste vil eg tru?) menn sjølvaste markøren for kor mykje mann ein er. Kan det hjelpe deg å tenke at dette er verre for han enn for deg? No kjenner eg sjølvsagt ikkje dynamikken dykkar, men om du klarar å trygge han på at han er mann nok for deg uansett så kanskje problemet vil bli mindre (både den manglande potensen, og konsekvensen av mangelen.) Elles er sjølvsagt legetur og organisering av kvardagen for å få mindre stress viktige råd å ta med. Bekymringar for utroskap og at du ikkje er bra nok må du prøve å legge frå deg, det hjelper verken deg eller han.
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2020 #5 Skrevet 25. oktober 2020 23 minutter siden, Anonym bruker skrev: Takk for et fint svar😊 Vi klarer ikke å snakke om det.Låser seg bare helt.Blir til at jeg ikke orker å prøve meg på noe fordi jeg bare blir skuffet. Jeg vet ikke om jeg har grunn til å tro noe, jeg blir bare så lei meg. Anonymkode: 14093...b2f Men hvis dere ikke greier å snakke sammen, hvordan mener du da at dere skal greie å leve sammen? Spør ikke for å være stygg, men mener det oppriktig. Skal dere greie å leve sammen på en god måte, da må dere jo greie å kommunisere sammen, hvis ikke lar dere småproblemer bare bli mye større, og da kan det som var bagateller i utgangspunktet bli det som gjør at dere ikke greier å holde sammen. Er dere begge motivert for det så kan dere få hjelp til å lære dere å kommunisere, f.eks. hos familievernkontoret. Greier man ikke å kommunisere med hverandre så sklir man fra hverandre, og da blir en eller begge ofte mer opptatt av seg selv enn det å være to og fellesskapet. Hvis dere hadde et godt sexliv tidligere, så vil jeg tro dere kan få det tilbake. Men dere må jo likevel gjøre noe med det at dere ikke greier å kommunisere med hverandre. Og han må også ta ansvar for sin del av problemet. Å ha ereksjonsproblemer er ikke noen krise en stund, men det er viktig at man kan snakke om årsaken til det, at han ev. går til legen for å sjekke at det ikke er noe fysisk galt som ligger bak osv. Begge må ta ansvar, for dere er jo to om dette. Se om du får ham med deg i parterapi slik at dere kan lære dere å snakke bedre sammen. Det er langt viktigere for dere enn hans ev. midlertidige ereksjonsutfordringer. Anonymkode: 48649...b1e
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2020 #6 Skrevet 25. oktober 2020 Hvis du maser, er det det som gjør at han ikke får den opp. Du stresser ham, da mister han ereksjonen. Anonymkode: f9b5d...4ad
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2020 #7 Skrevet 25. oktober 2020 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Samboer har problemer med å «få den opp».Pga liten tid i en hektisk hverdag kan det gå en mnd.før vi har sex(hvis han får til). Jeg tenker med en gang at jeg ikke er bra nok eller så er han utro.Jeg takler det veldig dårlig og blir lei meg.Har dere vært gjennom det samme? Anonymkode: 14093...b2f Har opplevd det med en fyr som sleit ganske mye med ereksjonen. Og en ting du i alle fall ikke skal gjøre, er å få dette til å handle om DEG. Det handler ikke om deg. Anonymkode: 1611a...9c0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå